1915 Çanakkale Köprüsü planlanandan 18 ay önce tamamlandı!
2023 metrelik orta açıklığıyla 'dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü' olan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Malkara-Çanakkale Otoyolu, öngörülenden 18 ay önce tamamlandı ve hizmete sunuldu. Böylece iki kıta birbirine bağlandı. C
T.C. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM) idaresinde Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle DL E-C, Limak, SK ecoplant ve Yapı Merkezi ortaklığı tarafından inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu, Çanakkale Zaferi’nin 107'nci yıldönümünde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın da katılım gösterdiği törenle açıldı.
Hızlı, konforlu ve aynı zamanda güvenli ve ulaşım fırsatı sağlayacak olan ve yeni yatırımlara, üretime, bölgesel kalkınmaya katkı sunan 1915 Çanakkale Köprüsü, 2023 metrelik orta açıklığıyla “dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü” ve 334 metrelik tepe noktasıyla “dünyanın en yüksek kuleli asma köprüsü” olma unvanını kazandı.
İki kıtanın arasındaki geçiş süresini 6 dakikaya düşüren 1915 Çanakkale Köprüsü, planlanan diğer otoyollarla beraber Batı Anadolu'nun Avrupa ülkelerinin arasında doğrudan bağlantıya imkan sunacak.
‘15 ülkeden 30 bin kişi çalıştı’
Simgelerin köprüsü olarak nitelendirilen projenin ortaklarından Limak Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ebru Özdemir, konuyla ilgili olarak “4 yıllık rekor yapım süresinde 15 farklı ülkeden yaklaşık 30 bin kişi ve projemizin en kalabalık döneminde ise şantiyelerimizde 6 bin personelimiz ile gece-gündüz çalışarak bu projeyi tamamladık. 700’den fazla Türk mühendisin görev aldığı 1915Çanakkale Projesi’nin, köprü mühendisliği ve inşaatı alanında çalışan Türk mühendisleri ve yöneticileri için önemli bir referans olacağına inanıyorum. Ayrıca, projemizde görev alan 49 kadın mühendisle de gurur duyuyoruz.” açıklamasında bulundu.
‘Finansmanı dünyada ses getirdi’
1915 Çanakkale Köprüsü ve Otoyolu Projesi’nin mühendislik ve finansman özellikleri ile dünya genelinde oldukça önemli bir proje olduğuna vurgu yapan Yapı Merkezi Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, “Bu proje, finansmanından müteahhitliğine, mühendislik yaklaşımından mimari özelliklerine kadar tüm dünyanın ilgisini çekiyor. Proje için 3 milyar Avro’dan fazla yatırım yaptık ve finansmanı için 10 farklı ülkeden toplam 25 banka ve finans kuruluşundan kredi sağladık. Finansman yapısı ile bugüne dek 12 uluslararası ödül aldık. 1915 Çanakkale Köprüsü, proje ortakları için ilk andan itibaren bir gurur ve itibar projesi oldu. Bugün bu açılışı mümkün kılan, köprünün inşasında alın teri ve emeği olan tüm arkadaşlarıma yürekten teşekkür ediyorum” diye konuştu.
‘Bir mühendislik başyapıtı’
Projenin Güney Koreli iki ortağından DL E-C inşaat işlerinden sorumlu Başkan Yardımcısı Young Jin Woo da köprüyle ilgili açıklamalar yaptı. Young Jin Woo, simgelerin köprüsünün açılışının büyük bir mutluluk ve aynı zamanda onur kaynağı olduğuna dikkat çekerek, “1915 Çanakkale Köprüsü, tasarımı, mühendisliği ve üstün teknik özellikleriyle, uluslararası inşaat dünyasından ve inşaat sektörünün referans yayınlarından büyük ilgi gördü. Bir mühendislik başyapıtı olan Proje’nin tamamını planlanandan 18 ay önce açabilmiş olmaktan dolayı gurur duyuyoruz.” ifadelerini kullandı.
‘Birinci kalite iş ortaklarıyla çalıştık’
1915 Çanakkale Köprüsü projesinin Güney Koreli diğer ortağı SK ecoplant Eurasia Bölgesi Genel Müdürü ve Kıdemli Başkan Yardımcısı Seung Soo Lee, köprüyle ilgili olarak "Dünyanın en uzun orta açıklıklı asma köprüsü 1915Çanakkale, teknik olarak çok zorlayıcı bir proje idi ama biz en gelişmiş mühendislik teknolojilerini kullandık. Tedarikçi, danışman ve taşeron, uluslararası alanda tanınmış, birinci kalite ortaklarla birlikte çalıştık. Bu projede görev aldığımız için ülkem ve şirketim adına gurur duyuyorum” şeklinde konuştu.
1915 Çanakkale Köprüsü resmen açıldı! Cumhurbaşkanı Erdoğan geçiş ücretini açıkladı!
1915 Çanakkale Köprüsü 15 soruda tüm detaylarıyla!