2. el online otomobil pazarında satışlar ve fiyatlar arttı!
2. el online oto pazarında satışlar da fiyatlar da arttı. Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar, Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 11 yükselirken, araç fiyatları yaklaşık yüzde 35 arttı.
Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında satışlar, Kasım ayında bir önceki aya göre yüzde 11 yükselirken, araç fiyatları yaklaşık yüzde 35 arttı. Araç fiyatlarındaki artış yıl başından bu yana ise yüzde 49 olarak gerçekleşti. Anadolu Ajansı'ndan Abdulselam Durdak'ın haberine göre; Indicata'nın ikinci el online pazar raporundan derlediği verilerde; Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında kasım ayı satışlarının, Ekim'e göre yüzde 11 arttığı ve 133 bin 922 (ilandan tamamen kaldırılan araçlar satılmış kabul edildiğinde) olarak gerçekleştiği belirtildi.
Geçtiğimiz senenin kasım ayı ile kıyaslandığında satışlarda yüzde 2, Ocak-Kasım 2020 dönemine göre ise yüzde 25 gerileme kaydedildi.
Kasım ayında ikinci el online satışlar içinde binek araçların payı yüzde 82, hafif ticari araçların payı yüzde 18 oldu.
Daha az araç ilana çıktı
Geçtiğimiz ay ikinci el online binek ve hafif ticari pazarında ilan verilen araç adedi 233 bin 828 oldu. Bu rakam Ekim ayına göre yüzde 2 geriledi. İlana çıkan araçların yüzde 57'sinin satıldığı belirlendi.
2021'in 11 aylık döneminde ikinci el online pazarında 3 milyon 204 bin 590 adet tekil ilan yayınlanırken, ilanı yayınlanan araçlardan yüzde 45'inin satışı gerçekleşti.
Dizel satışları ilk sırada
Türkiye ikinci el online binek ve hafif ticari pazarı motor tipine göre bakıldığında, Kasım ayında en yüksek payın sahibi 84 bin 331 satış ve yüzde 62,97 payla dizel otomobiller oldu.
Dizel otomobilleri, 45 bin 547 satış ve yüzde 34,01 payla benzinli, 1.808 satış ve yüzde 1,35 payla hibrit otomobiller izlediği belirlendi.
Otogazlı otomobillerin payı 1.312 satış rakamıyla yüzde 0,98 olurken, elektrikli otomobillerin payı da 924 satışla yüzde 0,69 oldu.
En çok C segment araç satıldı
Kasım 2021'de 44 bin 118 adetle en çok C segment araçların satışı yapıldı. C segmentinin ardından en çok satış 24 bin 731 adetle B segmentinde kaydedildi.
Kasım 2021'de 2. el online binek ve hafif ticari araç pazarında en çok 13 bin 324 adet ile 4 yaş ve 13 bin 375 adetle 5 yaş araçlar satıldı. Bu da pazarın yüzde 20'sini meydana getirdi.
Fiyatlar ocaktan bu yana yüzde 49 arttı
İkinci el pazarında en çok satışı yapılan ilk 28 markanın 200 modeline ait 1.200 varyantın 15 farklı modeline ait 36 bin 850 ilanının fiyat değişimleri incelenerek gerçekleştirilen analize göre, kasımda ikinci el online binek ve hafif ticari araç pazarında bir önceki aya göre ortalama yüzde 35'lik fiyat yükseliş kaydedildi.
2021'in 11 aylık döneminde ortalamada yüzde 49'luk fiyat yükselişi kaydedildi.
Kasım ayında en çok fiyat yükselişi 61,1 puanla B-SUV segmentinde gerçekleşti. Bunu, 52,6 puan yükselişle C-SUV ve 52,2 puan artışla da A segmentleri takip etti.
İnternetten kaldırıldığında "satış" olarak sınıflandırılıyor
Makine öğrenmesi, yapay zeka ve büyük verinin birleşmesinden meydana gelen iş zekası seti Indicata, Türkiye'deki ikinci el online araç pazarını tarayarak günlük 450 bini aşkın ikinci el araç datasının analizini gerçekleştiriyor.
Rapordaki satış verileri, ikinci el ticareti gerçekleştiren kurum ve kuruluşların online pazarda verdikleri ilan verilerine dayanırken, bu verilerin içinde bireysel araç ilanlarına ait veriler yer alıyor.
Online platformda ikinci el ticareti gerçekleştiren kurumlar, iki nedenle satışa çıkardıkları araçların ilanlarını geri çekiyor. Birincisi, değişen pazar şartlarına göre ilandaki araçların fiyatını güncelleyerek yeniden ilanı yayınlıyor.
Bu ilanların yeniden ne zaman yayına alındığı da Indicata tarafından izleniyor.
İkinci olarak, ticaret gerçekleştiren kurum, aracını sattığı için ilandan çekiyor ve yeniden satışa çıkaracağı bir aracının ilanını yayınlıyor. Bu ikinci grup araç ilanları, yani ilandan tamamen kaldırılan araçlar, satış şeklinde görülüyor.
Otomobil piyasasında neler oluyor?