Ekonomi

Yüzbinlerce ev sahibi ve kiracı birbirini şikayet etti!

Tüketici en fazla ev sahiplerinden şikayet etti. Tüketiciler Birliği)ne bu sene yapılan en fazla şikayetlerden ikincisi ev sahipleri ve kiracılardan geldi.Tüketiciler Birliği’ne bu yıl çeşitli nedenlerle 1 milyon 229 bin 310 bin adet şikayet yapıldı

Kiracı ile ev sahipleri arasında yaşanan gerginlikler, son dönemde artan enflasyonla birlikte yükselen kira fiyatları nedeniyle had safhaya ulaştı.

Tüketiciler Birliği’ne bu yıl çeşitli nedenlerle 1 milyon 229 bin 310 bin adet şikayet yapıldı.

Birliğin Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketicilerin satın aldıkları hizmet ve ürünlerle ilgili bu yıl içinde kendilerine 1 milyon 229 binden fazla şikayet geldiğini bildirdi.

Gündüz’ün açıklamasına göre "Bu sene içinde en çok ev sahipler ve kiracılar arasındaki anlaşmazlıklar ile gıda ürünlerinden şikayet geldi.

Tüketiciler tarafından yapılan başvuru sayısının, önceki yıla göre yaklaşık yüzde 70 arttığını bildiren Gündüz, birliğe ülke genelinde 2020 yılında 594 bin 270, 2021’de ise 723 bin 330 şikayet yapıldığını söyleyerek, bu sayının 2022'de 1 milyon 229 bin 310'a yükseldiğini açıkladı.

Gündüz, kendilerine gelen şikayetlerin yüzde 70'inin gıda ve ev sahipleriyle kiracı arasındaki anlaşmazlıklar ile kargo hizmetlerinde yaşanan mağduriyetler olduğunu vurguladı.

GIDADA YANILTICI AMBALAJ VE GRAMAJA ŞİKAYET YAĞDI

Tüketiciler tarafından yapılan şikayetlerin en fazla gıda ürünlerine yönelik olduğunun altını çizen Gündüz, söz konusu şikayetlerin gramaj bilgisi ve yanıltıcı ambalajdan kaynaklandığını söylerken, ayrıca raftaki etiket ile kasada ödenen paranın farklılığı gibi olumsuzlukların da en fazla şikayet alan konular arasında olduğunu dile getirdi.

Yapılan şikayet sıralamasında ev sahibi ile kiracı arasındaki çekişmelerin ikinci, kargo kaynaklı şikayetlerin ise üçüncü sırada yer aldığı bilgisini veren Gündüz, şikayet edilen diğer konuların ise internet ve GSM operatörlüğü aboneliği, banka ve sigorta hizmetleri, kentsel dönüşüm gerçekleştiren firmalara yönelik anlaşmazlıklar olduğunu bildirdi.

ANTALYA'DA EN FAZLA ŞİKAYET KİRA ARTIŞINDAN

Kendi bölgesi olan Antalya'da tüketicilerin, satın aldığı hizmet ya da ürüne yönelik yaşanan mağduriyeti gidermek amacıyla birliğe 52 bin 443 şikayet başvurusu yaptığını bildiren Gündüz şunları söyledi:

“Antalya'da kiracı ile ev sahiplerinin anlaşmazlığı ve kentte kiralık ev fiyatlarındaki artıştan kaynaklanan şikayetler oldukça fazla. Antalya'daki tüketicilerin gıda ürünlerindeki ambalaj aldatmacası, gramaj hilesi ile etiket fiyatı farklılığı nedeniyle yaptığı şikayetlerin ikinci sırada yer alırken, kentsel dönüşüm firmalarına yönelik de 11 bin 214 şikayet geldi.”

Ev sahipleri ve kiracılar aman dikkat! Bunu yapan yandı! 1 yıllık kirayı peşin ödemek zorunda kalmayın!