Zigana'yı Bakan'a giden bir mektup durdurdu!
İhalesi iptal edilen Zigana Tüneli ile ilgili kararda, Ulaştırma Bakanı Feridun Bilgin’e gönderilen bir şikâyet mektubunun da etkili olduğu ortaya çıktı. İşte kararın arka planı...
İhalesi iptal edilen Zigana Tüneli ile ilgili alınan kararda, Ulaştırma Bakanı Feridun Bilgin’e gönderilen bir şikâyet mektubunun da etkili olduğu ortaya çıktı. 500 milyon TL’lik ihalenin onaylanmaması istenen mektupta “İhalenin sonucu içler acısı bir durumu gözler önüne seriyor” denildi. Söz konusu mektubun, Bakan Bilgin’in talimatı ile Karayolları Genel Müdürlüğü’ne yönlendirildiği anlaşıldı.
Geçtiğimiz hafta gündeme gelen Zigana Tüneli ile ilgili yeni belgeler ortaya çıktı. İhale dışı bırakılan bazı firmaların mahkemeye başvurusu sonrası ihale kararı iptal edilen Zigana Tüneli ihalesi geçtiğimiz 21 Mayıs’ta yapıldı. Karayolları Genel Müdürlüğü’nün düzenlediği ihale için 507 milyon 157 bin TL yaklaşık maliyet belirlendi. İhaleyi Cengiz İnşaat 446 milyon 297 bin TL’ye kazandı. Cengiz İnşaat’ın yüzde 12 indirim yaparak aldığı ihale ile ilgili Ankara’da kulisler hareketlendi. İhale dışı kalan firmaların bir bölümü yargı yoluna giderken bir bölümü de Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü’ne şikayet yazıları yazdı.
‘İHALENİN SONUCU İÇLER ACISI’
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Feridun Bilgin’e hitaben yazılan bir mektubun altında ise “Karayolları Sevenler Derneği” ismi yer alıyor. Söz konusu mektupta ihale ile ilgili kısa bilgi verilerek şu ifadeler kullanıldı: “İhalenin sonucu gerçekten içler acısı bir durumu gözler önüne sermektedir. Ülkemizde yarım milyarın üstünde keşif miktarlı ihale yılda en fazla 20 tane yapılabilirken, bu düşük tenzilat (indirim) miktarı ile bu işin onaylanması ülkemiz menfaatleri için yaklaşan seçimler (7 Haziran seçimi) arifesinde hiç de olmadık sonuçlara yol açabilir.”
‘BAKANLIK ZAN ALTINDA KALIR’
Bakanlığın daha önce tenzilat miktarı düşük ihaleleri iptal ettiğine işaret edilen mektupta “Eğer ki bu düşük tenzilat miktarı ile bu iş onaylanırsa tüm Karayolları ve Bakanlık camiası zan altında bırakılarak, güvenirliği tartışılır hale gelecektir” denildi.
BAKAN, İLGİLİ MÜDÜRLÜĞE YÖNLENDİRDİ
Bakan Bilgin’e hitaben yazılan imzasız mektup Bakanlık Özel Kalem Müdürlüğü üzerinden Karayolları Genel Müdürlüğü’ne havale edildi. Özlem Kalem Müdürü Özlem Şebnem Oktay imzasını taşıyan yazıda “Sayın Genel Müdürüm Bilgilerinize” denildi. Yazıda mektubun gideceği isim olarak ise Karayolları Genel Müdür Yardımcısı Adnan Köklükaya’nın ismi yer aldı.
İHALE DIŞI KALAN FİRMADAN ‘ŞAİBE’ İDDİASI
Anılan süreçte bir başka mektup ise, ihale dışı kalan Nursoy İnşaat Uluslararası Nak. San. Ve Tic. A.Ş. adına Karayolları Genel Müdürlüğü’ne gönderildi. İhaleden 5 gün sonra, 25 Mayıs 2015, gönderilen yazıda bazı firmaların, bilinçli olarak ihale dışı bırakıldığı öne sürüldü. İhale ile ilgili ciddi bir şaibe iddiasına da yer verilen yazının, Ulaştırma Bakanı Feridun Bilgin, Bakanlık Müsteşarı M. Hamdi Yıldırım ve Karayolları Genel Müdürlüğü yetkililerine de dağıtımı istendi. Hürriyet’in edindiği belgelere göre, Karayolları Genel Müdürlüğü, kendilerine gönderilen şikayet mektuplarına, ‘ihale mevzuata göre yapıldı’ yanıtı verildiği anlaşılıyor. Zigana Tüneli Projesi’nin uzunluğu 12,9 kilometre. Tünel projesinin tamamlanması ile birlikte Doğu Karadeniz, Doğu Anadolu'ya bağlanacak. Proje, Tarihi İpek Yolu güzergahını kapsıyor.
Hürriyet