Genel

Ziylan Grup Konya ’ya fason ayakkabı üretim üssü kuracak!

İstiklal Caddesi ’ndeki tarihi Anadolu Pasajı ’nın tümünü Flo mağazasına dönüştüren Ziylan Grup ’un Başkanı Mehmet Ziylan, “Yurt genelinde sadece bize üretim yapan 40 atölye var ” dedi

İstiklal Caddesi 'ndeki tarihi Anadolu Pasajı 'nın tümünü Flo mağazasına dönüştüren Ziylan Grup 'un Başkanı Mehmet Ziylan, “Yurt genelinde sadece bize üretim yapan 40 atölye var. Bu atölyeleri tek çatı altında toplayacak bir yatırıma başlıyoruz ” dedi.

Bünyesindeki Flo zincirinin en büyük mağazasını Beyoğlu İstiklal Caddesi 'ndeki tarihi Anadolu Pasajı 'nın tümünü kiralayarak açan Ziylan Grup 'un Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, “Konya, Gaziantep, Bursa, Adana ve Antakya 'da sadece bize fason üretim yapan 40 atölye var. şžimdi Konya 'dan başlamak üzere bu atölyeleri tek çatı altında toplayacak bir yatırıma başlıyoruz ” dedi. Ziylan, grubun cirosunun yüzde 52 'sini artık perakendenin oluşturduğunu belirtti.

2 milyon dolar harcadı
Mehmet Ziylan, ayda 160 bin ziyaretçinin girdigi 5 bin metrekarelik Beyoğlu Flo 'ya 2 milyon doların üzerinde harcama yaptıklarını ifade ederek, şunları anlattı: “Flo 'nun şu anda 104, Polaris 'in de 100 mağazasi var. Perakendede büyümemiz 2009-2010 'da yüzde 68 oldu. Bu yılın 8 ayında yüzde 72 büyüme gerçekleştirdik. Bu mağazayı kiralamadan önce karşısına oturup günde kaç kişinin geçtiğine baktık. ”

2015 hedefi 425 mağaza
Mehmet Ziylan, şunları dile getirdi: “2015 'e kadar Flo Magazaları 'nın sayısı 215 'e, Polaris de 210 'a çıkacak. 425 mağazaya ulaşmış olacağız. 4 bin 100 olan çalışan sayımız 2015 'te 6 bin 600 'e yükselecek. 2011 'de 850 milyon liraya ulaşmasını planladığımız grup ciromuz 2015 'te 1.5 milyar lirayı bulacak. ”

Ziylan, kendilerine fason üretim yapan atölyelerle ilgili de, “Konya 'da 20 milyon liralik yatırımla 20 bin metrekarelik kapalı alan yapacağız. 1000 'er metrekarelik 20 atölyeye böleceğiz. 20 atölyeyi taşıyacağız. Modeli diğer illere de yayacağız ” dedi.

Yılda 17 milyon satıyor

Mevcut104 Flo mağazasına günde 110 bin kişinin girdiğini vurgulayan Mehmet Ziylan, şöyle konuştu: “Yılda 15-17 milyon çift ayakkabı satıyoruz. Türkiye 'de kişi başına ayakkabı alımı yılda 1.8 'den 2.5 'e çıktı. Bu sayı Amerika 'da 8.5, Avrupa 'da ise 6.5. Kadınlarımıza teşekkur borçluyuz. çünkü satılan her 10 ayakkabının 6 'sını kadınlar alıyor. Gerisini erkekler ve çocuklar. ”

Türk kadını İtalyan tasarımı seçiyor

Ziylan Grubu 'nun 2005 'ten bu yana yürüttüğü ve 3 bin kişinin üzerinde yapılan araştırmaya göre, Türk erkekleri kadınlarına göre ayak sağlığına daha fazla önem veriyor.
Ayakkabı tercihlerinde genç yaşlarda şıklık, ilerleyen yaşlarda ise rahatlık öne çıkıyor.
Kadınlar bir numara küçük, erkekler bir numara büyük ayakkabı alıyor.
Kadınlarda doğu bölgelerinde ayak numaraları 35-36, batıda 41 numaraya kadar çıkıyor.

Hedef küresel marka olmak

MEHMET Ziylan, 2020 yılına kadar Flo ve Polaris ile 1000 mağazaya ulaşmayı planladıklarını ifade ederek, “Dünya çapında bir ayakkabı perakende markası olmak istiyoruz. Uluslararası açılım planlarımıza 2013 itibariyle hız vereceğiz. 2023 yılına kadar Türkiye 'nin 10 global markasından biri Flo olacak ” dedi.

Hürriyet