Genel

Yütaş dünya yapı sektörünü bünyesinde barındırıyor!

Yütaş Başkanı Ferhan Özkalp, Türkiye'ye yapı sektöründeki pek çok yeniliği ilk olarak kendilerinin getirdiğini belirterek, "Yeni, farklı bir şey almak isteyen mutlaka bize gelir. Dünyadaki yeniliği aynı anda Türkiye'ye getiriyoruz" dedi

37 yıllık bir serüven
Ferhan Özkalp tarafından aile işi olarak başlatılan, kurulduğu 1975'te fayans, musluk, batarya toptancısı olarak sınırlı çeşitte yerli yapı malzemesi satan Yütaş, bugün dünyaca ünlü 25 markayı müşterisine ulaştıran sektörün sayılı firmalarından biri haline geldi. Yütaş Başkanı Ferhan Özkalp, 37 yıl önce başlayan serüvende geldikleri noktada vitrifiyeden musluğa, porselen seramikten duvar kağıdına, yer kaplamasından, suya dayanıklı parkeye pek çok üründe dünyadaki en son yenilikleri müşterilerine ulaştırdıklarını kaydetti.

Mecidiyeköy'de 4 mağaza
Ferhan Özkalp, kuruluşun ardından yapılan bir yıllık toptancılıktan sonra daha fazla kr edebilmek için 1976'da Mecidiyeköy'deki ilk perakende mağazalarını açtıklarını belirtti. 1980'den itibaren ithalatın önünün açılmasıyla yatırımcının ufkunun açıldığını söyleyen Özkalp, "Otel, fabrika yatırımcıları artınca mal talebi arttı. Yerli sanayi buna hazırlıklı olmayınca ithal ürüne ilgide patlama oldu. Tüketicinin gözü açıldı. Bugün Mecidiyeköy'de perakende mağazamız 4'e çıktı. Ferhan Özkalp Yütaş'ta 150 liraya da 2000 euro'ya da lavabo sattıklarını sattığımız ürünlerin yüzde 98'i ithal" dedi.

Ürünlerimizin felsefesi var
Ferhan Özkalp, Yütaş'ın bünyesinde bugün Kohler, Bolon, Porcelanosa Grup, Düne, Aquastep, Lafaenza, Inalco, Noken gibi dünyaca ünlü yapı malzemeleri markalarının yanı sıra duvar kğıdında, Thibaut, D.Dept, Emiliana gibi markaların bulunduğunu kaydetti. Sattıkları ürünlerin hepsinin bir felsefesi olduğunu belirten Özkalp, "Astroloji ile ilgileniyorsanız burçlarla, avcıysanız kuşların resmedildiği, mitoloji ile ilgiliyseniz mitolojik objelerin, Mısır rölyeflerinin olduğu lavaboda elinizi yıkayabiliyorsunuz" dedi.

Stoklu çalışmak avantaj
"Bu tür özel, satacağını düşündüğümüz ürünleri alıp stokluyoruz" diyen Ferhan Özkalp, Türk tüketicisinin stok bekleme alışkanlığı olmadığını, stoklu çalışmalarının kendileri için avantaj olduğunu söyledi. Bugün portföylerinde 8 bin çeşit ürün olduğunu belirten Özkalp, "Ürün farklılıklığıyla rakiplerimizin önüne geçiyoruz. Türkiye'de ilk suya dayanıklı parkeyi biz sattık. Yeni, farklı bir şey almak isteyen bize gelir. Dünyadaki yeniliği aynı anda Türkiye'ye getiriyoruz. Bizim başarımızın sırrı da bu" dedi.

Her segmente hitap ediyor
Yütaş'ın 150 liraya da 2000 euro'ya da lavabo sattığını belirten Ferhan Özkalp şöyle devam etti: "Geçen hafta 15 bin euro'luk masif bakırdan, gümüşle karışık bir küvet sattık. Vücuda terapi de yapıyor. Hindistan cevizi kabuğundan tanesi 100 euro olan 30x30 duvar kaplama malzemesi de satıyoruz. Bunun yanı sıra Yütaş bünyesindeki Hesaplı Yapı Mağazası ile de makul fiyatlara ithal ve yerli ürün alınabiliyor. 150 liraya şık bir lavabo, tanesi 25 liraya ithal seramik satıyoruz. Yütaş olarak her segmente hitap ediyoruz."

Geçmişle gelecek bir arada
Ferhan Özkalp musluğun geleceğiyle olduğu kadar geçmişiyle de ilgili olduğunu belirterek şöyle devam etti: "Bir musluk müzemiz var. 18,19 ve 20'nci yüzyıla ait Bursa kaplıcalarındaki altınbaş musluktan, Fransız duş musluğuna, seyyar yangın tulumbasına yurtiçi ve yurtdışından topladığım 250'den fazla musluk ve ürün var. Herkes bir yerlere gittiğinde alışveriş merkezi çarşı gezer bense antikacı, hurdacı, antika pazarı gezerim.'

İnce Neşeli Özoğlu/Posta