Kent Haberleri

Zorunlu trafik sigortasında yeni dönem! O sürücülere yüzde 50 indirim yapılacak

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, zorunlu trafik sigortasında yeni yol haritasını anlattı. Buna göre poliçelere çok riskli sürücüler ve çok iyi sürücüler adı altında yeni basamaklar eklenecek ve 8 basamaktaki sürücülere yüzde 50 indirim uygulanaAtılacak yeni adımlarla hem sigortalı hem de şirketler için sürdürülebilir bir branş amaçlanıyor

Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumundan (SEDDK) bir açıklama yapılarak zorunlu trafik sigortası için kısa ve orta vadede uygulanacak yeni yol haritası paylaşıldı. Atılacak yeni adımlarla hem sigortalı hem de şirketler için sürdürülebilir bir branş amaçlanıyor.

Açıklamada toplantıdaki görüşlerine yer verilen SEDDK Başkanı Mehmet Akif Eroğlu, zorunlu trafik sigortasında en başta kamu yararının gözetildiğini ve sektörün tüm paydaşlarının kazanacağı bir yol haritası için çalışma yürüttüklerini söyledi.

Trafik sigortası yol haritasının kısa, orta ve uzun vadeli yapısal sorunlara çözümler sunduğunu ifade eden Eroğlu, açıkladıkları yol haritasının ezberleri değiştirecek bir çalışma olduğunu söyledi.

Trafik branşının sigorta şirketi, eksper, acente, tahkim gibi başlıkları içeren geniş bir alan olduğunu belirten Eroğlu, “En önemli hasar, sürücü kaynaklı hatalardan oluşuyor. Türkiye'nin otoyol altyapısı, gelişmiş ülkeler seviyesine gelmiş durumda. Kaza frekansına baktığımızda altyapıların gelişmesiyle son 5 yıllık süreçte ciddi azalmalar olduğunu görüyoruz. Sürücü kaynaklı kusurları azaltmak için devletimizin tüm kurumlarıyla yakın şekilde çalışıyoruz." dedi.


 

 

Eroğlu, trafik sigortasının sürdürülebilir bir branş olmasında 3 kritik başlık olduğuna ve bu başlıkların en önemlisinin maliyet yönetimi olduğunu belirterek, "Yol haritasında bu başlığın yanı sıra sürücü davranışlarının yönetimi ve tarife yönetimi büyük önem arz ediyor. Nihai amaç serbest tarifeye geçmek. Araştırmalar gösteriyor ki serbest tarifede iyi-kötü sürücü farkındalığı ciddi şekilde artıyor. Bu amaçla mevcut 7 adımlı basamak sisteminden dinamik basamak yönetimi sistemine geçeceğiz." İfadelerini kullandı.

Mehmet Akif Eroğlu, çok radikal bir uygulama planladıklarını söyleyerek mevcut basamak sisteminin yeterli olmadığının altını çizdi.

Yeni sistemde neler olacak?

Uygulamaya çok riskli sürücüler ve çok iyi sürücüler adı altında yeni basamaklar eklenecek. 7. basamakta bulunan ve 5 yıl kaza yapmayanları ödüllendirmek amacıyla çok iyi sürücü şeklinde 8’inci basamak oluşturulacak. Aynı şekilde çok riskli basamak olarak adlandırılan ve ‘trafik canavarı' olarak bilinen sürücüler için de 0'ıncı basamak oluşturuldu.

Poliçe yenilemede 8’inci basamaktaki sürücüler için yüzde 50 oranında prim indirimi uygulanacak. 0'ıncı basamaktaki sürücülerin primlerine de yüzde 200 sürprim uygulanacak. İyi sürücünün daha düşük, riskli sürücünün daha yüksek primle sigortalandığı dinamik bir yapı hedefleniyor.

Çok riskli grubuna toplam hasar dosya sayısının yüzde 0.67'lik kısmı ile yaklaşık 10 bin sürücü giriyor. Bu kişilere psiko-teknik değerlendirme, zorunlu eğitime tabi tutulma ve sürücü belgesine geçici süre ile el konulması gibi uygulamaların yapılması önerilecek.

Kredi notu neden düşer? Kredi notunun düşmemesi için ne yapmak gerekir?

İstanbulkart’ı olanlara müjde! 300 TL ödeme yapılacak

Araba fiyatlarının düşmesini bekleyenlere kötü haber! Yeniden zam geldi!