22 / 11 / 2024
fuzul

1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının ilk etabı açılacakmış!

1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının ilk etabı açılacakmış!

1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının Aksaray-Beyazıt bölümü hizmete açılacakmış. Günde ortalama 120 bin yolcu taşıyacak 3.5 kilometrelik tramvay hattının ilk etabı vagonlarla birlikte 175 milyar liraya mal olmuş.




1992 yılında Aksaray-Sirkeci tramvay hattının ilk etabı açılacakmış!


Hoşgeldin tramvay!


Çağdaş tramvay ilk etapta Aksaray-Beyazıt arasında saatte ortalama 30 kilometre hız yaparak günde 120 bin yolcu taşıyacak


Aksaray-Sirkeci tramvay hattının Aksaray-Beyazıt bölümü bugün açılıyor. Vagonlarla birlikte 175 milyar liraya mal olan 3.5 kilometrelik hattın 1.8 kilometresi hizmete giriyor. Saatte ortalama 30 kilometre hız yapacak olan tramvay ile günde 120 bin yolcu taşıyacak. 


İlk etapta Aksaray, Validecami, Laleli, Üniversite ve Beyazıt arasında işleyecek olan Çağdaş Tramvay'ın Sirkeci'ye kadar olan diğer durakları da Ağustos ayına kadar tamamlanacak. Çalışmalar bittiğinde Sirkeci'den Aksaray'a 20 dakikada gidilebilecek.

   

Bedrettin Dalan döneminde metro için alınan vagonların iç dizaynı ve fren sistemleri de yenilendi. Çağdaş tramvayın hizmete girmesiyle birlikte Aksaray-Beyazıt arası duraklarda yarım ve bir dakikalık beklemeler ile 12 dakikaya iniyor.


Araç trafiği de devam edecek


Tramvay Aksaray-Beyazıt arasında, 12 dakikada bir işleyecek. Tercihli yolda her iki yönde gidebilecek olan tramvayın sağ ve sol tarafında araç trafiği de devam edecek.


Özel platformlar


Tramvay hattı boyunca yer alan duraklarda, yayalar için özel platformlar da yapıldı. Platformların yerden yüksekliği 85 cm. genişliği 2 metre ve uzunluğu ise 60 metre olarak düzenlendi.


(1992 yılında Reşat Altın 560.227 liraya satılıyormuş.)


Sabah Gazetesi 9 Haziran 1992



Abdullah Kutalmış MIZRAK/Emlakkulisi.com




Geri Dön