2009'da kaç mağaza kepenk kapatacak?
İşte dev markaların krize karşı küçülme planları.
Son iki yılı, alışveriş merkezi inşaatlarındaki artışa paralel olarak hızlı büyümeyle kapatan perakendeciler, mağaza açma konusunda 2009'da frene bastı, verimsiz mağazaları kapatma kararı aldı. Hazır giyim sektörünün en eski oyuncularından Park Bravo'nun patronu Kamil Özçoban, 10-12 mağaza kapatacaklarını, markalarda konsolidasyona giderek 4'ten 1 markaya düşeceklerini söyledi. Özçoban, "Cirolar yüzde 40 düştü, yüzde 35 de döviz farkı var. Artık şirkette asansörleri çıkarken kullanıp, inerken yürüyoruz" dedi. Özçoban, Akmerkez ile yapılan kira indirimi görüşmelerinin devam ettiğini, sonuç alınamazsa oradaki üç mağazayı da kapatacaklarını söyledi.
Mudo'nun patronu Mustafa Taviloğlu da 7 mağaza kapatacaklarını, bazı mağaza açılışlarını ise ertelediklerini söyledi. Son dönemde büyümeye odaklandıklarını, 6 ayda yüzde 25'lik metrekare artışı yaşandığını söyleyen Taviloğlu, "2008'in ikinci yarısı kötü, ilk defa bu yıl kasım ayını eskiyle kapadık. Eleman çıkarmak istemiyoruz, izin verebiliriz, ama mecbur kalacağız diye de uykum kaçıyor." Taviloğlu Akmerkez konusunda da "12 yıllık yatırımımız, emeğimiz var. Görüşmeler sürüyor, doğrunun bir noktada bulunacağını ümit ediyorum" diye konuştu.
GÜNDE BİR KOLONYA
2001 krizinden alınan dersle, sonraki yıllarda hızlı büyüme trendinin dışında kalan Yargıcı'nın patronu Emir Yargıcı da "Zaten butik mağazacılık yaptığımız için bizim küçülme gibi bir kararımız olamaz" dedi. Yargıcı, sektörün şuursuzca büyüdüğünü söyledi ve 2001 krizine dair bir hatırlatma yaptı: "Bağdat Caddesinde 2001 yılında bir mağazanın gün sonundaki satışlarına bakmak üzere gittim. Tek bir şişe kolonya satılmıştı koca mağazada, herhalde o da bayılan bir müşteri içindi. Ben o günleri yaşadıktan sonra nasıl yeni mağaza açarım?"
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de 2009'da 40 mağaza açmayı planlarken bunun sayısını 20'ye düşürdüklerini söyledi. Nane, "Biz zaten 1 yıla yayarak verimsiz mağazaları kapatmıştık. Bunu sadece krizde değil, her zaman yapmak lazım. Biz her ay mağazaların getirisine bakıyoruz. Bazı mağazalar var yanlış karar verdiysek kira sıfır bile olsa kurtarmıyor kendini. City's mesela öyle, trafik oluşmadı orada. Öte yandan Derimod firmasının da 2009'da en az 5 mağazasına kepenk vuracağı gelen bilgiler arasında.
Haberturk
Mudo'nun patronu Mustafa Taviloğlu da 7 mağaza kapatacaklarını, bazı mağaza açılışlarını ise ertelediklerini söyledi. Son dönemde büyümeye odaklandıklarını, 6 ayda yüzde 25'lik metrekare artışı yaşandığını söyleyen Taviloğlu, "2008'in ikinci yarısı kötü, ilk defa bu yıl kasım ayını eskiyle kapadık. Eleman çıkarmak istemiyoruz, izin verebiliriz, ama mecbur kalacağız diye de uykum kaçıyor." Taviloğlu Akmerkez konusunda da "12 yıllık yatırımımız, emeğimiz var. Görüşmeler sürüyor, doğrunun bir noktada bulunacağını ümit ediyorum" diye konuştu.
GÜNDE BİR KOLONYA
2001 krizinden alınan dersle, sonraki yıllarda hızlı büyüme trendinin dışında kalan Yargıcı'nın patronu Emir Yargıcı da "Zaten butik mağazacılık yaptığımız için bizim küçülme gibi bir kararımız olamaz" dedi. Yargıcı, sektörün şuursuzca büyüdüğünü söyledi ve 2001 krizine dair bir hatırlatma yaptı: "Bağdat Caddesinde 2001 yılında bir mağazanın gün sonundaki satışlarına bakmak üzere gittim. Tek bir şişe kolonya satılmıştı koca mağazada, herhalde o da bayılan bir müşteri içindi. Ben o günleri yaşadıktan sonra nasıl yeni mağaza açarım?"
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de 2009'da 40 mağaza açmayı planlarken bunun sayısını 20'ye düşürdüklerini söyledi. Nane, "Biz zaten 1 yıla yayarak verimsiz mağazaları kapatmıştık. Bunu sadece krizde değil, her zaman yapmak lazım. Biz her ay mağazaların getirisine bakıyoruz. Bazı mağazalar var yanlış karar verdiysek kira sıfır bile olsa kurtarmıyor kendini. City's mesela öyle, trafik oluşmadı orada. Öte yandan Derimod firmasının da 2009'da en az 5 mağazasına kepenk vuracağı gelen bilgiler arasında.
Haberturk