Sektörel

Ziylan Mağazacılık, Alman HR Grup’u satın aldı!

FLO mağazalarını bünyesinde bulunduran ayakkabı perakendecisi Ziylan Mağazacılık, Alman HR Grup’u yine Alman yatırım fon şirketi Capiton AG ile birlikte satın aldı.

Ziylan’dan yapılan açıklamada satın alma bedeline ilişkin bir bilgi yer almadı, ancak satın alınan HR Grup’un yıllık cirosunun 550 milyon Euro olduğu belirtildi. HR Grup, Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde bulunduruyor.


Satın almanın önemine işaret eden Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, “HR Grup’un satışını yaptığı 25 milyon çiftlik ayakkabının, üç yıl içerisinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretilmesini hedefliyoruz. Hedefimiz 200 milyon euro ihracat” dedi. Ziylan, HR Grup ve Ziylan Mağazacılık olarak toplamda yıllık 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL ciro büyüklüğü ve 1000 mağaza sayısına ulaşacaklarını söyledi.

SATIN ALMALARA DEVAM 

HR Grup 380’i Almanya’da olmak üzere altı ülkede toplam 505 Reno mağaza ile faaliyet gösterirken; yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı yapıyor. Yakın coğrafyada Flo, Avrupa’da ise Reno markası ile büyüyeceklerini belirten Ziylan, “Hedefimiz bu sektörün Avrupa’daki iddialı ve önde gelen gruplarından birisi olmak. Bu doğrultuda satın almalarımız ve Avrupa pazarına dönük aksiyonlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecek” dedi. Ziylan,  2012 yılında da Lumberjack markasını satın almıştı. 



Hürriyet




Bu haber Akşam Gazetesi'nde şöyle yer aldı:


Ziylan Grup Başkanı Mehmet Ziylan, geçen yıl AKŞAM'a verdiği röportajda, "Avrupa'nın ortasına turbo jet'le ineceğiz" demişti. Ve dediği oldu, grup Avrupa'nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası HR Grup'u Almanya’nın en önemli yatırım fonuyla birlikte satın aldı.


2015 yılını yüzde 34 büyümeyle kapatan ve 2016 yılı için “Yurtdışında agresif büyüme” hedefi koyan Ziylan Mağazacılık, Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG ile birlikte satın aldı. 380’i Almanya’da olmak üzere 6 ülkede toplam 505 Reno mağazası olan HR Grup'un yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı ve yaklaşık 550 milyon euro ciroya sahip olduğunu söyleyen Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan "Ziylan mağazacılık ve HR Grup olarak toplamda 35 milyon Türkiye, 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışıyla 3.5 milyar TL’lik ciro büyüklüğü ve 1.000 mağaza sayısına ulaşıyoruz" diye konuştu.  


Global marka çıkacak


2012'de Lumberjack markasını satın alarak Avrupa marka pazarına güçlü bir giriş yaptıklarını, HR Grup satın almasıyla birlikte ise ayakkabı perakende sektöründe Avrupa’nın önde gelen oyuncularından biri haline geldiklerini vurgulayan Ziylan, adımlarını da Türkiye’den global markalar çıkarma hedefine paralel olarak attıklarını belirtti. Ziylan şöyle devam etti: "Grup olarak istikrar ve büyümeye inanıyoruz. Göstergeler ne olursa olsun, önce ülkemize sonra da kendimize güveniyoruz ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Lumberjack’i satın almamızın ardından perakende alanında bizi güçlendirecek bir satın alma yapmayı tercih ettik." 


Markalarını Avrupa'ya çıkaracak


Mehmet Ziylan, şunları söyledi: "Bu satın almayla kendi markalarımızı Avrupa pazarında geniş bir platforma çıkartmış olacağız. Lumberjack ile marka yönetimi yaparken Reno ile de perakende yönetiminde Avrupa’da söz sahibi olacağız. Gerek üretim, gerek yeni ürün geliştirme gerekse satış ve pazarlama konusunda sahip olduğumuz know-how ve deneyimi dünya pazarlarına da başarıyla taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu gücümüzle biz stratejik ortak konumundayız. Köklü bir geçmişe sahip olan HR Grup; capiton AG gibi güçlü bir ortağın yaratacağı sinerji, Ziylan Grubu’nun yarım asrı aşan deneyimi, yüksek enerjisi ve tutkusu ile büyük bir atılım sürecine girecek." 


Yakında Flo'yla Avrupa'da Reno'yla 


Yakın coğrafyada Flo, Avrupa’da ise Reno markasıyla büyüyeceklerini anlatan Ziylan, "Bu büyüme, Türkiye’de ayakkabı yan sanayisine de yansıyacak ve üretim, istihdam artacak. Capiton AG ile kurduğumuz ortaklığın hedefi Avrupa’da perakende sektöründe fırsatları değerlendirmek. Bu sektörün Avrupa’daki iddialı ve önde gelen gruplarından birisi olmak. Bu doğrultuda satın almalarımız ve Avrupa pazarına dönük aksiyonlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecek" dedi.


İlk önce AKŞAM yazdı


Ziylan geçen yıl haziranda AKŞAM'a verdiği röportajda "Avrupa'dan çok bilinen bir marka için pazarlıklarımız sürüyor. Avrupa'ya bu kez 'paraşütle değil, turbo jet'le ineceğiz" demişti. Ziylan, "Ortaklık yapımıza bakın, Ziylan, Turkven, Ülker, BİM. Bu ortaklıktan neler çıkar..." diye eklemişti.  


Akşam



Haber Sözcü Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Flo mağazalarını bünyesinde bulunduran Ziylan, Alman HR Grup’u ve yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG’yi satın aldı.


Ziylan Mağazacılık, Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG ile birlikte satın aldı.


380’i Almanya’da olmak üzere 6 ülkede toplam 505 Reno mağazası olan HR Grup, yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı ve yaklaşık 550 milyon Euro ciro büyüklüğüne sahip.


Satın alma ile ilgili açıklama yapan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, Ziylan Grup’un, Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda Türkiye’den global markalar çıkarma hedefine paralel adımlar attığını belirterek, şunları söyledi:


“Biz grup olarak istikrar ve büyümeye her zaman inanıyoruz. Göstergeler ne olursa olsun, önce ülkemize sonra da kendimize güveniyoruz ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Lumberjack’i satın almamızın ardından perakende alanında bizi güçlendirecek bir satın alma yapmayı tercih ettik. Bu satın alma ile kendi markalarımızı Avrupa pazarında geniş bir platforma çıkartmış olacağız. Lumberjack ile marka yönetimi yaparken Reno ile de perakende yönetiminde Avrupa’da söz sahibi olacağız.


Gerek üretim, gerek yeni ürün geliştirme gerekse satış ve pazarlama konusunda sahip olduğumuz know-how ve deneyimi dünya pazarlarına da başarıyla taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu gücümüzle biz stratejik ortak konumundayız. Köklü bir geçmişe sahip olan HR Grup; capiton AG gibi güçlü bir ortağın yaratacağı sinerji, Ziylan Grubu’nun yarım asrı aşan deneyimi, yüksek enerjisi ve tutkusu ile büyük bir atılım sürecine girecek.


Yakın coğrafyamızda Flo, Avrupa’da ise Reno ile büyüyeceğiz. Bu büyüme, Türkiye’de ayakkabı yan sanayisine de yansıyacak ve ayakkabı sektöründe üretim ve istihdam artacak. capiton AG ile kurduğumuz ortaklığın hedefi Avrupa’da perakende sektöründe fırsatları değerlendirmek. Bu sektörün Avrupa’daki iddialı ve önde gelen gruplarından birisi olmak. Bu doğrultuda satın almalarımız ve Avrupa pazarına dönük aksiyonlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecektir.’’


ÜRETİM, İHRACAT VE İSTİHDAMA DOPİNG ETKİSİ


Mehmet Ziylan, satın alma sonrasında Ziylan Mağazacılık ve HR Grubu olarak toplamda yaklaşık bin mağazaya ulaşacaklarına da dikkat çekti. “ 35 milyon Türkiye 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL’lik ciro hedefliyoruz” diye konuşan Ziylan,  Reno’nun  satışını yapacağı 25 milyon çift ayakkabının 3 yıl içinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretileceğini ve bunun da Türkiye ihracatına büyük katkı sağlayacağına dikkat çekti. Mehmet Ziylan, “200 milyon Euro ihracat hedefliyoruz. Dolayısıyla, Türkiye’de ayakkabı üreticileri, ayakkabı yan sanayi;  istihdam ve üretim gücü anlamında da büyük bir ilerleme sağlayacak” dedi.


Sözcü



Haber Dünya Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Kinetix, Lumberjack ve Polaris gibi markaların sahibi Ziylan Mağazacılık, Alman HR Grup’u Capiton AG ile birlikte satın alarak bünyesine kattı.


2015 yılını yüzde 34 düzeyinde rekor büyüme ile kapatan ve 2016 yılı için “Yurtdışında agresif büyüme” hedefi koyan Ziylan Mağazacılık, Avrupa’nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası Reno’yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup’u, yine Almanya’nın en önemli yatırım fon şirketi capiton AG ile birlikte satın aldı.


380’i Almanya’da olmak üzere 6 ülkede toplam 505 Reno mağazası olan HR Grup, yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı ve yaklaşık 550 milyon euro ciro büyüklüğüne sahip.


Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan “Ziylan mağazacılık ve HR Grup olarak toplamda ”35 milyon Türkiye, 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL’lik ciro büyüklüğü ve 1000 mağaza sayısına ulaşıyoruz” HR Grup’un satışını yaptığı 25 milyon çiftlik ayakkabının, üç yıl içerisinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretilmesini hedefliyoruz. Hedefimiz 200 milyon Euro ihracat” dedi.


2012 yılında Lumberjack markasını satın alarak Avrupa marka pazarına güçlü bir giriş yapan Ziylan, HR Grup satın almasıyla birlikte ayakkabı perakende sektöründe de Avrupa’nın önde gelen oyuncularından biri oldu. ‘2023 Dünya markası’ vizyonuyla satın almalar gerçekleştiren Ziylan Mağazacılık, bünyesindeki Kinetix, Lumberjack ve Polaris gibi güçlü ayakkabı markalarını da Avrupa pazarına açmış oldu.


Satın alma ile ilgili açıklama yapan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, perakende sektöründe son yılların en büyük satın almasını gerçekleştirmekten büyük mutluluk duyduklarını söyledi.


Ziylan Grup’un, Türkiye’nin 2023 vizyonu doğrultusunda Türkiye’den global markalar çıkarma hedefine paralel adımlar attığına dikkat çeken Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan şu açıklamayı yaptı:

“Biz grup olarak istikrar ve büyümeye her zaman inanıyoruz. Göstergeler ne olursa olsun, önce ülkemize sonra da kendimize güveniyoruz ve hızla büyümeye devam ediyoruz. Lumberjack’i satın almamızın ardından perakende alanında bizi güçlendirecek bir satın alma yapmayı tercih ettik. Bu satın alma ile kendi markalarımızı Avrupa pazarında geniş bir platforma çıkartmış olacağız. Lumberjack ile marka yönetimi yaparken Reno ile de perakende yönetiminde Avrupa’da söz sahibi olacağız.


Gerek üretim, gerek yeni ürün geliştirme gerekse satış ve pazarlama konusunda sahip olduğumuz know-how ve deneyimi dünya pazarlarına da başarıyla taşıyacağımıza inanıyoruz. Bu gücümüzle biz stratejik ortak konumundayız. Köklü bir geçmişe sahip olan HR Grup Capiton AG gibi güçlü bir ortağın yaratacağı sinerji, Ziylan Grubu’nun yarım asrı aşan deneyimi, yüksek enerjisi ve tutkusu ile büyük bir atılım sürecine girecek.


Yakın coğrafyamızda Flo, Avrupa’da ise Reno ile büyüyeceğiz. Bu büyüme, Türkiye’de ayakkabı yan sanayisine de yansıyacak ve ayakkabı sektöründe üretim ve istihdam artacak. capiton AG ile kurduğumuz ortaklığın hedefi Avrupa’da perakende sektöründe fırsatları değerlendirmek. Bu sektörün Avrupa’daki iddialı ve önde gelen gruplarından birisi olmak. Bu doğrultuda satın almalarımız ve Avrupa pazarına dönük aksiyonlarımız önümüzdeki dönemde de devam edecektir."


Üretim, ihracat ve istihdama doping etkisi


Mehmet Ziylan, satın alma sonrasında Ziylan Mağazacılık ve HR Grubu olarak toplamda yaklaşık bin mağazaya ulaşacaklarına da dikkat çekti. “35 milyon Türkiye 25 milyon Avrupa’da olmak üzere senede 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı ile 3.5 milyar TL’lik ciro hedefliyoruz” diye konuşan Ziylan, Reno’nun satışını yapacağı 25 milyon çift ayakkabının 3 yıl içinde, 10 milyon çiftinin Türkiye’de üretileceğini ve bunun da Türkiye ihracatına büyük katkı sağlayacağına dikkat çekti. Mehmet Ziylan, “200 milyon Euro ihracat hedefliyoruz. Dolayısıyla, Türkiye’de ayakkabı üreticileri, ayakkabı yan sanayi istihdam ve üretim gücü anlamında da büyük bir ilerleme sağlayacak” dedi.


Dünya




Haber Sabah Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Uluslararası satın almalarına bir yenisini daha ekleyen Ziylan, Alman devi HR Grup’u bünyesine kattı. Satın almanın 500 milyon euroyu bulabileceği iddia edildi. Şirketin patronu Mehmet Ziylan, “60 milyon çift satış yapmayı hedefliyoruz” dedi.


500 MİLYON EURO İDDİASI


İtalyan ayakkabı devi Lumberjack'i 4 yıl önce satın alarak büyük bir başarıya imza atan Ziylan Grup, şimdi de Alman perakende devi HR'yi bünyesine kattı. Ziylan, Avrupa'nın ikinci büyük ayakkabı perakende markası olan Reno'yu bünyesinde barındıran Alman HR Grup'u ülkenin en önemli yatırım fon şirketi capiton AG ile birlikte satın aldı. Alman basınında çıkan haberlerde bu satın almanın 500 milyon euroya kadar çıkabileceği iddia edildi.


HEDEF 60 MİLYON ÇİFT


380'i Almanya'da olmak üzere 6 ülkede toplam 505 Reno mağazası olan HR Grup, yıllık 25 milyon çift ayakkabı satışı gerçekleştiriyor. Yaklaşık 550 milyon euro ciro büyüklüğüne sahip olan şirketin piyasa değeri ise 2.4 milyar euro. Satın almayla ilgili konuşan Ziylan Grup Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ziylan, "Ziylan mağazacılık ve HR Grup olarak toplamda 35 milyonu Türkiye, 25 milyonu Avrupa'da olmak üzere yılda 60 milyon çifti aşkın ayakkabı satışı yapmayı hedefliyoruz. Bu satın almayla 3.5 milyar TL'lik ciroya ve 1.000 mağazaya ulaşıyoruz" dedi.


TÜRKİYE'DE ÜRETECEK


HR Grup'un satışını yaptığı 25 milyon çift ayakkabının 10 milyonunu 3 yıl içinde Türkiye'de üretmeyi planladıklarını belirten Ziylan, "200 milyon euroluk ihracata ulaşmayı hedefliyoruz" diye konuştu.


2012'de Lumberjack markasını satın alarak Avrupa marka pazarına güçlü bir giriş yapan Ziylan, HR Grup'la birlikte ayakkabı perakende sektöründe de Avrupa'nın önde gelen oyuncularından biri oldu. '2023 Dünya markası' vizyonuyla satın almalar gerçekleştiren şirket, bünyesindeki Kinetix, Lumberjack ve Polaris gibi markaları da Avrupa pazarına açmış oldu.


1.1 milyar euroluk fonu yönetiyor


Özel bir sermaye şirketi olan ve bağımsız yönetilen capiton AG, toplamda 1.1 milyar euroluk fon yönetiyor. Yatırım portföyünde 12 adet küçük ve orta büyüklükte işletmelerin bulunduğu capiton AG, özellikle Almanya, Avusturya ve İsviçre'deki şirketlerden orta ve uzun vadeli hisse alımları yapıyor. Portföyündeki KOBİ'lerin operasyonlarını finanse eden capiton AG, yönetim tarafından yapılan satın almalarla büyümeye ilişkin bir sermaye ortağı gibi hareket ediyor.


2005'te Hamm ile Reno'nun birleşmesiyle kurulan HR Grup, 20'den fazla ülkede faaliyet gösteriyor. Şirketin 500 perakende mağazası ve yaklaşık bin 800 toptan satış noktası bulunuyor.




Sabah