27 / 04 / 2024

Yusuf Akçayoğlu: 3. havalimanında yerli ürün kullanmak istiyoruz!

Yusuf Akçayoğlu: 3. havalimanında yerli ürün kullanmak istiyoruz!

İGA Havalimanları CEO'su Akçayoğlu: "Havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde yerli ürünleri kullanmak istiyoruz. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacağız. Bu konuda ciddi niyetimiz var. " dedi.



İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa, dezavantajlı olsa dahi yerli ürünleri kullanmak istediklerini ve bu konudaki niyetlerinin ciddi olduğunu söyledi.


Akçayoğlu, İstanbul Sanayi Odası (İSO) üyelerinin Yeni Havalimanı inşaatını ziyaret ettiği etkinlik öncesi gazetecilere havalimanı inşaatının geldiği son durum hakkında bilgi verdi.


Daha önce kendilerinin İSO'yu ziyaret ederek üyelerle görüştüklerini hatırlatan Akçayoğlu, burada havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde yerli ürünleri kullanmak istediklerini anlattıklarını anımsattı.


Akçayoğlu, "Sadece istihdam anlamında değil gelişmiş sanayi alanında yerli sanayinin nasıl katkısı olur onun için çaba sarf ediyoruz. Aleyhimizde de olsa yerli ürünleri kullanmak istiyoruz" diye konuştu.


Yeni Havalimanının işletme süresinin 29 Ekim 2018'de başlayacağını ifade eden Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete almayı amaçladıklarını söyledi.


Akçayoğlu, 90 milyon yolcu kapasiteli Faz 1'de kuzey-güney doğrultusunda 3 pist bulunacağını kaydederek, yıllık 80 milyon yolcu kapasitesine ulaşıldığında başlanılacak Faz 2'de ise bir adet doğu-batı doğrultusunda pist olacağı bilgisini verdi.

"30 bin çalışana ulaşacağız"

Terminalin ilk etabındaki ana terminal binasının inşaat alanının 1 milyon 300 bin metrekare olduğunu ifade eden Akçayoğlu, günlük toprak hareketinin 1 milyon 400 bin metreküpe denk geldiğini bildirdi.


Akçayoğlu, terminal binasında 1 milyon metreküp yapısal beton kullanılacağını dile getirerek, Faz 1'de 3,5 milyon metrekare büyüklüğünde kapalı inşaat alanı bulunduğunu, 350 asansörün kullanılacağını, 6 bin kilometre uzunluğunda elektrik kablolama yapılacağını söyledi.


Şu anda sahada 2 bin 962 iş makinesi bulunduğunu ve bunların 2 bin 200'ünün yük kamyonu olduğunu ifade eden Akçayoğlu, "Personel sayımız 15 bin 153. Bin 506 kadarı beyaz yakalı yani mühendis, mimar ve idareci. Pik dönemde 30 binlere ulaşacağız." bilgilerini verdi.


Akçayoğlu, ilk etap için 700 bin metrekarelik otopark yaptıklarını kaydederek, 18 bin araç kapasiteli olacak otoparkın 25 bine çıkartılabileceğini anlattı.

 "25 dakikada Mecidiyeköy'e"

Akçayoğlu, Yeni Havalimanının toplu ulaşım bağlantılarının çok önemli olduğunu belirterek, Gayrettepe-Üçüncü Havalimanı Metro Hattının ihalesinin kısa süre içerisinde yapılmasını beklediklerini bildirdi.


Havalimanına hızlı trenle de ulaşım olacağını, Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını dile getiren Akçayoğlu, "Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattının bir an önce bitmesi. Burası bizim için çok önemli. Havalimanından 25 dakikada Mecidiyeköy'de olabileceksiniz." dedi.


Akçayoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsünün havalimanına ulaşımı kolaylaştıracağından bahsetti.


Havalimanına yapılacak sosyal donatı alanlarına da değinen Akçayoğlu, 370 odalı otel yapılacağı bilgisini verdi.


Akçayoğlu, günde 1500 iniş kalkışın gerçekleşeceği, toplamda 200 milyon yolcuya hizmet verebilecek, dünya çağında 350 uçuş destinasyonuna sahip havalimanının 100 binlerce kişiye iş imkanı sağlayacağına vurgu yaptı.


Gayrettepe-3.Havalimanı-Halkalı Metro Hattı için resmi başvuru yapıldı!


"Dezavantajlı olsa da yerli sanayi ürünleri kullanacağız"

İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Bu konuda ciddi niyetimiz var. Bunun için Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. Bu tip malzeme Türkiye'de sık bulunan bir maden değil. Belli yerlerdeki küçük miktarları bir araya getirerek yerli sanayide kullanacağız. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak.


Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz."

"İnşaatın bu kadar hızlı ilerlemesi başka ülkede görülmez"

Akçayoğlu, şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar avro düzeyinde bir harcama yapıldığını belirterek, bunun günden güne değiştiğini aktardı.


Havalimanı inşaatında hız açısından büyük mesafe katettiklerini dile getiren Akçayoğlu, "İnanın burada önemli olan dünyanın olmaz dediği bir işin bir yılda temelini atarak buraya getirilmesi. Bu, büyük bir gurur tablosu. Başka ülkelerde olmaz.Yıllarca yurt dışında bulundum. Bu kadar hızlı bir imalat mümkün değil." diye konuştu.


Akçayoğlu, bir soru üzerine havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağı bilgisini verdi. 


Basın toplantısından sonra İSO üyeleri ve basın mensuplarına havalimanı terminal binasının şantiye alanı gezdirildi.


AA



Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şöyle yer aldı


İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu​​, Üçüncü Havalimanı ile ilgili çok önemli bilgiler verdi. Akçayoğlu, Gayrettepe Metro Hattı'nın bitmesi gerektiğini ifade ederek, "Burası bizim için önemli. Çünkü yeni havalimanından 25 dakikada Mecidiyeköy'de olabileceksiniz" dedi. Akçayoğlu, havalimanının yüz binlerce kişiye iş imkanı sağlayacağını da dile getirdi. ​



Akçayoğlu, Yeni Havalimanının toplu ulaşım bağlantılarının çok önemli olduğunu belirterek, Gayrettepe-Üçüncü Havalimanı Metro Hattının ihalesinin kısa süre içerisinde yapılmasını beklediklerini bildirdi.


Havalimanına hızlı trenle de ulaşım olacağını, Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını dile getiren Akçayoğlu, "Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattının bir an önce bitmesi. Burası bizim için çok önemli. Havalimanından 25 dakikada Mecidiyeköy'de olabileceksiniz." dedi.


Akçayoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsünün havalimanına ulaşımı kolaylaştıracağından bahsetti.


100 BİNLERCE KİŞİYE İŞ


Havalimanına yapılacak sosyal donatı alanlarına da değinen Akçayoğlu, 370 odalı otel yapılacağı bilgisini verdi.


Akçayoğlu, günde 1500 iniş kalkışın gerçekleşeceği, toplamda 200 milyon yolcuya hizmet verebilecek, dünya çağında 350 uçuş destinasyonuna sahip havalimanının 100 binlerce kişiye iş imkanı sağlayacağına vurgu yaptı.


Terminalin ilk etabındaki ana terminal binasının inşaat alanının 1 milyon 300 bin metrekare olduğunu ifade eden Akçayoğlu, günlük toprak hareketinin 1 milyon 400 bin metreküpe denk geldiğini bildirdi.


Akçayoğlu, terminal binasında 1 milyon metreküp yapısal beton kullanılacağını dile getirerek, Faz 1'de 3,5 milyon metrekare büyüklüğünde kapalı inşaat alanı bulunduğunu, 350 asansörün kullanılacağını, 6 bin kilometre uzunluğunda elektrik kablolama yapılacağını söyledi.


30 BİN ÇALIŞAN OLACAK


Şu anda sahada 2 bin 962 iş makinesi bulunduğunu ve bunların 2 bin 200'ünün yük kamyonu olduğunu ifade eden Akçayoğlu, "Personel sayımız 15 bin 153. Bin 506 kadarı beyaz yakalı yani mühendis, mimar ve idareci. Pik dönemde 30 binlere ulaşacağız." bilgilerini verdi.


Akçayoğlu, ilk etap için 700 bin metrekarelik otopark yaptıklarını kaydederek, 18 bin araç kapasiteli olacak otoparkın 25 bine çıkartılabileceğini anlattı.


Yeni Şafak


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı


Yıllık 200 milyon yolcu kapasitesine sahip olması planlanan 3. Havalimanı daha tamamlanmadan milli ekonomiye katkı sağlamaya başladı. 76 milyon metrekare alan 5.5 milyon metrekare de açık alana sahip havalimanının iç mimarisinde kullanılacak malzemelerin tamamını iç piyasadan karşılama kararı alan havalimanı yönetimi İstanbul Sanayi Odası’ndan bir grup iş adamını havalimanında ağırladı. İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları CEO'su Yusuf Akçayoğlu, inşaatta ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa da yerli ürünleri kullanmak istediklerini söyledi. 


500 BİN METREKARE  TAŞ 


Akçayoğlu, İstanbul Sanayi Odası üyelerinin inşaatı ziyaret ettiği etkinlik öncesi gazetecilere gelinen son durum hakkında bilgi verdi. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, şunları kaydetti: "Bunun için Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak. Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz." 


Tüm dinler için ibadethane


Dünya genelinde 350 destinasyona uçuş düzenlenecek havalimanından yılda toplam 200 milyon yolcunun uçması hedefleniyor.  Şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar euro harcama yapıldığını ifade eden Akçayoğlu, havalimanının kaynak olarak yüzde 24, fiziki olarak yüzde 20’sinin tamamlandığını söyledi. Akçayoğlu, havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağı bilgisini verdi. 


Yeni hükümetten destek bekliyoruz


Havalimanının ilk fazını 2018’in ilk çeyreğinde açmayı planladıklarını söyleyen Akçayoğlu, metro ve bağlantı yollarının bir an önce yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. İhaleler için yeni hükümetten destek isteyen Akçayoğlu, "Mecidiyeköy hattı çok önemli. Mesafeyi 20 dakikaya indirmeye çalışacağız. Yeni ulaştırma bakanının da bize destek vereceğine inanıyoruz" dedi. Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını belirten Akçayoğlu, "Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattı'nın bitmesi. Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü ulaşımı kolaylaştıracak" diye konuştu. 


Erdoğan da 'yerli ürün' demişti


Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan da geçtiğimiz haftalarda, yapımı tüm hızıyla süren üçüncü havalimanının inşaatında incelemelerde bulunmuştu. Çalışmaları yerinde inceleyen ve gidişatla ilgili bilgi alan Cumhurbaşkanı Erdoğan, yetkililere, havalimanının yapımında kullanılan malzemelerin yerli firmalardan teminine azami ölçüde özen göstermekte fayda bulunduğunu belirtmişti.


30 bin çalışana ulaşılacak


Yeni Havalimanı'nın işletme süresinin 29 Ekim 2018 tarihinde başlayacağını ifade eden İGA CEO'su Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete almayı amaçladıklarını söyledi. Akçayoğlu, 90 milyon yolcu kapasiteli Faz 1'de kuzey-güney doğrultusunda 3 pist bulunacağını kaydederek, yıllık 80 milyon yolcu kapasitesine ulaşıldığında başlanılacak Faz 2'de ise bir adet doğu-batı doğrultusunda pist olacağı bilgisini verdi. Şu anda sahada 2 bin 962 iş makinesi bulunduğunu ve bunların 2 bin 200'ünün yük kamyonu olduğunu ifade eden Akçayoğlu, "Personel sayımız 15 bin 153. Bin 506 kadarı beyaz yakalı yani mühendis, mimar ve idareci. Pik dönemde 30 binlere ulaşacağız" değerlendirmesinde bulundu.


Akşam 




Haber Zaman Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



İGA Havalimanları CEO'su Akçayoğlu, havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa, dezavantajlı olsa dahi yerli ürünleri kullanmak istediklerini ve bu konudaki niyetlerinin ciddi olduğunu söyledi.


İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa, dezavantajlı olsa dahi yerli ürünleri kullanmak istediklerini ve bu konudaki niyetlerinin ciddi olduğunu söyledi.


Akçayoğlu, İstanbul Sanayi Odası (İSO) üyelerinin Yeni Havalimanı inşaatını ziyaret ettiği etkinlik öncesi gazetecilere havalimanı inşaatının geldiği son durum hakkında bilgi verdi.


Daha önce kendilerinin İSO'yu ziyaret ederek üyelerle görüştüklerini hatırlatan Akçayoğlu, burada havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde yerli ürünleri kullanmak istediklerini anlattıklarını anımsattı.


Akçayoğlu, "Sadece istihdam anlamında değil gelişmiş sanayi alanında yerli sanayinin nasıl katkısı olur onun için çaba sarf ediyoruz. Aleyhimizde de olsa yerli ürünleri kullanmak istiyoruz" diye konuştu.


Yeni Havalimanının işletme süresinin 29 Ekim 2018'de başlayacağını ifade eden Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete almayı amaçladıklarını söyledi.


Akçayoğlu, 90 milyon yolcu kapasiteli Faz 1'de kuzey-güney doğrultusunda 3 pist bulunacağını kaydederek, yıllık 80 milyon yolcu kapasitesine ulaşıldığında başlanılacak Faz 2'de ise bir adet doğu-batı doğrultusunda pist olacağı bilgisini verdi.


"25 dakikada Mecidiyeköy'e"


Akçayoğlu, Yeni Havalimanının toplu ulaşım bağlantılarının çok önemli olduğunu belirterek, Gayrettepe-Üçüncü Havalimanı Metro Hattının ihalesinin kısa süre içerisinde yapılmasını beklediklerini bildirdi.


Havalimanına hızlı trenle de ulaşım olacağını, Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını dile getiren Akçayoğlu, "Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattının bir an önce bitmesi. Burası bizim için çok önemli. Havalimanından 25 dakikada Mecidiyeköy'de olabileceksiniz." dedi.


"Dezavantajlı olsa da yerli sanayi ürünleri kullanacağız"


İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü:


"Bu konuda ciddi niyetimiz var. Bunun için Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. Bu tip malzeme Türkiye'de sık bulunan bir maden değil. Belli yerlerdeki küçük miktarları bir araya getirerek yerli sanayide kullanacağız. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak.


Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz."




Zaman


Haber Dünya Gazetesi'nde şöyle yer aldı


Ulaşım ihaleleri henüz tamamlanmayan İstanbul’un üçüncü havaalanı İstanbul Grand Airport’un (İGA) açılışı, 2018 ilk çeyreğine yetiştirilmeye çalışılıyor. İGA, bu süreçte ihalelerin hızlanması için yeni hükümetten destek istiyor.


 İstanbul’ un üçüncü havaalanı olan İGA, 2018 ilk çeyreğine hazırlanıyor. İGA CEO’su Yusuf Akçayoğlu, ihalelerin henüz tamamlanmadığı, metro ve bağlantı yollarının bir an önce yetiştirilmeye çalışıldığını söyledi. İhaleler için yeni hükümetten destek isteyen Akçayoğlu, “Bizim için Mecidiyeköy hattı çok önemli. Mesafeyi 20 dakikaya indirmeye çalışacağız”dedi. Akçayoğlu ayrıca, yerliliğe çok önem verdiklerini, bu yüzden İstanbul Sanayi Odası’ndan (İSO) destek aldıklarını ifade etti. 


İGA Havalimanları CEO’su Yusuf Akçayoğlu, havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa, dezavantajlı olsa dahi yerli ürünleri kullanmakistediklerini ve bu konudaki niyetlerinin ciddi olduğunu söyledi. Akçayoğlu, İSO üyelerinin yeni havalimanı inşaatını ziyaret ettiği etkinlik öncesi basın toplantısı düzenledi. 26 milyon metrekarelik yeni inşaat sahip üçüncü havalimanı yerli üreticiye de destek olacak. İGA’nın iç mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin tamamı iç piyasadan sağlanacak. İGA CEO’su Akçayoğlu, “Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz milli sanayimize destek vermeyi düşünüyoruz” dedi. 


Daha önce kendilerinin İSO’yu ziyaret ederek üyelerle görüştüklerini hatırlatan Akçayoğlu, burada havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde yerli ürünleri kullanmak istediklerini anlattıklarını anımsattı. Akçayoğlu, “Sadece istihdam anlamında değil gelişmiş sanayi alanında yerli sanayinin nasıl katkısı olur onun için çaba sarf ediyoruz. Aleyhimizde de olsa yerli ürünleri kullanmak istiyoruz” ifadelerini kullandı. Yeni havalimanının işletme süresinin 29 Ekim 2018’de başlayacağını aktaran Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete almayı amaçladıklarını söyledi. Akçayoğlu, 90 milyon yolcu kapasiteli Faz 1’de kuzey-güney doğrultusunda 3 pist bulunacağını kaydederek, yıllık 80 milyon yolcu kapasitesine ulaşıldığında başlanılacak Faz 2’de ise bir adet doğu-batı doğrultusunda pist olacağı bilgisini verdi. 

Mecidiyeköy hattı önemseniyor 


Akçayoğlu, yeni havalimanının toplu ulaşım bağlantılarının çok önemli olduğunu belirterek, Gayrettepe- Üçüncü Havalimanı Metro Hattının ihalesinin kısa süre içerisinde yapılmasını beklediklerini kaydetti. 


Havalimanına hızlı trenle de ulaşım olacağını, Halkalı yönüne gidecek bir metro hattının daha yapılacağını dile getiren Akçayoğlu, “Ancak en çok istediğimiz Gayrettepe Metro Hattının bir an önce bitmesi. Burası bizim için çok önemli. Havalimanından 25 dakikada Mecidiyeköy’de olabileceksiniz” dedi. 


“Halkalı metrosu 2020’yi bulur” 


Mecidiyeköy’ün öneminden bahseden Akçayoğlu, Halkalı metrosunun ise ağır gittiğini, tamamlanmasının tahminen 2020 yılını bulacağını söyledi. Akçayoğlu, Kuzey Marmara Otoyolu ve Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün havalimanına ulaşımı kolaylaştıracağına da değindi. Havalimanına yapılacak sosyal donatı alanlarına da değinen Akçayoğlu, 370 odalı otel yapılacağı bilgisini verdi. Akçayoğlu, günde 1500 iniş kalkışın gerçekleşeceği, toplamda 200 milyon yolcuya hizmet verebilecek, dünya çağında 350 uçuş destinasyonuna sahip havalimanının 100 binlerce kişiye iş imkanı sağlayacağına vurgu yaptı.


“Aleyhte de olsa yerli ürün kullanacağız” 


İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, sözlerine şöyle devam etti: “Bu konuda ciddi niyetimiz var. Bunun için Türkiye’nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. Bu tip malzeme Türkiye’de sık bulunan bir maden değil. Belli yerlerdeki küçük miktarları bir araya getirerek yerli sanayide kullanacağız. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak. Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz yeni havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz.”


Dünya



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Yeni Havalimanı’nın iç mimarisinde yerli ürünler kullanılacak. İGA CEO’su Akçayoğlu, “Fiyat ve hız olarak daha avantajlı ülkeler vardı ama biz zoru seçtik Yerli sanayici kazanacak” dedi


40 milyarlık dev proje Yeni Havalimanı'nda ağırlıklı olarak yerli sanayi ürünleri kullanılacak. Yatırımın iç mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin tamamı iç piyasadan sağlanacak. Yeni Havalimanı'nı işletecek olan İstanbul Grand Airport (İGA) yönetimi, tedarik ve maliyet açısından külfetli de olsa 700 bin metrekarelik zemin için granitin tamamını, ahşap işleri, çelik işlerinin tamamını yerli sanayiden almayı kararlaştırdı. İGA CEO'su Yusuf Akçayoğlu, "Fiyat ve hız olarak daha avantajlı ülkeler vardı. Ancak biz yerli ürünü seçtik" dedi. Üç ay önce 'yerlisi varken niye ithal kullanalım' mantığıyla İstanbul Sanayi Odası'nda (İSO) toplantı yapan İGA yönetimi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da Yeni Havalimanı'nda yerli ürün kullanılması talimatı vermesinin ardından Türk firmalarına pozitif ayrımcılık kararı aldı.İSO üyelerini liman inşaatında konuk eden Akçayoğlu, projenin finans açısından yüzde 24, fiziki olarak ise yüzde 20 seviyesine geldiği bilgisini paylaştı. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, şunları kaydetti: "Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. 700 bin metrekarelik alana taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden alınacak. Yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanı'nı milli proje olarak görüyoruz." 350 destinasyona uçuş düzenlenecek havalimanından yılda 200 milyon yolcunun uçması hedefleniyor. Şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar euro harcama yapıldığını ifade eden Yusuf Akçayoğlu, havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağını kaydetti.


Almanya'nın önde gelen gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung, İstanbul'da yapımı süren mega projeleri öven bir haber yayımladı. "Boğaziçi'nin dünya inşaat şampiyonları" başlıklı haberde, 3'üncü Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli gibi büyük yatırımlar tanıtılarak, bunların dünyanın en büyük projeleri arasında yer aldığı belirtildi. Haberde şu ifadeler kullanıldı: "Tüm bunlar, gelecek yıllarda dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmeye çalışan Türkiye'nin mega projeleri. Dünyanın hiçbir yerinde bu denli büyük ve heyecan verici altyapı projeleri üzerinde çalışılmıyor."


Vatan


Haber Sabah Gazetesi'nde şöyle yer aldı


Yeni Havalimanı’nın iç mimarisinde yerli ürünler kullanılacak. İGA CEO’su Akçayoğlu, “Fiyat ve hız olarak daha avantajlı ülkeler vardı ama biz zoru seçtik Y. erli sanayici kazanacak” dedi.


40 milyarlık dev proje Yeni Havalimanı'nda ağırlıklı olarak yerli sanayi ürünleri kullanılacak. Yatırımın iç mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin tamamı iç piyasadan sağlanacak. Yeni Havalimanı'nı işletecek olan İstanbul Grand Airport (İGA) yönetimi, tedarik ve maliyet açısından külfetli de olsa 700 bin metrekarelik zemin için granitin tamamını, ahşap işleri, çelik işlerinin tamamını yerli sanayiden almayı kararlaştırdı. İGA CEO'su Yusuf Akçayoğlu, "Fiyat ve hız olarak daha avantajlı ülkeler vardı. Ancak biz yerli ürünü seçtik" dedi. Üç ay önce 'yerlisi varken niye ithal kullanalım' mantığıyla İstanbul Sanayi Odası'nda (İSO) toplantı yapan İGA yönetimi, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da Yeni Havalimanı'nda yerli ürün kullanılması talimatı vermesinin ardından Türk firmalarına pozitif ayrımcılık kararı aldı.


700 BİN METREKARE TAŞ

İSO üyelerini liman inşaatında konuk eden Akçayoğlu, projenin finans açısından yüzde 24, fiziki olarak ise yüzde 20 seviyesine geldiği bilgisini paylaştı. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, şunları kaydetti: "Türkiye'nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. 700 bin metrekarelik alana taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden alınacak. Yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanı'nı milli proje olarak görüyoruz."


HAVALİMANINDA TÜM DİNLER İÇİN İBADETHANE BULUNACAK

350 destinasyona uçuş düzenlenecek havalimanından yılda 200 milyon yolcunun uçması hedefleniyor. Şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar euro harcama yapıldığını ifade eden Yusuf Akçayoğlu, havalimanında tüm dinler için ibadethane olacağını kaydetti.


ALMANLAR'DAN BÜYÜK PROJELERE ÖVGÜ

Almanya'nın önde gelen gazetelerinden Frankfurter Allgemeine Zeitung, İstanbul'da yapımı süren mega projeleri öven bir haber yayımladı. "Boğaziçi'nin dünya inşaat şampiyonları" başlıklı haberde, 3'üncü Havalimanı, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Avrasya Tüneli gibi büyük yatırımlar tanıtılarak, bunların dünyanın en büyük projeleri arasında yer aldığı belirtildi. Haberde şu ifadeler kullanıldı: "Tüm bunlar, gelecek yıllarda dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına girmeye çalışan Türkiye'nin mega projeleri. Dünyanın hiçbir yerinde bu denli büyük ve heyecan verici altyapı projeleri üzerinde çalışılmıyor."


Sabah



Haber Star Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Türkiye’nin en büyük mega projelerinden olan 3. Havalimanı’nda yerli ürünler kullanılmasına dikkat edilecek. İGA CEO’su Akçayoğlu, şimdiye kadar 7 milyar Euro harcanan havalimanı için “Aleyhimizde de olsa yerli ürünleri kullanacağız ” dedi.


3. havalimanı ‘tepeden tırnağa’ yerli 

Türkiye’nin mega projeleri arasında yer alan 3. Havalimanı projesinin yapımı bütün hızıyla sürerken projeyi yürüten İstanbul Grand Airport (İGA) Havalimanları’nın CEO’su Yusuf Akçayoğlu, havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa, dezavantajlı olsa dahi yerli ürünleri kullanmak istediklerini ve bu konudaki niyetlerinin ciddi olduğunu söyledi. Havalimanın yaklaşık yüzde 25’nin tamamlandığını söyleyen Akçayoğlu, İstanbul Sanayi Odası (İSO) üyelerinin Yeni Havalimanı inşaatını ziyaret ettiği etkinlik öncesi gazetecilere havalimanı inşaatının geldiği son durum hakkında bilgi verdi.


MİLLİ SANAYİYE KATKI


Akçayoğlu “Sadece istihdam anlamında değil gelişmiş sanayi alanında yerli sanayinin nasıl katkısı olur onun için çaba sarf ediyoruz. Aleyhimizde de olsa yerli ürünleri kullanmak istiyoruz” diye konuştu. İç mimaride tamamen yerli ürünleri kullanacakları bilgisini veren Akçayoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu konuda ciddi niyetimiz var. Bunun için Türkiye’nin farklı yerlerinden taş örnekleri aldık. Bu tip malzeme Türkiye’de sık bulunan bir maden değil. Belli yerlerdeki küçük miktarları bir araya getirerek yerli sanayide kullanacağız. 500 bin metrekare yere taş döşenecek. Ahşap ürünleri, bankolar, çelik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri yerli sanayiden olacak.  Mesela; yerli granitin bizi zorlayacağını bile bile buna karar verdik. Fiyat olarak da daha avantajlı ülkeler var. Ancak biz Yeni Havalimanını milli proje olarak görüyoruz. Milli sanayimize ve milli iş gücümüze maksimum katkı vermeyi düşünüyoruz.” Akçayoğlu, şu ana kadar havalimanı inşaatı için 7 milyar Euro düzeyinde bir harcama yapıldığını belirterek, bunun günden güne değiştiğini aktardı. Havalimanı inşaatında hız açısından büyük mesafe katettiklerini de kaydeden Akçayoğlu “İnanın burada önemli olan dünyanın olmaz dediği bir işin bir yılda temelini atarak buraya getirilmesi. Bu, büyük bir gurur tablosu” diye konuştu.   


Çalışan sayısı 30 bin kişiye çıkabilir


Yeni Havalimanının işletme süresinin 29 Ekim 2018’de başlayacağını ifade eden Akçayoğlu, ancak yılın ilk çeyreğinde havalimanının birinci etabını bitirerek hizmete açmayı amaçladıklarını söyledi.  Şu anda sahada 2 bin 962 iş makinesi bulunduğunu belirten Akçayoğlu “Personel sayımız 15 bin 153. Yoğun dönemde 30 binlere ulaşacağız” dedi.   


Star



Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


İSTANBUL Grand Airport (İGA) Havalimanları Üst Yöneticisi (CEO) Yusuf Akçayoğlu, havalimanı inşaatında ve sonrasındaki süreçlerde kendilerini zorlasa da, dezavantajlı olsa da yerli ürünleri kullanmak istediklerini ve bu konudaki niyetlerinin ciddi olduğunu söyledi. Akçayoğlu, "Sadece istihdam anlamında değil gelişmiş sanayi alanında yerli sanayinin nasıl katkısı olur onun için çaba sarf ediyoruz" diye konuştu. 


Güneş


Geri Dön