1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşaatında son durum ne?
İnşaatı tamamlandığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün dördüncü tabliyesi üretici Çimtaş firmasına ait "GMK-1" isimli özel gemiyle bölgeye getirildi
Çanakkale Boğazı'nın Avrupa ve Asya yakalarını birleştirecek olan "1915 Çanakkale Köprüsü"nün dördüncü tabliyesi yüklendiği özel gemi ile Avrupa yakasındaki Karakova bölgesine ulaştırıldı.
Anadolu Ajansı'nda yer alan habere göre, hizmete açıldığında "dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü" unvanını alacak, renkleri, figürleri ve diğer özellikleriyle özgün mimariye sahip 1915 Çanakkale Köprüsü'nün inşası tüm hızıyla devam eidyor.
"Simgelerin Köprüsü" olarak isimlendirilen 1915 Çanakkale Köprüsü için imalatçı Çimtaş firmasının Gölcük ve Gemlik'teki fabrikalarında üretilen tabliye özel gemiye yüklendi.
Firmaya ait "GMK-1" isimli gemi 18 saat devam eden yolculukla dördüncü tabliyeyi bölgeye ulaştırdı. Mega blok olma özelliğine sahip, 48 metre uzunluğunda, 45 metre genişliğinde ve 700 ton ağırlığındaki tabliyenin, köprüdeki gerekli hazırlıklardan sonra montajına başlanacak.
Çimtaş tarafından hazırlanan tabliyelerden yıl sonuna kadar haftada ikişer adet sevkiyat yapılması hedefleniyor.
- "Kedi yolu devam" ediyor
Her iki yakayı birbirine ilk kez bağlayan halatlar üzerinden süren çalışmalarda, köprü inşaatı için en önemli noktalardan olan kedi yolu yapım çalışmaları da sürüyor.
Bir çalışma platformu olan yol, burada görev yapan işçiler için üstünde çalışma fırsatı sunduğundan inşa işleri için öneme sahip.
Kedi yolu sayesinde köprünün deniz üzerindeki çalışmalarının hız kazanması hedefleniyor.
- 18 Mart 2022'de hizmete girmesi planlanıyor
Tasarımı inceliklerle örülen 1915 Çanakkale Köprüsü'nün iki ayak aralığı Türkiye Cumhuriyeti'nin kuruluşunun 100'üncü yılıyla anlamlandırılarak 2023 metre şeklinde planlandı.
Köprünün kule bağlantıları ve unsurları, Türk bayrağına atfen kırmızı ve beyaz renklerde olacak. Her iki yakada 333'er metre yüksekliğindeki kulelerin üst kısmı da Seyit Onbaşı'nın Çanakkale Savaşları'nda namluya sürdüğü top mermisini temsil edecek biçimde yapılacak.
Orta açıklığı 2023 metre, 770'er metre yan açıklıklar, 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleriyle Çanakkale Boğazı'nın ilk asma köprüsünün toplam uzunluğu ise 4 bin 608 metreyi bulacak.
"2x3" şeritle hizmet verecek olan köprünün tabliyesi 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olacak. Tabliyenin her iki tarafında inşa edilecek yürüme yolları, bakım onarım için kullanılacak.
Köprü için 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 10 alt geçit köprüsü, 33 üst geçit köprüsü, 6 köprü, 43 alt geçit, 115 menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu yapılacak.
Çanakkale Deniz Zaferi'nin 107'nci yıl dönümüne rastlayan 18 Mart 2022 tarihinde açılması planlanan köprü, uluslararası bir koridorun da tamamlayıcısı olacak. Köprü, Avrupa'dan gelipTürkiye'nin dört bir yanına gidecek sürücü ve yolcular tarafından yoğun şekilde kullanılacak.