İhale

Zigana Tüneli projesinde son durum ne?

Zigana Tüneli Zigana Tüneli ihalesini Cengiz İnşaat kazanmıştı. İhaleye katılan diğer şirketler sürece itiraz etti. Mahkeme ihalenin tekrar değerlendirilmesine karar verdi.

Doğu Karadeniz'i Doğu Anadolu'ya bağlayan Zigana Tüneli projesinde belirsizlik sürüyor. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün yaptığı tünel ve bağlantı yolları ihalesini Cengiz İnşaat kazanmıştı. İhaleye katılan diğer şirketler sürece itiraz etti. Mahkeme ihalenin tekrar değerlendirilmesine karar verdi. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın Ekim 2014 açıkladığı Zigana Tüneli projesinde süreç durdu. Trabzon-Gümüşhane Karayolu üzerinde bulunan Zigana Dağı'nda yapımı planlanan tünel projesi için yapılan ihale sonucu iptal edildi. Karayolları Genel Müdürlüğü Trabzon-İrcın transit yolunun en önemli güzergâhlanndan biri sayılan N ve Zigana'da rakımı 1200 kotuna indiren Zigana Tüneli ihalesi, diğer x müteahhitlerin şikâyeti üzerine mahkeme tarafından iptal edildi i tarafından Mayıs 2015'te yapılan ihaleyi Cengiz İnşaat kazanmış ve 28 Temmuz'da sözleşme imzalanmıştı. Ancak ihaleye katılan 6 şirket sürece itiraz etti ve Kamu İhale Kurumu'na şikayette bulundu. Kamu İhale Kurumu itirazları reddedince şikâyette bulunan şirketlerden Şenbay Madencilik ve Özgün Yapı mahkemeye başvurdu. Kamu İhale Kurumu'na itirazda bulunan diğer şirketler ise Tekfen, Pers Yapı-Bergiz İnşaat, Albayrak Turizm. Aga Eneıji, Yse Yapı-İntekar YapıMetro Kmb. 


TEKRAR DEĞERLENDİRİLECEK 

Şenbay Madencilik ve Özgün Yapı, haksız yere ön yeterlilikten geçemediğini savunurken, mahkeme itirazları haklı buldu. Ankara 10. İdare Mahkemesi'nin temmuz ayında aldığı karar sonrası konuyu tekrar değerlendiren Kamu İhale Kurulu. 12 Ağustos'ta Trabzon-Aşkale Yolu Zigana Tüneli ve Bağlantı Yollan" ihalesinin sonucunu iptal etti. Şimdi Karayolları Genel Müdürlüğü'niiıı ihale başvurularını yeniden değerlendirmesi gerekiyor. 


'TARAF DEĞİLİZ' 

Karayolları Genel Müdürlüğü, ihale sonucunun iptal nedeni ile ilgili açıklama yapmaktan kaçınıyor. Söz konusu ihaleye kazanan Cengiz İnşaat yetkilileri ise davanın Karayolları'na açıldığını, süreçte taraf olmadıklarını dile getiriyor. OvitTüneli'nden sonra Türkiye'nin en uzun karayolu tüneli olması planlanan Zigana Tüneli'nin 500 milyon liraya mal olması öngörülüyor. İnşaat çalışmalarının ise 3 yıl sürmesi bekleniyor. Zigana Tüneli'nin giriş ve çıkışındaki kavşak ve viyadüklere ek olarak iki adet tahliye dönüşü ve kaçış tüneli de yapılacak. Gümüşhane'nin Torul ilçesine bağlı Köstere köyünün girişinden başlanacak olan tünelin güzergâhı da belli oldu. Köstere köyü girişindeki çeşmeden yaklaşık 500 metre aşağıdaki virajdan direkt yolun karşısından bin 250 metre rakımdan girecek olan tünel, Trabzon'un Maçka ilçesine bağlı Başar köyünden yine aynı rakımdan çıkacak. 


18 FİRMA BAŞVURDU 

Zigana Tüneli için belli istekliler arasında yapılan ihaleye 18 firma teklif verdi. Bu tekliflerden ilk aşamada 16'sı geçerli bulundu. Daha sonra ise teklifi geçerli olan firmaların bazılarının da dosyalarında eksiklikler olduğu belirtildi ve ihaleye katılan firma sayısı ll'e düştü. İhale dışı kalan firmalardan Ağa Enerji, Şenbay. YSE Yapı. Pers Yapı ve Tekfen Yapı, Kamu İhale Kurumu'na itiraz etti. 5 firmanın da itirazında iş deneyim belgeleri nedeniyle ihale dışı bırakıldıkları, ancak bunun mevzuata uygun olmadığı tezi işlendi. Ancak Kamu İhale Kurumu, tüm itirazları reddetti. Şikâyetçi olan bir diğer firma olan Albayrak Turizm'in itinizi ise, yasal sürelere uyulmadığı gerekçesiyle incelenmeden geri çevrildi. Zigana Dağı'nda yapımı planlanan tünel 12 bin 900 metre uzunluğunda olacak. Birbirine paralel aralarında 24 metre olan 2 tüp geçit ile temellendirilen tünelde 11 tane yaya geçidi, 12 araç geçidi, 24 sığınma cebi, 2 kavşak, 2 u dönüş, 1 de kaçış tüneli mevcut. 


Karadeniz'den Günebakış