Ulaşım

1915 Çanakkale Köprüsü yarın açılıyor!

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı yarın Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da katılacağı törenle yapılacak. Peki 1915 Çanakkale Köprüsü'nün geçiş ücreti belli oldu mu? İşte ayrıntılar...1915 Çanakkale Köprüsü'de ulaşım alanında hayata geçirilen bu dev projelerden biri

Türkiye ekonomisinide son 20 senedir yaşanan 4 katlık büyümede devreye alınan ulaşım projelerinin önem arz eden bir katkısı bulunuyor. 1915 Çanakkale Köprüsü'de ulaşım alanında hayata geçirilen bu dev projelerden biri. Yarın açılışı yapılacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’yle beraber Asya ve Avrupa kıtaları 6. defa birbirine bağlanmış olacak.

Mega ulaşım projelerinin bir yenisi olan 1915 Çanakkale Köprüsü yarın Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından gerçekleştirilecek. Yarın yapılacak olan açılış töreniyle Asya ve Avrupa kıtaları 6. defa birbirine bağlanmış olacak.

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılacağını duyan vatandaşlar, geçiş ücretini araştırmaya başladı. Peki 1915 Çanakkale Köprüsü'nün geçiş ücreti belli oldu mu? 1915 Çanakkale Köprüsü nasıl inşa edildi? İşte köprüyle ilgili tüm detaylar...

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün yatırım bedelinin 2 milyar 545 milyon avro olduğuna dikkat çekti ve "Devletin kasasından bir kuruş çıkmadan mega yatırımı ülkemize kazandırdık" şeklinde konuştu. Anadolu Ajansı'nın aktardığına göre; Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün 89 kilometrelik otoyol ve 12 kilometre bağlantı yolu olacak şekilde toplam 101 kilometrelik uzunluktaki Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesinin kapsamında bulunduğunu dile getirdi ve şu açıklamalarda bulundu:

"1915 Çanakkale Köprüsü 2 bin 23 metre orta açıklık, 770'er metre yan açıklıklarla beraber 3 bin 563 metre uzunluğunda. 2 bin 23 metrelik orta açıklık Cumhuriyet’imizin 100. kuruluş yıl dönümünü sembolize edecek ve 'dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü' unvanına sahip olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle beraber toplam geçiş uzunluğu ise 4 bin 608 metreye ulaşmaktadır. Köprümüzün 318 metrelik çelik kuleleri Çanakkale Deniz Zaferi'nin kazanıldığı 18 Mart 1915'i işaret edecek. İki çelik kule arasındaki köprümüz, dünyada ikiz tabliye olarak tasarlanan nadir asma köprülerden biri olma özelliğine de sahip. Dünyada 2 bin metre orta açıklığın üzerinde ikiz tabliye olarak dizayn ve inşa edilen ilk köprü olarak tarihe geçecek. 318 metrelik kule yüksekliği ve 16 metrelik mimari amaçlı top mermisi figürüyle birlikte düşünüldüğünde köprü, deniz seviyesinden 334 metre yüksekliğe erişecek ve dünyanın en yüksek kulelerine sahip asma köprüsü olacak. Malkara-Çanakkale Otoyolu da güzergahı 40 kilometre kısaltacak."

CNN Türk'ün aktardığına göre; 1915 Çanakkale Köprüsü'nün "en"lerin projesi şeklinde dikkat çekerek Lapseki-Gelibolu hattı kapsamındaki feribot seferi ve 1,5 saatlik feribot kuyruğundaki bekleme zamanlarıyla uzun saatler alan geçiş zamanını 6 dakikaya düşüreceğinin altını çizen Karaismailoğlu, "Atalarımızın kanlarıyla sulanmış Çanakkale Boğazı'na adeta mühür vuracak. Projemiz ecdadımıza saygı, geleceğimize armağandır. Kulelerin kırmızı-beyaz rengi de al bayrağımızı temsil ediyor. 1915 Çanakkale Köprüsü, dünyanın en büyük 10 ekonomisine girmek için azimle çalışan yeni Türkiye'nin, bu yolda son dönemeçte olduğunun göstergesidir, 18 Mart 1915'te kazanılan Çanakkale Deniz Zaferi'nden bugüne Türkiye'nin aldığı mesafeyi, tüm dünyaya gösterecek bir nişanedir, salgına rağmen büyüyen ve ihracatta Cumhuriyet rekoru kıran, yarını değil 2053 vizyonuyla tam bağımsız Türkiye'nin bir mührüdür." diye konuştu.

Dünya genelinde gerçekleşen olaylara karşın 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatının planlanandan 1,5 sene önce tamamlandığına dikkat çeken Adil Karaismailoğlu, yaklaşık 5 bin 100 personel ve 740 iş makinesiyle çalışmaların gece gündüz devam ettiğini vurguladı. 

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ GEÇİŞ ÜCRETİ NE KADAR?

Adil Karaismailoğlu, 1915 Çanakkale Köprüsü'nden geçerken alınacak olan geçiş ücretine ilişkin sorulan soruları da yanıtladı. Karaismailoğlu, "Geçiş ücretleri konusunda şöyle söyleyeyim finans modeli var. Yatırım miktarı var. Her yıl olan işletme maliyeti ve finans maliyeti var. Bunu vatandaşımıza yansıtırken en uygun şekilde yansıtacağız. Cumartesi günü açıklayacağız. Feribot ücretleri var 100 TL otomobil için, kişi başı da 6 TL ödeme yapıyorsunuz. Yarım saat için... Burada 6 dakikada geçeceksiniz. Cumartesi günü en az yük getirecek bedeli açıklayacağız. Sayın Cumhurbaşkanı resmi açılışla bunu da açıklayacaktır. Osmangazi Köprüsü 184 TL ücret alıyoruz. Burada da makul bir bedel olacak. Daha uygun olsun daha çok araç geçsin amacımız" yşeklinde konuştu. 

 

1915 ÇANAKKALE KÖPRÜSÜNÜN ÖZELLİKLERİ 

1915 Çanakkale Köprüsü'ndeki 4 kulenin de tepesinde ve her biri 75 ton ağırlığa sahip, 20,5 metrelik yükseklikteki 4 top mermisi bulunacak. 

Özelliklerine bakıldığında dikkatleri toplayan ve "simgelerin köprüsü" şeklinde nitelendirilen, mühendisliğindeki ayrıntılarla ön planda olan "dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü" unvanlı 4.608 metrelik 1915 Çanakkale Köprüsü, iki kıta arasındaki gerçekleştirilen ve 1 saat süren feribot yolculuğunun 6 dakikaya düşmesini sağlayacak. 

Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleriyle entegre olmasına imkan sunarak, bu yerlerdeki ekonomik gelişmeye ve sanayinin gereksinimi olan dengeli yapılanma ile planlamanın oluşturulmasını sağlayacak.

"En"lerin projesi şeklinde nitelendirilen köprünün ana kablosunda dünyanın etrafını 4 defa dönebilecek 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanımı gerçekleştirildi ve kule kesonlarının alanlarının 1 futbol sahası büyüklükte olduğu belirlendi. 1915 Çanakkale Köprüsü'nde kullanılan 227 bin metreküplük betonla 100 metrekare büyüklüğe sahip 5.900 konutun bulunduğu 25 bin nüfusa sahip ilçe hayata geçirilebiliyor. 

Dev proje çerçevesinde bir asma köprünün, iki adet yaklaşım viyadüğünün, iki adet betonarme viyadüğün, 6 tane alt geçit köprüsünün, 6 hidrolik köprünün, 43 adet üst geçitin, 40 tane alt geçitin, farklı boyutlarda 236 menfezin, 12 kavşağın, 4 adet otoyol hizmet tesisinin, iki tane bakım işletme merkezinin ve 5 adet ücret toplama istasyonunun hayata geçirildiği belirtildi.

Asma köprüde ve otoyol güzergahı kapsamındaki inşaatlar sürerken, 1915 Çanakkale Köprüsü'nün kule kesonlarının yer aldığı bölgede deniz dibi tarama çalışmalarının bitirildiği belirtildi. Kule keson temellerinin yer aldığı bölgedeki deniz tabanında zemin iyileştirmesinin yapılması amacıyla Asya Kule'de 165, Avrupa'da ise 203 olacak şekilde 2,5 metre çapa sahip 368 çelik kazığın çakıldığı belirtildi.

 1915 Çanakkale Köprüsü gayrimenkul sektörünü nasıl etkileyecek?

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı için geri sayım başladı!