Kent Haberleri

Zonguldak'ta 10 yılda özel sektör yatırımları hızlandı!

Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız, "Şehirde son on yılda özel sektör yatırımları hız kazandı. Son yayınlanan sektörel ve bölgesel teşvik sisteminde 3. bölgede yer alan ilimizde yatırımların daha da hızlanacağını umuyoruz" dedi

TTK'YI İYİLEŞTİRME ÇALIŞMALARI SÜRÜYOR 

Zonguldak'taki Türkiye Taş Kömürü Kurumunun (TTK) da ülke ekonomisine olan olumsuz etkisini azaltmak ve zamanla ekonomiye katkı sağlamak amacıyla yeniden yapılanma programı ve üretimi artırma çalışmalarına hız verildi. Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız, konuyla ilgili şunları anlattı: "Bu kapsamda 2005 yılından itibaren yatırım miktarlarında önemli artış sağlandı ve yıllardan beri gecikmiş ve kurum için önem arz eden bazı projeler tamamlandı. 


Bir kısmı ise hızla devam ediyor. Maden kanununda yapılan değişiklikle kurum tarafından işletilmeyen ve atıl durumdaki kömür rezervleri rodövans yolu ile üçüncü şahıslara verildi. Tüm bu değerlendirmeler ışığında 1 ve 2 No'lu sahalardaki taşkömürü ve metan gazı arama, işletme ve değerlendirme faaliyetleri gerek kurumumuz gerekse de rodövans yoluyla ihale edilen şirketlerce planlandığı şekilde ara verilmeden sürdürülüyor.

Yine kurumun iyileştirilmesi için hazırlanan projelerin bir an önce hayata geçirilmesi gerekiyor." Ayrıca Zonguldak'ta şehir merkezinde 1, Karadeniz Ereğlisi'nde 8 ve Alaplı'da 1 tane olmak üzere 10 tane de tersane bulunuyor.

 

Türkiye genelinde geçen yıl yürürlüğe giren Teşvik Yasası da Zonguldak'ı olumlu etkiledi. Bu yasaya göre Zonguldak, 3'üncü bölgede yer alıyor. Bu kapsamda makine imalatı, metal eşya üretimi, gıda imalatı, hayvancılık, ormancılık yatırımları 3'üncü bölge için belirlenen standartlar çerçevesinde destekleniyor. 


Zonguldak Valisi Erol Ayyıldız, Zonguldak'm Türkiye sanayisine kömür ve demir çelikle sağladığı katkıdan gurur duyduklarını söyledi. Ayyıldız, şehrin 1992'de birinci derecede kalkınma öncelikli yöre ilan edildiğini belirterek, "Organize sanayi bölgeleri yapımına gidildi. Yatırımcılara bedelsiz arsa tahsisleri yapılarak 1990'lı yıllarda kısmen de olsa özel sektörün önü açıldı. Şehirde son on yılda özel sektör yatırımları hız kazandı. Son yayınlanan sektörel ve bölgesel teşvik sisteminde 3. bölgede yer alan ilimizde yatırımların daha da hızlanacağını umuyoruz" dedi. 


Şehirde son yıllarda ulaştırma ve altyapı yatırımlarında önemli gelişmeler yaşandığını da dile getiren Ayyıldız, "Özel sektör tarafından yapılan termik santral, uzun uğraşlar sonucu açılan Çaycuma Havaalam ve yıllardır proje olarak devam eden Filyos Bölgesi'nde atılan olumlu adımlar diğer gelişmeler. Mevcut yatırımlarla yakın gelecekte Filyos Vadisi Projesi'nin de hayata geçmesiyle Zonguldak ülkemizin parlayan yıldızı olacak" değerlendirmesini yaptı. 


Vali Ayyıldız, şehrin ve bölgenin en önemli projelerinden biri olan Filyos Projesi'nin hayata geçirilmesi için çaba gösterildiğini de aktararak, şunları söyledi: "Bakanlar kurulunun 16.07.2012 tarih ve 2012/3574 sayılı Filyos Endüstri Bölgesi kurulması kararı, 08.09.2012 tarihli ve 28405 sayılı Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bölgede kamulaştırma çalışmaları tamamlanmış bulunuyor. 


'Daha fazla katmadeğer' 

Şu an itibariyle limanla ilgili etüt ve proje çalışmaları tamamlandı. 25 milyon ton/yıl kapasiteli Filyos Limanı'nın Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından ihalesinin yapılması bekleniyor. Nehir kenarındaki Taşkın Koruma Projesi'nin de devam ettiğini belirtmek isterim."


Şehirde demir çelik endüstrisi ve yan sanayi ilişkisinin güçlendirilerek daha fazla katma değer yaratması için çalışmaların da devam ettiğini kaydeden Ayyıldız, sözlerini şöyle sürdürdü: "Yine ihracata yönelik üretim, tanıtım ve pazarlama potansiyelimizi artırma çalışmalarımız öncelilderimiz arasında olup eneıji yatırımları, makine imalatlarına ağırlık veriyoruz. Turizmin çeşitlendirilmesi mobilya ve orman ürünleri endüstrisinin geliştirilmesi süreklilik arz eden çalışmalarımız arasında. Küçük ve dağınık haldeki arazi yapısının tarıma elverişli hale getirilerek organik tarım ve sanayiye dönük tarımsal üretim olanaklarının değerlendirilmesi, işbirliği ve ortak hareket kültürünün geliştirilmesi, Ar-Ge'ye yönelik yatırımların sağlanması ve yenilikçi ürün üretilmesi, sanayi, kamu ve üniversite ekseninde katılımcılık odaklı teknik işbirliği oluşturulması ve bunlara paralel olarak başta deniz ve demiryolu ulaşımı olmak üzere ulaşım ağı entegrasyonu altyapısı ve çevre standartlarının geliştirilmesi şeklinde sıralayabiliriz.


Milliyet Gazetesi