Zam rüzgarı kaldığı yerden esiyor!
Zam rüzgarı esmeye devam ediyor. 15 Mayıs tarihinden itibaren temel gıda ve temel temizlik malzemelerinde fiyat artışlarına rastlanıldı. İşte detaylar!
15 Mayıs ile başlayan haftada, bir önceki haftaya bakıldığı zaman marketlerdeki temel gıda ürünlerinden, temizlik ve hijyen ürünlerine araç sahiplerini yakından ilgilendiren motorin fiyatlarına ve ikinci el otomotive kadar çok farklı ürün gruplarında fiyat artışları görüldü.
İşte ayrıntılar…
Sözcü’den Gamze Bal’ın haberinde, zincir marketlerdeki seçimden önce ve sonra fiyat karşılaştırıldığında bir kilo çay bir hafta içinde yüzde 4 zamma uğrayarak, 78,5 TL’ye, 830 gram salça yüzde 7,8 zam meydana gelerek 34,5 TL’ye, bir kilo kırmızı mercimek ise yüzde 22,8 zamlanarak 24,5 TL’ye yükseldi.
14 Mayıs haftasında 345 TL’den satılan 1,2 kiloluk bebek maması bir hafta içerisinde yüzde 15,6 zamlanarak 409,5 TL’ye çıktı, 12’li paket bebek ıslak mendili de yüzde 28,3 oranında zamma uğrayarak, 208 TL’ye çıktı. İstanbul Motorlu Araç Satıcıları Derneği (İMAS) Başkanı Hayrettin Ertemel de, ikinci el araç fiyatlarının seçimin ardından yüzde 50 oranında yükseldiğini açıkladı.
TALEBE BAKILARAK ZAM ORANLARI NETLEŞECEK!
Tüm Restoranlar ve Turizmciler Derneği (TÜRES) Genel Başkanı Ramazan Bingöl de zam konusuna dair şunları söyledi. Bingöl; menü fiyatlarındaki artışın et fiyatlarına yapılmış olan zamdan kaynaklandığını ifade ederken; Gıda Perakendecileri Derneği Yönetim Kurulu Üyesi Erdal Tüfekçi de bu hafta itibari ile pek çok üründe irili ufaklı fiyat hareketlenmeleri, değişimlerinin olmuştur, en çok zammın da Ayçiçek fiyatlarında meydana geldiğini iletti.
Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel ise, son zamanlarda yapılan zamlara dair hazır giyim tarafında isteğin beklemede olmasından kaynaklı fiyat artışlarının da beklemede olduğunu; firmaların ikinci tur cumhurbaşkanlığı seçimlerinin bitmesinden hemen sonra gelen isteğe göre zam oranlarını belirleyeceğini ifade edildi.
Öncel, “Şu sıralarda talep düşük bir seyirde devam ediyor. İnsanlar tatile gitmedi, hareketlilik henüz başlamadı. Anneler Günü de seçimle aynı güne denk geldiği için o gün de satışlarda bir hareketlilik olduğunu hissedemedik” dedi.