Ulaşım

1915 Çanakkale Köprüsü'nün açılışı için geri sayım başladı!

Megakent İstanbul'u önce Çanakkale'ye, ardından da Kuzey Ege'yle birleştirecek olan Türkiye'nin en prestij sahibi projeleri arasında yer alan köprüde, açılış için gün sayılırken çalışmalar da tam gaz sürüyor.  100 personelin ve 740 iş makinesinin çalıştırıldığı belirtildi

Avrupa ve Asya kıtalarını Çanakkale Boğazı'nda ilk defa buluşturacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşasında Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü görevlilerine ek olarak yaklaşık 5.100 personelin ve 740 iş makinesinin çalıştırıldığı belirtildi.

Megakent İstanbul'u önce Çanakkale'ye, ardından da Kuzey Ege'yle birleştirecek olan Türkiye'nin en prestij sahibi projeleri arasında yer alan köprüde, açılış için gün sayılırken çalışmalar da tam gaz sürüyor. 

Peyzaj işleri çerçevesinde 516 bin 863 fidanın dikildiği köprünün etrafındaki düzenlemelere devam edilirken, köprüde yer alan bağlantı noktaları ve bariyerler de kontrol ediliyor ve eksiklikler düzeltiliyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'ndeki 4 kulenin de tepesinde bulunacak olan ve her biri 75 ton ağırlığa sahip, 20,5 metrelik yükseklikteki 4 top mermisinin montajının da açılışın ardından tamamlanması planlanıyor. 

Personellerin hummalı şekilde çalıştığı dev köprünün açılışının 18 Mart 2022 tarihinde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından yapılması planlanıyor. 

 

Simgelerin köprüsü

Özelliklerine bakıldığında dikkatleri toplayan ve "simgelerin köprüsü" şeklinde nitelendirilen, mühendisliğindeki ayrıntılarla ön planda olan "dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü" unvanlı 4.608 metrelik 1915 Çanakkale Köprüsü, iki kıta arasındaki gerçekleştirilen ve 1 saat süren feribot yolculuğunun 6 dakikaya düşmesini sağlayacak. 

Malkara-Çanakkale Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü, Marmara ve Ege bölgelerindeki limanlar, demir yolu ve hava ulaşım sistemlerinin kara yolu ulaşım projeleriyle entegre olmasına imkan sunarak, bu yerlerdeki ekonomik gelişmeye ve sanayinin gereksinimi olan dengeli yapılanma ile planlamanın oluşturulmasını sağlayacak.

"En"lerin projesi şeklinde nitelendirilen köprünün ana kablosunda dünyanın etrafını 4 defa dönebilecek 162 bin kilometre uzunluğunda tel kullanımı gerçekleştirildi ve kule kesonlarının alanlarının 1 futbol sahası büyüklüte olduğu belirlendi. 1915 Çanakkale Köprüsü'nde kullanılan 227 bin metreküplük betonla 100 metrekare büyüklüğe sahip 5.900 konutun bulunduğu 25 bin nüfusa sahip ilçe hayata geçirilebiliyor. 

"6 dakikada Asya'dan Avrupa'ya, Avrupa'dan Asya'ya geçiş sağlanacak"

Anadolu Ajansı'ndan Arife Yıldız Ünal'ın haberine göre; 1915 Çanakkale Köprüsü Proje Müdür Yardımcısı Alper Alemdaroğlu, konuyla ilgili açıklamasında projenin ilk zamanından bugüne burada görevde olduğunun altını çizdi ve "Köprü, ön hazırlıklarıyla beraber yaklaşık 5 yılda tamamlandı. Nihai hazırlıklarımızı yapıyoruz. İnce temizlik, çevre düzenlemesi, tören hazırlıkları... Onları da bugün yarın tamamlayıp cuma günü Sayın Cumhurbaşkanımızın katılacağı törenle köprümüzü açacağız." diye konuştu.

Yaklaşık 5 senedir alanda oturduğuna dikkat çeken Alemdaroğlu, bu süreçte sis sebebiyle deniz yolu ulaşımında aksaklıklar yaanmasına, yaz mevsimlerinde ve resmi tatil günlerinde 7-8 kilometreyi bulan araç kuyruklarına tanık olduğunu vurguladığı.

Köprünün hayata geçirilmesiyle beraber bütün bu sorunların ortadan kalkacağının altını çizen Alemdaroğlu, "Yaklaşık 6 dakikada Asya'dan Avrupa'ya, Avrupa'dan Asya'ya geçiş sağlanacak. Bu vesileyle tüm çalışma arkadaşlarıma, bize bu imkanı sunan Sayın Cumhurbaşkanımıza, devlet yetkililerine ve tüm sponsor firmalara teşekkür ederim." açıklamasında bulundu.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde son dokunuşlar!

Arazi fiyatlarına 1915 Çanakkale Köprüsü dopingi! İşte en çok artış yaşanan yerler...

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi'nin Malkara-Çanakkale kesimi 19 Mart'ta trafiğe açılacak!