Yılın en büyük inşaat projeleri!
Yatırımı tüm hızıyla süren dünyanın en uzun köprüsü olan 1915 Çanakkale, Marmara’yı Ege’ye bağlayacak. Köprü 18 Mart 2022’de hizmete açılacak.
1915 Çanakkale Köprüsü'nün çalışmaları hız kesmeden devam ediyor. İki ayak aralığı 2023 metre olacak olan köprü, 18 Mart 2022'de hizmete sunulacak.
1915 Çanakkale Köprüsü
1915 Çanakkale Köprüsü'nün Avrupa bacağındaki kolonlar deniz dibine oturtuldu. Asya tarafındakiler de 21 Mayıs’ta batırıldıktan sonra kule montajlarına başlanıldı. Dünyanın en uzun asma köprüsü olacak 1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022’de hizmete açılacak.
Sabah'ta yer alan habere göre, tamamlandığında 2 bin 23 metrelik orta açıklığıyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü unvanına sahip olacak köprü, 770’er metre yan açıklıklarıyla, toplam 3 bin 563 metre uzunluğunda olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle toplam geçiş uzunluğunun 4 bin 608 metre olması öngörülen köprü, 2x3 trafik şeritli olacak.
Yaklaşık 45.06 metre genişlikte ve 3.5 metre yükseklikte olması öngörülen köprü tahliyesinin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları olacak. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak.
Proje kapsamında 1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dahil), 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım
işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek. Renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle 'simgelerin köprüsü' olacak.
Marmara Ege'ye bağlanıyor
18 Mart 2017’de temeli aklan, 31 Mart 2017’de yapımına başlanan 1915 Çanakkale Köprüsü’nün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale otoyolu, İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak. 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlanü yolu olmak üzere, toplam 101 kilometrelik bölümü kapsayan proje, Malkara’nın güneyinden, Şarköy’ün baüsmdan geçtikten sonra güneybatıya yönelerek, Evreşe’nin doğusundan Gelibolu Yarımadası’na ulaşacak. Gelibolu’nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçecek.
Dünyanın gözünün üstünde olduğu İstanbul Havalimanı, kısa sürede milyon yolcuya ulaştı. 2025'te doğrudan 225 bin kişiye istihdam sağlayacak havalimanında, üçüncü pist yatırımı devam ediyor.
İstanbul Havalimanı, 1O.25 milyar euro yatırım maliyetiyle Türkiye Cumhuriyeti tarihinin tek kalemde yapılan en büyük altyapı yatırım projesi oldu. İstanbul Havalimanı taşınmasında hiç bir aksaklık yaşanmaması nedeniyle dünyanın dikkatini çekiyor.
Toplam 4 etapta tamamlanacak havalimanı, 90 milyon yolcu kapasiteli terminal binası, 2 bağımsız paralel pist, taksi yolları, apron-terminal binaları, hava trafik, haberleşme ve meteoroloji sistemleri ile diğer hizmet binaları faaliyete geçti. Birinci etabın ikinci aşaması inşaatı devam eden 3'üncü bağımsız pistin devreye girmesiyle tamamlanacak.
İlerleyen etaplarda ek terminal binaları ve pistlerle yıllık yolcu kapasitesi 200 milyona ulaşacak. Tüm fazları tamamlandığında her türlü uçak tipinin operasyonuna an toplam 6 bağımsız pisti olacak 350’den fazla inasyona uçuş imkanı sunacak.
80 Eyfel Kulesine bedel
1.4 milyon metrekarelik terminal binası 8 adet Ankara Esenboğa Havalimam’na tekabül ederken, burada kullanılan 640 bin ton çelikle 80 adet Eyfel Kulesi inşa edilebiliyor. İnşaat için kullanılan 6 milyon 700 bnçmetreküplük betonla 28 adet Yavuz Sultan Selim Köprüsü yapılabiliyor. 450 bin metrekarelik çatı kaplaması 64 adet futbol sahası çatısı kapatılabiliyor. Yeraltı suları ve güneş enerjisi havalimanm doğal kaynakları arasında yer alıyor. Bu sayede yılda 33.2 milyon TIAasarruf edilecek. Bir uçuş noktasının ötesinde hayatın 7/24 aktif olacağı İstanbul Havalimam’nda en önemli önceliklerden biri, yolcu konforunu ve alışveriş deneyimini kusursuz hale getirmek.