AVM

Zorlu Center’da Yılbaşı Köyü kuruldu!

HaberTürk muhabiri Zorlu Center’da kurulan renkli Yılbaşı Köyü’nü AVM’nin genel müdürü Hakan Tomar’la birlikte gezdi. Köyde yiyecek-içecek ünitelerinden moda ve aksesuvar mağazalarına kadar birçok alışveriş noktası yer alıyor


HaberTürk muhabiri Zorlu Center’da kurulan renkli Yılbaşı Köyü’nü AVM’nin genel müdürü Hakan Tomar’la birlikte gezdi . Festival kapsamında, farklı alanlarda, minik kulübelerde yiyecek-içecek ünitelerinden moda ve aksesuvar mağazalarına kadar birçok alışveriş noktası yer alıyor


Öğle saatleri, aralık ayının ortasında hava açık, ama buz gibi. Bir yandan hafif tempolu bir müzik yükseliyor. Diğer yanda buz pateni sahası, devamında küçük ahşap kulübeler. Birinin içinden tarçın kokuları geliyor burnumuza, Alman Noel kurabiyelerinin kokusu. Bir diğerinde rengârenk, tasarım elpenler; ötekindeyse parlak hediyelik eşyalar ilk gözüme çarpanlar. Büyük markalar da bu küçücük kulübelere sığmış. Havada Christmas kokusu var! Ve hayır, burası Berlin, Viyana, Prag ya da St. Petersburg değil. İstanbul’un göbeği, Zorlu Center’ın “Yılbaşı Köyü”ndeyiz.


Radyo Babylon, internet yayınını bire bir buradan gerçekleştiriyor. Happy hours, silent disco gibi gün boyu süren aktiviteler ve sürekli müzik var. Zaten festival havasında geçen hafta sonları, yeni yıl yaklaşırken iyice şenleniyor. Caz tınıları klasik melodilere karışırken, ortam kocaman bir keyif alanına dönüşüyor.


 


55 MARKA, 1 BUZ PİSTİ


Zorlu’daki Yılbaşı Köyü projesinin mimarı, AVM’nin genel müdürü Hakan Tomar, “Bu bir ilk ve ilk olmak bizim için her zaman çok önemli” diyor. Avrupa’nın birçok şehrinde gördüğü “Christmas market” (Noel pazarı) temasını Türkiye’ye nasıl uyarlayabileceği konusuna çok kafa yormuş ve ardından bu proje ortaya çıkmış. İçeride 55 farklı marka var. Çocukların keyifli vakit geçirebilmesi için Yılbaşı Köyü projesine bir buz pisti ve Madagaskar adlı etkinlik de dahil edilmiş. Tomar, “Ailesiyle buraya gelen bir insanın hem kendisinin hem de çocuklarının ihtiyaçlarını rahatlıkla karşılayabildiği, eğlenceli vakit geçirebildiği bir alan yaratmak istedik” diye anlatıyor. “Bir yanda gurme restoranlar, diğer yanda hediyelik alışverişi yapılabilecek kulübeler... Arada da keyifli bir kahve molası verdikten sonra dolaşırken nostaljik plaklara rastlayıp satın alabilir insanlar.”


Tomar’a göre bu köyün bir ruhu var ve bu yüzden kulübeler için kira talep etmemişler. Bu işi ticari kaygıyla yapmadıklarının bilinmesi onlar için çok önemli zira “Bu, yaratılmak istenen ruha aykırı olurdu”. Tomar, “Biz yalnızca misafirlerimize yurtdışında olan bir geleneği yaşatmak istiyoruz” diyor.


‘MARKALARIN GÜCÜ ARTIK YETMİYOR’


“Yılbaşı Köyü”, Zorlu’nun ilk “ilki” değil. Geçtiğimiz yıl “Sonbahar” ve “Yaza merhaba” festivalleriyle de şehri farklı etkinliklerle tanıştırdılar. Yıl boyu da hiç boş gün olmamış Hakan Bey’in deyimiyle, çünkü burası “bir yaşam merkezi”. Tomar, 28 yıllık tecrübesiyle, artık markaların gücünün yeterli olmadığına, müşteri sadakatinin ancak farklı etkinlik ve deneyimler sunarak elde edilebileceğine inanıyor. “Edutainment” (eğlenirken öğrenme) konseptine uygun olarak her hafta sonu ara vermeden çocuk atölyeleri düzenliyorlar mesela. “Artık müşterilerimiz biliyor ki çocuklarıyla buraya geldiklerinde mutlaka sıkılmayacakları bir aktivite olacak. Bunu cok önemsiyoruz” diyor Tomar.



HaberTürk