Sektörel

Zeynep Fıratoğlu: Bir projede tüm partilerin birlikte çalışması gerekiyor!

Emlakkulisi.com ev sahipliğinde gerçekleşen 6. Konutta Satış ve Pazarlama Buluşmaları kapsamında konuşan Ferko İnşaat Kurumsal İletişim Pazarlama Müdürü Zeynep Fıratoğlu; projede tüm partilerin birlikte çalışmasının öneminden bahsetti.

Ferko İnşaat Kurumsal İletişim Pazarlama Müdürü Zeynep Fıratoğlu'nun konuşması:


Bu tüm partilerin beraber çalışması gerekiyor. Pr ajansı da, reklam ajansı da, sosyal medya ajansı da... Hepsinin beraber çalışması gerekiyor. Bizden örnek vermek gerekirse iki hafta önce lansmana çıktık biz. Ama lansmana çıkmadan önce herkes tüm ajanslar bir masada oturduk herkes kendi işini anlattı. Pr ajansının da outdoor nerede çıkacağından haberi vardı, reklam ajansının da google'ın hangi mecralarını kullanılacağından haberi vardı. Google dışı reklam alanları hangilerinin gireceği herkesin birbirinden haberi vardı. Bu ajanslar arasında iletişimi sağladı. Bugün ben olmasam bile ajanslar kendi aralarında işleri götürebiliyor.  Bu çok önemli. Sistem oturtmak aslında. Matbaa da o toplantıda vardı. Mimarımız renderları çalışan kişi de var. Kampanya çıkmadan bir hafta önce tüm partilerin kafasında canlanmıştı kampanya. Bu bize çok büyük avantaj sağladı. Yanlış brief de vardır. Yanlış reklam ajansı da vardır. Ben bu kampanyada yaşamış oldum. Emlak sektöründe deneyimli bir ajans olması gerekiyor. Ufak bir kampanyayla çıkmış bir ajansta olmamalı. Sektörü biliyor olması lazım. İlk çıkışın projelerde nasıl olması gerektiğini bilmesi lazım. Çünkü satış odaklı çıkıyorsunuz en başta. 360 derece çıkıyorsunuz. Size sunduğu ilanda bu projeyi tek atışta vurması gerekiyor.  Önünüze projeyi anlatmayan bir ilanla çıkmaması gerekiyor. Siz ne kadar doğru brief verseniz de bazen reklam ajansı bunu anlayamıyor. Burada reklam verene çok iş düşüyor. Ancak reklam veren de çok deneyimli olmayabilir. Bütün kampanyayı değiştirmek zorunda kalıyorsunuz. Bannerı tasarlaması gerekiyor ancak yetişmiyor. Başka reklam ajansıyla görüşüyorsunuz. Bu seçimler çok önemli biraz patronları yönlendirmek gerekiyor. Ama bazen de deneme yanılma yöntemini seçiyorlar. Ben yanlış brief de vardır, yanlış reklam ajansı da vardır diye düşünüyorum.  Pr ajansı da sektör deneyimli olması gerekiyor. Basındaki kişileri biz tanıyoruz ama pr ajansının da reklam ajansının da basındaki kişileri çok iyi tanıması lazım. Gelecek soruları önceden hazırlaması lazım. Bu ilişkilerinize bağlı bazen çok soru sormuyorlar lansmanda bazen de ajansı reklam vereni tanımadığı zaman basın bir takım çeldirici sorular sorabiliyor. İlişki yönetimi çok önemli.