Sektörel

Z kuşağının gayrimenkul tercihi: Akıllı evler!

ADNKS sonuçlarına göre, Z kuşağının gayrimenkul tercihi geleneksel olmayan öncelikler oldu. İnternet ve cep telefonuyla büyüyen gençlerin ilk tercihi akıllı evler oldu.

Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) sonuçları değerlendirildiğinde 2019 yılı sonu itibarıyla Türkiye'nin toplam nüfusu 83 milyon 154 bin 997 kişi iken 15-24 yaş grubundaki genç nüfus 12 milyon 955 bin 672 kişi olarak açıklandı. Genç nüfus, toplam nüfusun yüzde 15,6'sından meydana geldi.

2000 yılı sonrasında doğan Z kuşağıyla ilgili konuşan Altın Emlak Genel Müdürü Mustafa Hakan Özelmacıklı “Bu nesil internet ve cep telefonu ile doğdular. Hane halkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre internet kullanım oranı, 16-24 yaş grubundaki genç nüfusta 2019 yılında yüzde 92,4 oldu” açıklamasında bulundu.

Gayrimenkul İhtiyaçları Farklı

Z kuşağının geleneksel olmayan öncelikleri olduğunu sözlerine ekleyen Özelmacıklı “Bu kuşağın görsel algıları çok açık. Gayrimenkulleri sadece fiyat olarak incelemeyip çok yönlü olarak araştırıyorlar. Akıllı ve fonksiyonel evlere meraklı oldukları gibi hızlı bir şekilde yaşam alanlarını değiştirebiliyorlar. Yapılarda çevreye ve doğaya duyarlı tercihleri de ön planda” dedi.

İnternet Öncelikli Bilgi Kaynağı

Bu kuşağın sosyalleşme ve iletişim kaynağının internet olduğundan bahseden Altın Emlak Genel Müdürü “Geçmiş kuşakların aksine Z kuşağı tercihlerini internette aratıyor. Kampanya, indirimler ve fiyat araştırmalarını buradan takip ediyorlar. Gayrimenkul edinimlerinde kuşaklar arası yaşanan farklılıklar hem üreticileri hem de pazarlama faaliyetlerinde bulunan emlak işletmelerini yeni yöntemlere yöneltiyor. 360 derece sanal turlar, karar destek sistemleri ve dijital pazarlama ürünleri ön plana çıkıyor” şeklinde konuştu.

Gençler yeniden ev almaya başladı!