Sektörel

Yüzde 50 indirim bile alışveriş yaptırmadı

Perakendecilerin durgunluğu aşmak için devreye soktuğu yüzde 50'lik erken indirim formülü beklenen etkiyi yaratamadı. İndirim `bazı' ürünlerle sınırlı kalınca mağazaya giren müşterilerin çoğu eli boş çıktı.

ABD'DE patlak veren krizin etkilerini hissetmeye başlayan perakende sektörü, bir yandan bu süreci yara almadan atlatmanın yollarını ararken, bir yandan da satışları artırmak için indirimlere devam ediyorlar. Kışa yeni giriliyor olmasına rağmen, yüzde 50'yi bulan indirimlerle dükkanlarını açan perakendeciler, tüketicinin ilgisini çekememekten şikayetçi. Mağaza yetkilileri `İndirime rağmen, istediğimizi bulamıyoruz. Yapılan indirimli satışlar sadece eksiye gitmemizin önüne geçiyor' diyorlar. Vatandaş ise vitrininde indirim yazan mağazaya girdiğinde indirimin her üründe olmadığını kısmen uygulandığını görünce güven sıkıntısı yaşıyor.

ÇÖZÜM ARANIYOR

PERAKENDECİLER her fırsatta yetkilileri uyarmaya devam ediyor. Perakendeciler, Türkiye'ye alışverişte durgunluk şeklinde yansıyan krizin, yara almadan ancak alışveriş merkezlerinin desteği ile aşılabileceğine vurgu yapıyorlar. Mağazaların üzerindeki yükü azaltmaya çalışan perakendeciler peşpeşe açıklamalar yapıyor, yöntem önerilerinde uzlaşmaya çalışıyorlar. Alışveriş merkezleriyle kira indirimleriyle ilgili görüşmeler de bir taraftan sürdürülüyor.

NANE: SÜREÇ EL ELE AŞILACAK

İSTENİLEN sonuçların oluşmaması durumunda ise döviz artışı nedeniyle yükselen kiraları ödemekte sorun yaşayan mağazaların, alışveriş merkezlerinden çekilmesinin söz konusu olacağı da her fırsatta vurgulanıyor. Alışveriş Merkezleri Perakendeciler Derneği (AMPD) Yönetim Kurulu Üyesi ve Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane bu konuyla ilgili `Bu süreci perakendeci ve alışveriş merkezi el ele aşacak. Bencil davranmak kimseye birşey kazandırmaz. Karşılıklı konuşarak tavır belirlemek gerekiyor' dedi.

Mağazalar ekstra indirim yapıyor

MARKALARIN genel olarak alıp uyguladıkları indirim ve kampanya kararlarının yanı sıra mağaza sahipleri kárlarından ödün vererek ekstra indirimler de yapıyor. Mağazasını kapatmaktansa fazladan indirim ve hediyelerle müşteriyi çekmeye çalışan mağazalar, buna rağmen satışlardan memnun olmadıklarını her fırsatta ifade ediyorlar.

Izmir'de sorun yok, Anadolu rahatsız


KRİZ büyük şehirleri olduğu kadar Anadolu'yu da etkiledi. Perakendeciler, alışveriş merkezi yönetimlerine giderek kiralarında indirim talebinde bulunuyorlar. Bu durum da alışveriş merkezlerinin alacakları karara bağlı olarak dönemsel kira indirimlerini gündeme getiriyor. İzmir, Denizli, Mersin, Trabzon ve Aydın'da alışveriş merkezlerini işleten Multi Turkmall Yönetim Direktörü Murat Sekmen de konuya ilişkin yaptığı açıklamada, kiralarla ilgili gelişmeleri alışveriş merkezlerinin performansına göre belirlediklerini söyledi. Sekmen, İzmir'deki Forum Bornova'nın en iyi performansa sahip merkez olduğunu, buradaki kiracıların 2008 hedeflerini tutturduğunu, kiracıların büyük çoğunluğunun bir şikayetinin bulunmadığını belirtti. Anadolu'daki diğer merkezlere bakıldığında Multi Turkmall'ın kontratlarını Euro üzerinden yapmasının çeşitli avantajlarını gördüklerini kaydeden Sekmen `Bu dönemde bazı alışveriş merkezlerinde dönemsel kira indirimleri söz konusu olabilecektir. Özellikle yeni açılan ve büyüme dönemini yaşayanlar sıkıntılar yaşıyor. Bu krizden her iki taraf da etkileniyor. Kiracılara destek olarak bu zor dönemleri birlikte aşacağız' dedi.

Fiyatlar yarı yarıya indi

Sarar: Yüzde 40.
Carlo Cavallo: Yüzde 40
Park Bravo: Yüzde 50
Damla: Yüzde 50
Adil Işık outlet: Yüzde 70
Bambi: Yüzde 50
Deichmann: Yüzde 50
Hayri: Yüzde 50
Kemal Tanca: Yüzde 50
Y-London: Yüzde 50

Star Gazetesi