Genel

Zeytinburnu'ndaki ambarlar 3 yıldır taşınmayı bekliyor!

İstanbul trafiğini olumsuz olarak etkileyen Zeytinburnu’ndaki ambarlar, 3 yıl önce alınan karara rağmen henüz taşınabilmiş değil. Gün içinde uzun kuyruklar oluşmasına sebep olan kamyonlar, trafiğin saatlerce tıkanmasına yol açıyor.

İstanbul trafiğini olumsuz olarak etkileyen Zeytinburnu’ndaki ambarlar, 3 yıl önce alınan karara rağmen henüz taşınabilmiş değil. Gün içinde uzun kuyruklar oluşmasına sebep olan kamyonlar, trafiğin saatlerce tıkanmasına yol açıyor.


İstanbul Zeytinburnu’nda, ilaçtan konfeksiyona, beyaz eşyadan gıdaya kadar günlük ortalama 6 bin ton mal sevkiyatının yapıldığı ambarlar şehrin ortasında kalmış durumda. Özellikle 14.00-17.00 saatleri arasında kamyon kuyruğu Bakırköy’den Haliç’e kadar uzanıyor. Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), ambarların buradan taşınması için 2011 yılında bir karar aldı. Taşınacak yerleri olmadığı için karşı dava açıp kazanan ve geçici olarak eski yerlerinde kalan ambarcılar, TOKİ’nin Hadımköy’de yapacağı lojistik merkezine taşınmayı bekliyor.  Türkiye Nakliyeciler Derneği Başkanı Erol Özçelik, Zeytinburnu’nda yer alan ambarın Hadımköy’e taşınmasının ancak 2015’in sonuna doğru gerçekleşebileceğini söylüyor.


Anadolu’ya her türlü mal sevkiyatının yapıldığı ambarlara günlük ortalama 400 büyük kamyon ve 300 kamyonet giriş yapıyor. Buradaki malları Türkiye’ye dağıtan firmalar, kargolara göre daha ucuz taşımacılık yaptıkları için tercih ediliyor. Bu yüzden de İstanbul’daki 265 ilaç fabrikasının ürettiği ilaçların yüzde 80’i buradan dağıtılıyor. Ambarlar, trafik için de  büyük bir sorun teşkil ediyor. İstanbul’un merkezi bir bölgesinde sıkışıp kalan ambarlar, gün içinde özellikle 14.00-17.00 saatleri arasında Bakırköy’den Haliç’e kadar yoğunlaşan şehir içi trafiğinin sebebi olarak gösteriliyor.


Hadımköy’e taşındıkları zaman şehir içi trafiğinin rahatlayacağını belirten Nakliyeciler Derneği Başkanı Erol Özçelik, şu bilgileri verdi: “Hadımköy’deki alan 200 dönümlük bir alan, oraya taşındığımızda Zeytinburnu’na gelen araçlar kalkacak. Özellikle Anadolu’nun farklı şehirlerinden gelen kamyon, kamyonet ve TIR’lar ambarın giriş ve çıkışlarında sıkıntı oluşturuyor, çünkü tek bir giriş ve çıkış var. Ama Hadımköy’e taşındığımızda trafik ciddi bir şekilde rahatlayacak.” Gebze bölgesine de bir ambar yapılması gerektiğini ifade eden Özçelik, “Bu takdirde Avrupa yakasına gelen araçların sayısı yüzde 30 azalacak. Şu an kamyonların giriş çıkışlarının belli saatleri var, 3. köprü olduğu zaman sadece ağır vasıtalar oradan gidecek ve bu da trafiği iyice rahatlatacak.” diye konuştu.


Zeytinburnu Belediyesi’nden yapılan açıklamada, Ambarlar’ın bulunduğu alanın yabancı bir şirket olan Akzirve Gayrimenkul’a satıldığı bilgisi verildi. Açıklamada, “Bu arsanın alınması karşılığında da, verdikleri söz gereği Hadımköy’e, yine aynı şirket tarafından yeni bir ambar inşa edilecek. Yeni ambar doğrudan üçüncü köprüye entegre olacak.” denildi. Akzirve Gayrimenkul’dan edinilen bilgiye göre ise ambar bölgesine önümüzdeki aylarda rezidans yapılacak. Bu arada Zeytinburnu Ambarlı Sitesi’nde faaliyet gösteren nakliyeciler, taşınma süreci için kurumlardan destek bekliyor. Akzirve ile yapılan sözleşmede nakliyecilere taşınmaları için verilen 6 aylık süre ise bitmek üzere.


Ambarlar için 245 milyon dolar


180 ortaklı İstanbul Nakliyat Ambarları İşletme Kooperatifi’ne (NAKO) ait araziyi Suudi Arabistanlı Al Qemam Holding’in Türkiye’deki yatırım şirketi Akzirve Gayrimenkul satın almıştı. Akzirve, 120 dönümlük arazi için ambar başına sosyal tesislerle birlikte 1 milyon dolar ödeyecek. 245 ambarın bulunduğu arazi için toplam 245 milyon dolar ödenecek. Ayrıca vergi masrafları da Akzirve şirketine ait olacak.


Hakkı Akgül-Zaman