Kent Haberleri

Zigana Tüneli'nin yüzde 65’i tamam!

İnşaat çalışmaları tam gaz devam eden Yeni Zigana Tüneli'nin yüzde 65’i tamamlandı. tünel inşaatının, gelecek yıl tamamlanması planlanıyor...

Trabzon- Gümüşhane karayolu üzerinde yapılan ve 17 Mart 2017 tarihinde temeli atılan Yeni Zigana Tüneli'nde delme çalışmaları, çift yönlü devam ediyor. Habertürk'te yer alan habere göre;  Zigana Tüneli'yle Gümüşhane ilinin Torul ilçesine bağlı Köstere köyü mevkisiyle Trabzon'un Maçka ilçesine bağlı Başarköy köyü arasında, her biri 14,5 kilometre ve toplam 29 kilometre uzunluğunda çift tünel inşa ediliyor. Yeni Zigana Tüneli ile Başarköy Vadisi'nden 1015 metre kotundan girilip, 1264 metre kotuna yüzde 3,30 eğimle tırmanılacak. Yüzde 0,85 eğimle de inilerek, Köstere Vadisi'nden 1212 metre kotundan çıkacak tünelle Zigana Dağı geçilecek.

1 MİLYAR LİRAYA MAL OLACAK

Mevcut Zigana Tüneli, yaklaşık 1800 metre kotlarından geçerken, Yeni Zigana Tüneli'ne ise yaklaşık 800 metre daha düşük kottan girilerek, Zigana Dağı geçilecek. 

Zigana Tüneli, Gümüşhane ile Trabzon arasındaki ulaşımı 40 dakika azaltacak. 2020'de tamamlanması planlanan tünel, 1 milyar TL'ye mal olacak. Doğu Karadeniz'i Orta Doğu, Kafkaslar ve İran'a bağlayan tarihi İpek Yolu'nun geçtiği güzergahtaki Zigana Tüneli'nin inşaatı bitirildiğinde dünyanın ikinci, Avrupa'nın ise en uzun çift tüplü karayolu tüneli olacak. Dünyanın en büyük karayolu tünelinin ise 18,2 kilometre uzunluğuyla Çin'de bulunan 'Zhongnanshar' adlı, çift tüplü tünel olduğu belirtildi.

Zigana Tüneli projesi kapsamında ayrıca, ülkede ilk defa karayolu tünellerinde uygulanacak havalandırma sistemlerinin bir parçası olan 3 noktada 6 adet havalandırma şaft yapı çalışmaları da eş zamanlı olarak ilerliyor.

YÜZDE 65'İ TAMAM

Yeni Zigana Tüneli'nde inşaat çalışmaları devam ederken, yüzde 65 oranında kazı-destekleme imalatı, yüzde 42 oranında ise kaplama betonu imalatının tamamlandığı ifade edildi. Çift tüp olarak 14,5 kilometre uzunluğundaki yeni tünelin Gümüşhane ve Trabzon tarafı olmak üzere toplam 18,50 kilometre kazı-destekleme çalışması yapılırken, 12,16 kilometre uzunluğunda da kaplama beton imalatı yapıldı.