1915 Çanakkale Köprüsü'nde geri sayım başladı!
Çanakkale Boğazı’nda Avrupa ve Asya kıtalarını ilk defa birbirine bağlayacak 1915 Çanakkale Köprüsü’nde artık sona gelindi. Simgelerin köprsünün ekonomiye yılda 223 milyarlık katlı sağlaması planlanıyor.
EN BÜYÜK ORTA AÇIKLIK
Cumhuriyet’in 100’üncü kuruluş yıldönümünü temsil eden 2023 metrelik orta açıklığıyla köprü, ‘dünyanın en büyük orta açıklığına sahip asma köprüsü’ unvanının sahibi olacak. Köprü bitirildiğinde her bir kulenin deniz seviyesinden yüksekliği ise 334 metre olarak yapılıyor ve dünyanın en yüksek asma köprü kulesi unvanına sahip olacaklar. 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya ve Avrupa denizin üstünden dördüncü defa, toplamda ise altıncı defa birleştirilecek.
KULEDE DÜNYA REKORU
Kulelerin inşasında bir başka dünya rekoruna daha imza atıldı. Çelikten yapılan köprü kulelerinin inşası için dünyanın en yüksek kapasiteli kule vinçleri bu proje için özel olarak tasarlandı ve imal edildi. 330 ton kaldırma kapasitesi bulunan kule vinçlerden birisi Avrupa ayağına diğeri Asya ayağına yerleştirildi. Dünyanın en büyüğü olan bu vinçlerle 318 metre ve 150 ton ağırlığındaki kule parçasının kaldırılarak da ayrı bir dünya rekoruna imza atıldığı belirtiliyor.
Projenin yalnızca köprü kısmında bugüne kadar 871 mühendis görevde bulundu ve bunların 49’u kadın mühendislerden meydana geldi. Mühendislerin yüzde 90’ını aşkın kısmı da Türk.