Ziylan Grubu, 2012'de mağazalarına yenilerini ekleyecek!
Flo ve Polarisin sahibi Ziylan Grubu, bir İtalyan markayı satın alıyor. Ziylan Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, 41 ülkede 51 mağazası olan İtalyan ayakkabıcıyı alıyoruz dedi
ÜLKERin Godivayı alarak Türk şirketlerinin global markaları büyesine katabileceğini güçlü bir adımla göstermesinin arkası gelmeye başladı. Şimdi benzer bir örnek de ayakkabı alanında geliyor. Flo ve Polarisin sahibi, Türkiyenin ayakkabı alanında en büyük gruplarından Ziylan, ismini açıklamadığı İtalyan bir ayakkabı markasını satın alıyor. Ziylan Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, alacakları markanın henüz Türkiyede mağazalaşmadığını ama satıldığını ve herkes tarafından tanındığını söyledi. Ziylan, Görüştüğümüz marka İtalyada gençlere yönelik üretim yapıyor. Dünyada 41 ülkede, 51 mağazası var dedi. Soysal Danışmanlıkın Hürriyet Gazetesi ve CardFinans sponsorluğunda düzenlediği Perakende Güneşi Ödülleri sohbet toplantısında, Ziylanın İtalyan marka alacaklarını açıklaması üzerine Derimodun sahibi Ümit Zaim, eliyle bir Atma manasına gelen bir işaret yaptı. Bunun üzerine Ziylan, Sen bana markadan haber ver diyerek şakalaştı.
Altı ayda tamamlanacak
Görüşmelerin 6 ayda sonuçlanacağını ifade eden Ziylan, tam alım bedelini açıklamadı. Mehmet Ziylan markayı sadece Avrupada büyümek için almadıklarını vurgulayarak, şöyle konuştu: Marka Flo ve Polaris gibi grup markalarımızdan biri haline gelecek. Onu hem Türkiyede hem de Avrupada büyüteceğiz. Ama Flo ve Polaris için de yurtdışında büyüme planlarımız var. Bunları askıya alıyor değiliz.
Başka markalar da alacak
Son 3 yılda büyümelerinin yüzde 50nin altına inmediğine dikkat çeken Mehmet Ziylan şöyle konuştu: Geçen yıl yüzde 62 büyüdük. Bu yıl yüzde 55 büyüyeceğiz. 2012 hedefimiz ise yüzde 35-40. Kimse 2012-2013te mağaza açmayı durdurmayacak. Belki ayağımızı gazdan çekeriz ama frene basmayız. 1974de Almanyada organize perakendenin toplamdan aldığı pay yüzde 74dü. Bugün organize perakendenin Türkiydeki payı yüzde 35lerde. Bu da gidilecek çok yol olduğunun göstergesi. Başka markalar almak konusunda fırsatları değerlendireceğiz.
Mutluluk borsası düşerse, çalışana çikolata dağıtıyor
PERAKENDE Güneşi Ödülleri kapsamında En Başarılı İnsan Kaynakları Uygulaması ödülü kazanan DeFactonun Eğitim ve Mutluluk Müdürü Gülbeniz Akduman, nisan ayında başladıkları bir uygulamayla çalışanlarının mutluluklarını ölçtüklerini ve bir nevi mutluluk borsası kurduklarını söyledi. Akduman mutluluk artırıcı önlemlerini şöyle anlattı: Çalışanların ekranlarına belirli butonlar koyduk. Onlar Ah şu yöneticim, Ah şu mesai gibi butonlara basıyor. Biz de mutsuz olduklarını anlayıp anlık vitaminler uyguluyoruz. Mesela gitarla yanına gidip çikolata dağıtıyoruz.
Kamer: Biz açız, bir marka patlatsak gerisi gelecek
EN Beğenilen Perakende Kuruluşu Kuyum, Mücevher Mağazaları dalında ödül alan Atasayın Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Cihan Kamer, şunları dile getirdi: Türkiyeden çıkacak 10 global marka arasında neden Atasay da olmasın. 3-5 yıl öncesine kadar fasoncuyduk. Kendi özgün tasarımlarımız olmadan markalaşmak zor. Yurtdışında marka satın almayı düşünüyoruz. Bundan gurur da duyuyorum. Ülkerin Godivayı alması bu anlamda bir devrimdi. Tiffanyyi alırız diye şaka yaptım ama gerçekten bunu yapabilecek güçteyiz. Avrupalılar yüzyıllardır markalara alışkın. Biz açız bu konuda; bir tane patlatsak ne iş çıkacak. Gerisi mutlaka gelecek. Önümüzde yürüyecek değil, koşacak yollar var.
Hürriyet