Zorlu Tekstil Grubu inovasyona yatırım yapıyor!
Ev tekstilindeki zorlu rekabete inovasyonla meydan okuyan Zorlu Tekstil Grubu, anti alerjik kumaştan ışıkla kendini temizleyen perdeye kadar onlarca ürün geliştirdi.
Rusya başta olmak üzere komşu ülkelerde ihracatın sıkıntılı bir sürece girmesiyle ihracatçı firmaların iç piyasaya yönelmesi, pazardaki rekabeti artırdı. Piyasanın ucuz ve kalitesiz mallarla dolup taştığını söyleyen Zorlu Holding Tekstil Grubu Başkanı Vedat Aydın, hem ihracat hem de Türkiye'de başarılı olabilmek için inovasyona yatırım yaptıklarını söyledi. "Üretimde Ar-Ge ve inovasyona verdiğimiz değerle, dakikada 50 nevresim takımı üretebilecek kapasiteye eriştik" diyen Aydın, Ar-Ge ekibinin sürekli ürün geliştirdiğini açıkladı.
650 MİLYON $'LIK CİROSU VAR
Anti statik kumaştan, sinek kovan perdeye, kan dolaşımını dengeleyen kumaştan ışıkla kendini temizleyen stor perdeye kadar onlarca inovatif ürünü piyasaya sunduklarını belirten Aydın, "Bu sayede tüketici ürünlerimize yüzde 10-15 daha fazla ödemeyi tercih ediyor. İhracat kilogram fiyatımız da 11.5 dolara yükseliyor" diye konuştu. Ev tekstili üretimi ve ihracatında Türkiye birincisi olan Zorlu Tekstil, bu yılı 650 milyon dolar ciroyla tamamlayacak.
2016'DA DA YATIRIM HIZLA DEVAM EDECEK
Zorlu Tekstil Grubu'nun TAÇ, Linens ve Valeron markaları hakkında da bilgi veren Aydın, "Her üç markamızda da yeni lokasyonlarda büyümeyi sürdüreceğiz. Avrupa markalarıyla rekabet eden TAÇ, yurtiçi ve yurtdışında 700 milyon nüfuslu bölgede pazar lideri. Valeron ve Linens'te de satış ağımızı genişleteceğiz. Bu yıl 40 milyon dolarlık yatırım yaptık. 2016'da da 10 milyon dolarlık yatırım yapacağız" dedi.
Sabah