2023'te hedef 8 bin kilometre otoyol!
Kamu-özel sektör işbirliği ve YİD finansman modeliyle gerçekleştirilmesi hedeflenen 5 bin 554 kilometre uzunluğundaki otoyol projelerinin hayata geçirilmesiyle 2023'te Türkiye'nin otoyol ağı 7 bin 839 kilometre uzunluğa ulaşacak...
Kamu-özel sektör işbirliği ve YİD finansman modeliylegerçekleştirilmesi hedeflenen 5 bin 554 kilometre uzunluğundaki otoyol projelerinin hayata geçirilmesiyle 2023'te Türkiye'nin otoyol ağı 7 bin 839 kilometre uzunluğa ulaşacak.
Karayolları Genel Müdürlüğünün projeleriyle Türkiye, 2023 yılında otoyol ağını 7 bin 839 kilometreye çıkaracak. Karayolları Genel Müdürlüğü, dünyada ve Avrupa ülkelerinde olduğu gibi otoyolların birbirleriyle kesintisiz hale getirilmesi için önemli projeleri hayata geçiriyor. Avrupa'yı, Kafkaslar ve Ortadoğu'ya bağlayan Türkiye'de, batıdan doğuya kesintisiz ulaşım imkanı sağlayacak otoyol ağının 2023'e kadar tamamlanması planlanıyor. Karayolları Genel Müdürlüğü'nün toplam 65 bin 644 kilometre olan karayolu uzunluğunun 2 bin 244 kilometresini otoyollar oluşturuyor.
Cumhuriyetin 100. kuruluş yıl dönümüne kadar kamu-özel sektör işbirliği ve Yap-İşlet-Devret (YİD) finansman modeliyle toplam 5 bin 554 kilometre otoyol ağının hizmete girmesi amaçlanıyor. Bu projelerin hayata geçirilmesiyle Türkiye, 2023 yılında 7 bin 839 kilometre uzunluğunda otoyol ağına sahip olacak. Otoyol ağıyla Türkiye, 1000 kilometrekareye düşen 2,5 kilometre otoyol uzunluğunu 10 kilometreye yükselterek, AB ortalamasına ulaşılacak. Projelerden 535 kilometrelik kesiminde yapım çalışmaları devam ederken, 5 bin 19 kilometrelik projelerin çalışmaları sürüyor.
Projeler arasında yer alan GebzeOrhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve bağlantı yolları dahil) ve Sabuncubeli Tüneli projeleri ile Kuzey Marmara Otoyolu/Odayeri-Paşaköy Kesimi (İstanbul 3. Boğaz köprüsü dahil) Otoyolu Projesi'nin 95 kilometrelik kısmının yapım çalışmalarına başlandı.
Ankara 24 Saat Gazetesi