Genel

ZOW İstanbul Fuarı 15 Eylül'de yapılacak!

Mobilya sektörü ve iç mekan tasarımı tedarikçilerini buluşturan ZOWun bu yılki ana hedefi, B2B platformunun piyasada konumlanmasını güçlendirmek amacıyla yeni yol ve yöntemler ortaya koymak olacak....

15 -18 Eylül 2011 tarihleri arasında İstanbul CNR Fuar Merkezinde gerçekleştirilecek olan ZOW İstanbul fuarı için hazırlıklar sürüyor. Mobilya sektörü ve iç mekan tasarımı tedarikçilerini buluşturan ZOWun bu yılki ana hedefi, B2B platformunun piyasada konumlanmasını güçlendirmek amacıyla yeni yol ve yöntemler ortaya koymak olacak. Motivasyonu yüksek ve dinamik bir kadro, ZOW İstanbulun tüm alanlarının en verimli şekilde kullanılmasını sağlamak için çalışıyor. Ekip, yerel hizmet kalitesinden optimum ziyaretçi getirilmesine, özel programlardan bir fuar danışma kurulunun oluşturulmasına kadar çok geniş bir yelpazede faaliyet gösteriyor. 

2008 yılında gerçekleştirilen ilk fuarından bu yana ZOW fuarı Türkiye pazarında muazzam olarak nitelendirilebilecek çok büyük ve hızlı bir yükseliş trendi gösteriyor. Türkiye için yeni olan ZOW konsepti, sektör tarafından olumlu karşılanıyor.  2010 yılında düzenlenen üçüncü ZOW fuarına 20den fazla ülkeden yaklaşık olarak 487 firma katılırken, ziyaretçi sayısı da 21.000ni aştı.
 
ZOW İstanbul fuarının gelişim ve ilerlemesinin sürdürülebilirliği için,  ZOW Almanyanın uyguladığı ve Clarion Survey GmbH (Bielefeld) tarafından hazırlanan, denenmiş kalite standartları kullanılmaya başlandı.  ZOW İstanbulun kalite standart ve öncelikleri, aylarca süren çalışmalar sonucunda ve yeni fikirlerin katılımıyla oluşturuldu.  Bu gelişmenin temeli, geçen yaz Clarion Survey GmbH Almanyanın bir Türk ticari fuar şirketi olan Survey Fuarcılık Danışmanlık Ltd. ŞTİ nin
% 100nü satın alarak bir iştirak olarak bünyesine katmasıyla atılmıştı.
O tarihten bu yana ZOW Türkiyenin yönetimi, ZOW Almanyadaki merkezden yürütülüyor. Yeniden yapılandırılmış uzman satış ve organizasyon kadrosu ile güçlenen İstanbul ekibi, Clarion Almanya ile yakın işbirliği içinde çalışıyor. Aykut Engin ZOW İstanbul fuarına ZOW Show Manager olarak atandı ve tüm önlemlerin başarılı bir şekilde uygulamaya konulmasını sağlamak amacıyla, ZOW İstanbulun bütçesi de önemli ölçüde artırıldı.

Katılımcılar için Hedef Odaklı, Avantajlı bir Pazar

Gelecek dönemde ZOW, ağırlıklı olarak tedarikçi sektörünü ve ilgili ürünleri kapsayacak şekilde yeniden konumlanıyor.  Bağlantı elemanları, mefruşat, panel malzemeleri, yüzeyler ve aksesuarlar gibi klasik tedarikçi ürünleri yine temel olmakla beraber, ZOW 2011de modern mobilya tasarımı, mobilya yapımında kalite unsurları ve yeni malzemeler, trendler öne çıkıyor. Fuarda ziyaretçilere, sadece katılımcıların güncel ürünlerinin sunulmasıyla yetinilmeyerek mobilya endüstrisi ile ilgili iki gün süreyle seçkin konuşmacıların katıldığı seminerler düzenlenecek. Amaç, Türkiye ve komşu ülkelerde mobilya sektörünün desteklenmesi ve firmalar için rekabet avantajlarının yaratılması, aynı zamanda ZOW İstanbul, bu strateji ile mobilyacılık sektörü ve iç tasarım alanında referans ve yetkili platform olarak sektörde kazanmış olduğu güçlü ve öncü konumunu uzun vadede sürdürmeyi amaçlıyor.  

Tüm bu yeniliklerin yanısıra, sektörün Türk yetkilileri de ZOWun organizasyonunda giderek daha fazla rol alıyor. Türkiyede, ZOW Almanya modeli örnek alınarak, hem fuara katılan firmaların hem de ziyaretçilerin temsil edileceği bir ticari fuar danışma kurulu oluşturuluyor.  Diğer taraftan yerel hizmet kalitesi konusunda da oldukça önemli değişiklikler var. Bu sonbahardan başlamak üzere, tüm katılımcılar yerleşimden yiyecek içecek hizmetlerine kadar her alanda çok daha yüksek standartlarda hizmet almanın keyfini yaşayacaklar.

ZOW kalite hareketinin bir diğer önemli bileşeni ise Avrasyaya Açılan Kapı sloganıyla uygulamaya konulan kapsamlı pazarlama stratejisi. Bu kapsamda, içpazarın yanısıra, Arap ülkeleri, Güney Rusya ve Güney Akdeniz ülkelerini kapsayan alanda büyüme öngörülüyor.  Satış faaliyetlerinin yanında, Türkiye ve Kuzey Afrika, Ukrayna, İran ve Hindistan da dhil olmak üzere diğer ülkelerden ziyaretçi getirilmesi yönünde çalışmalar artırılıyor.
 
Clarion Genel Müdürü Horst Rudolph, konuya ilişkin düşüncelerini şu sözleriyle ifade ediyor: İstanbulda kendisini tamamen bu işe adamış olan profesyonel bir ekibimiz var ve bu ekiple birlikte Türkiye ZOWda kalite çıtamızı oldukça yükseltiyoruz. ZOW 2011 için sarfedilen emek ve çalışmaların sonuçları sektöre fayda olarak dönecek. ZOW için, çok önem verdiğimiz Türkiye ve Avrasya pazarındaki başarılı gelişme ve sürdürülebilir güçlenmenin sektöre yansıyacak sonuçlarını heyecanla bekliyoruz.