Zorlu yarışta ipi Türk mimarlar göğüsledi
Zincirlikuyu'daki eski Karayolları arsasına yapılacak Zorlu Center için açılan uluslararası yarışmada, Türk mimarlar finale kalırken dünyaca ünlü mimarlar elendi.
Dünyanın ikinci yüksek binası olan Petronas Kuleleri'nin mimarı Cesar Pelli, Küçükçekmece kentsel dönüşüm projesini kazanan Ken Yeang, Pirelli ve Siemens yönetim binalarının mimarı Vittorio Gregotti, BMW servis merkezi ve Avrupa Merkez Bankası'nın mimarı Wolf Prix gibi mimarların Zorlu Center için hazırladıkları eserler, yarışma jürisi tarafından beğenilmedi.
Yarışmada; Cafer Bozkurt - Mete Arat - Cem Arat ortaklığı, Emre Arolat Architects, Han Tümertekin - Hashim Sarkis - George Hargreaves ortaklığı ve Tabanlıoğlu Mimarlık finale kaldı. Yedek finalist ise ERA Mimarlık oldu.
Yarışmada finale kalan mimarlardan Tabanlıoğlu Mimarlık, Kanyon'un proje müellifi ve Kiler grubunun Levent'te inşa ettiği Sapphire gökdeleninin mimarı olarak tanınıyor. Cafer Bozkurt, bir süre önce temeli atılan Edip İplik arsasında kurulacak alışveriş merkezi için konsept proje tasarlamıştı. Mete Arat ve Cem Arat ise Seyrantepe'de kurulacak Galatasaray Stadyumu ihalesine katılmıştı.
Finalistlerden Han Tümertekin, 2004 yılında Ağa Han Mimarlık Ödülü'nü kazanan mimar olarak tanınıyor. Zorlu Center için Tümertekin'le ortak proje hazırlayan Lübnanlı Hashim Sarkis'in Lübnan, ABD ve Türkiye'de çeşitli eserleri bulunuyor. Aynı ekipte yer alan ABD'li mimar George Hargreaves ise ABD'nin Detroit şehrindeki General Motors merkezindeki Riverfront Plaza'nın mimarı olarak biliniyor.
Merkez'in mimarları
Finale kalmak için yarışan 14 proje arasında Ankara'daki Merkez Bankası binasının mimarı Umut İnan ile İstanbul'daki Merkez Bankası hizmet binasının mimari tasarımını yapan Emre Arolat da vardı. Arolat'ın tasarımı, Zorlu Center için finale kalan 4 eserden biri oldu.
Resmi açıklama gecikti
Karayolları arsasının Zorlu grubuna satılması üzerine sivil toplum kuruluşlarının açmış olduğu davalar devam ettiği için yarışma takvimi aksadı.
Yarışmada finale kalan 4 projenin 1 Kasım'da açıklanması gerekirken, şirket yetkilileri davalar nedeniyle bugüne kadar hiçbir bir açıklama yapmadı.
Karayolları arsasının özelleştirilmesine karşı Yol İş Sendikası tarafından açılan dava, Zorlu grubu lehine sonuçlanmıştı. Ancak halen Şehir Plancıları Odası, Mimarlar Odası ve İnşaat Mühendisleri Odası'nın arsadaki imar durumuna ilişkin olarak açtıkları davalar devam ediyor.
Yarışma takvimine göre, birinci olan projenin 19 Kasım'da açıklanması bekleniyordu. Yarışmayı kazanan proje, İstanbul III numaralı Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu'nun onayına sunulacak, onay çıkarsa, Ocak 2008'de ilk kazma vurulacaktı.
Milliyet