Perakende

2015'te perakende sektörü istihdamı 300 bin kişi artacak!

Birleşmiş Markalar Demeği (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan, 2015'te perakende sektöründe istihdamın 300 bin kişi artarak 3.3 milyona çıkacağını söyledi. Doğan, " Perakendede ciro beklentisi ise 380 milyar dolar" dedi...

2014'ü yüzde 18'lik büyümeyle tamamlamaya hazırlanan Türk perakende sektörünün 2015 hedefleri büyük. 2013 yılında 405 bin olan mağaza sayısını 2014'te 450 bine çıkaran sektör yeni yılda hem mağaza sayısında hem de istihdamda yüzde 10 artış bekliyor. Buna göre 2014'te istihdamda 3 milyonu aşan perakendede yeni yılda hedef 300 bin kişiyi daha işe almak. Perakende sektörünün bu yılki performansını ve yeni yıl hedeflerini değerlendiren Birleşmiş Markalar Demeği Başkanı (BMD) Başkanı Hüseyin Doğan "Yeni yılda istihdamda yüzde 10 seviyesinde artış beklentisi gerçekçi bir yaklaşım olarak gözüküyor" dedi. Sektörün genelinde yüzde 10, BMD üyeleri açısından da yüzde 15 büyüme beklediklerini belirten Doğan, 2017 yılına kadar 82 yeni AVM'nin hizmete gireceğini de belirterek 2015 yılında ise İstanbul'da 4, diğer illerde ise 7 AVM açılacağını söyledi. Doğan "2014 yılında perakende sektörü başarılı bir performans gösterdi. Sektörün bütününde Eylül 2013'e göre ciro bazında enflasyon dahil yüzde 18 büyüme gerçekleşti. Bu oran, hazır giyimde yüzde 26'ya kadar ulaşıyor. Aralık sonu verilerinde de büyük değişiklik olmayacağını düşünüyoruz. 2014 yılı 330 milyar dolar düzeyinde bir ciro büyüklüğü ile tamamlanır. Sektörümüz, 2013 yılında Türkiye genelinde 405 bin olan mağaza sayısını 2014'te 450 bine, 27 milyon metrekare satış alanı büyüklüğünü ise 29.4 milyon metrekareye yükselterek Türkiye ekonomisinin en dinamik yapı taşı olmayı sürdürdü" diye konuştu.

 

CİRO BEKLENTİSİ 380 MILY0R DOLAR

Bu yapı içinde, BMD üyesi 150 firmanın ise 500 kadar marka ile 68 bin yurt içi mağazada faaliyet gösterdiğini anlatan Doğan "BMD markaları 2014 yılını 42 milyar dolar satış büyüklüğü ile tamamlayacaklar" dedi. BMD markaları açısından özellikle önem taşıyan, hazır giyim ve konfeksiyonda markalı ihracatın 2014 yılında 3 milyar dolar düzeyine çıktığını da anlatan Doğan, şunları söyledi: "Bugün 141 Türk markasının 99 ülkede 4 bin 200 mağazası bulunuyor. Bu sayının yüzde 62'si hazır giyim mağazası" dedi. 


"Modem perakende içinde yer alan BMD üyesi moda markalan olarak 2015 planlarımızı, açılan ve açılacak olan yeni lokasyonlarla birlikte, perakendede yüzde 15 düzeyinde büyüme öngörüsüne göre kurguluyoruz. Buna göre perakendede ciro beklentisini 380 milyar dolar düzeyinde tutuyoruz" diyen Doğan, yurt içi mağaza sayısında yüzde 10, metrekare büyüklüğünde yüzde 9 civarında büyüme öngörüklerini anlattı.


İSTİHDAMA YÖNELİK RAPOR HAZIRLADIK 

Doğan, şunları söyledi: "istihdamda ise yüzde 10 artış beklentisi gerçekçi bir yaklaşım gözüküyor. Bu noktada, insan kaynaklan politikasının uzun vadeli olarak düşünülmesi gerektiğine de inanıyoruz. Hizmet beklentisi ve kalite algısı daha da yüksek Türk ve yabancı tüketicilere hitap edebilecek olan bu dinamik sektör için satış ve mağazacılık bilgisine sahip, yabancı dil konuşabilen nitelikli personelin yetiştirilmesi şart. BMD olarak, bu ihtiyacı yönelik önerilerimizin sıralandığı raporu 2015 yılı başlarında kamuoyu ile paylaşacağız." 


YABANCI OPERASYONU SÜRECEK 

"2015'e ilişkin bir öngörümüz de, markalarımızın gerek yabancı fanlarla gerekse de Türk yatırımcılarla veya firmalarla işbirliklerinin ve ortaklıklarının sürecek olması" diyen Hüseyin Doğan, şunları söyledi: "Birçok markamızın perakende sektöründe yabancı ortaklıklara sıcak baktığını biliyoruz. Diğer yandan, son zamanlarda yaşanan çok değerli bir gelişme olarak, Türk markalarının da yabancı şirketleri, ve tanınmış uluslararası markaları satın alma operasyonlarının devam edeceğini düşünüyoruz. Bu anlamda, 2014'te olduğu gibi 2015'te yeni işbirlikleri de görebiliriz." Perakende sektörü yeni yılda 300 bin kişiyi daha işe alacak 


Star ek