Zurich Grubu Türkiye'yi yatırım yapılabilir stratejik ülke seçti!
170 ülkede faaliyet gösteren Zurich Grubu’nun Türkiye’yi yatırım yapılabilir 5 stratejik pazardan biri seçtiğini söyleyen Genel Müdür Yılmaz Yıldız, konsolidasyon sürecinde satın alma yapabileceklerini kaydetti.
170 ülkede faaliyet gösteren Zurich Grubu’nun Türkiye’yi yatırım yapılabilir beş stratejik pazardan biri seçtiğini söyleyen Yılmaz Yıldız, konsolidasyon sürecinde satın alma yapabileceklerini kaydetti. Yıldız, ayrıca beş yıllık dönemde 100 milyon dolarlık organik yatırım planladıklarını belirtti
Zurich Sigorta Türkiye Genel Müdürü Yılmaz Yıldız, 170 ülkede faaliyet gösteren Zurich Sigorta’nın Türkiye’yi beş stratejik pazardan biri seçtiğini söyledi. Son dönemde Türkiye’de yaşanan çalkantıların Zurich yönetiminde herhangi bir algı problemi yaşatmadığının altını çizen Yıldız, “Şirket yönetimi Türkiye’nin geleceğine inanıyor ve yatırım yapılabilir beş stratejik pazardan biri olarak görüyor” diye konuştu.
Sektörde yaşanacak konsolidasyon süreci beklediğini belirten Yıldız, stratejik konumlarını güçlendirecek, mevcut operasyonlarına kolay entegre edilebilecek ve fiyatının makul olduğuna inandıkları bir şirket çıkması durumunda satın alma için ilgileneceklerini ifade etti. Bu noktada hissedarın Türkiye ile ilgili ne düşündüğünün önemli olduğunu vurgulayan Yıldız, Zurich Grubu için Türkiye’nin hem organik hem de inorganik nitelikte stratejik pazarlardan biri olarak öne çıktığının altını çizdi.
Yıldız, önümüzdeki beş yılda Türkiye’de organik olarak da 100 milyon dolar yatırım yapacaklarını sözlerine ekledi. Zurich’in Türkiye pazarına 2008 yılında TEB Sigorta’yı alarak girdiğini hatırlatan Yıldız, 2008 yılından 2012’ye kadar şirketin yaklaşık 100 milyon lira birikmiş zararı olduğunu, 2013 yılında ise şirketi ilk defa kâra geçirdiklerini söyledi.
‘SEKTÖRDE EN KÂRLI ŞİRKETLERDEN BİRİYİZ’
2012 yılının son çeyreğinde Zurich Sigorta’ya Genel Müdür olarak geldiğini hatırlatan Yıldız, 2013 sonu itibarıyla da en kârlı şirketlerden biri olduklarını belirtti. Sektörün genelinin aksine karlılık problemleri olmadığını kaydeden Yıldız, “2014 yılında da kâr hedeflerimizi ikiye katlayacağız. Bu arada da sermaye yeterliliğimiz yüzde 95’ten yüzde 150’lere çıktı” diye konuştu. 2012 sonunda yeni bir yapılanmaya gittiklerini belirten Yıldız, verimliliği artırdıklarını ve kişi başına prim üretimini 900 bin liradan 1.6 milyon liraya çıkardıklarını anlattı.
‘ÜRÜNLERİMİZ 1.200 ŞUBEDE SATIŞTA’
TEB, HSBC Ticari Bankacılık, Fibabanka ve Aktif bank’ta toplam 1.200 banka şubesinde Zurich Sigorta ürünlerinin satıldığını kaydeden Yıldız, satışların yaklaşık yüzde 50’sinin bankalardan geldiğini belirtti. Yıldız, bunun yanında 500 tane acenteleri olduğunu ve bu sayıyı yakında 1.000’e çıkaracaklarını söyledi. Tercihen trafik, tarım ve sağlıkta aktif olmadıklarını söyleyen Yıldız, bu üç branş dışarıda tutulduğunda yaklaşık yüzde 5 pazar payına sahip oldukları bilgisini verdi.
‘ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINDA OLMAK İSTİYORUZ’
Türkiye’de de büyük ticari projelerde ve kefalet sigortasında çok aktif olacaklarını söyleyen Yılmaz Yıldız, Türkiye’de yatırım ortamının ve büyük altyapı projelerinin devam edeceğini belirtti. Türk girişimcilerin sadece Türkiye’de değil çevre ülkelerde de bu tip projelerde olacağını, Zurich’in de bu projelerin sigortalanmasında aktif olacağını sözlerine ekleyen Yıldız, üçüncü havaalanı projesi gibi büyük projelerde olmak istediklerinin altını çizdi.
‘KEFALET SİGORTASI ÜZERİNE ÇALIŞIYORUZ’
Zurich Sigorta’nın dünyada en büyük kefalet sigortası sağlayıcılardan biri olduğunu kaydeden Yıldız, bu konu üzerine Türkiye’de de çalıştıklarını belirtti. Zurich’in pek çok ülkede, büyük projelerde, bankaların şirketlere verdiği teminat mektuplarında risk alabildiğini söyleyen Yıldız, “Avrupa’da teminat mektubu büyüklüğünün yüzde 30-35’i sigorta şirketlerine kaymış. ABD’de teminatları komple sigorta şirketleri sağlıyor” dedi.
Habertürk