20 / 11 / 2024

2B arazilerinin, tapu kayıtları yapıldı!

2B arazilerinin, tapu kayıtları yapıldı!

Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir,  2B statüsündeki arazilerle ilgili 160 bin hektarlık alanda tespit ve tescil  işlemleriyle tapuya kayıtlarının yapıldığını belirterek, 'Bundan sonrası tamamen  hükümetin ve Meclisin verecek olduğu karardır' dedi




Bayındırlık ve İskan Bakanı Mustafa Demir,  2B statüsündeki arazilerle ilgili 160 bin hektarlık alanda tespit ve tescil  işlemleriyle tapuya kayıtlarının yapıldığını belirterek, 'Bundan sonrası tamamen  hükümetin ve Meclisin verecek olduğu karardır' dedi.

                Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü"nce düzenlenen, '2010 Yılı
 çalışmalarının Değerlendirilmesi ve 2011 Yılı Hedeflerinin Belirlenmesi
 çalıştayı'na katılan Bakan Demir, gazetecilerin sorularını yanıtladı. 2B
 arazileriyle ilgili bir soru üzerine, bakanlığı yönünden işlemlerin
 tamamlandığını kaydeden Demir, şu bilgileri verdi:
                '2B ile ilgili tespit çalışmalarımızı tamamladık. Bu, satış işlemleri
 yönünden Maliye Bakanlığı, tespit ve tescil yönüyle bizim bakanlığımız, orman
 vasfını kaybetmiş olmaları nedeniyle de çevre ve Orman Bakanlığını ilgilendiren
 bir konudur. Bizimle ilgili bölümü, 160 bin hektar alanın tespit ve tescili, yani
 tapuya kaydı yapıldı ve Milli Emlak"a gönderildi. Bundan sonraki süreç Milli
 Emlak tarafından yürütülecek. Bakanlık olarak biz de taslak çalışmasını
 tamamladık. Bundan sonrası tamamen hükümetin ve Meclisin verecek olduğu
 karardır.'

                -SURİYE İLE ANLAşžMA-

                Bakan Demir, Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü"nce, uygulanan Tapu ve
 Kadastro Bilgi Sistemi (TAKBİS) projesinin de dünyada örnek projeler arasında
 bulunduğunu belirtti. TAKBİS Projesi"nin, Suriye"de de uygulanacağını ve
 anlaşmaların yapıldığını vurgulayan Bakan Demir, 'TÜRKSAT ile firmalar gitti.
 çalışmalar devam ediyor. Biz de oradaki bakanlıkla yaptığımız anlaşma
 çerçevesinde teknik destek sağlayacağız. Projenin uygulanacağı başka ülkeler de
 var. TAKBİS sistemini dünyada başka ülkelere ihraç eder hale geldik. Önümüzdeki
 yıllarda daha başka ülkelerde devreye girecek' diye konuştu.

                -TAPU VE KADASTRODA YENİLENME-

                Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü"nün teşkilat yapısında yeniliği getiren
 kanunla tüm taşra teşkilatlarında fiziki, teknik ve donanım altyapısının
 geliştirileceğini ve personel artışının sağlanacağını da ifade eden Bakan Demir,
 şöyle konuştu:
                '2011 yılı içinde tüm sicil müdürlüklerimizin tamamının fiziki mekanları
 iyileştirilecek. Birinci sınıf mekanlarda vatandaşlarımıza hizmet verir hale
 geleceğiz. Tüm sicil müdürlüklerimizde TAKBİS üzerinden hizmet verilir hale
 gelecek. Yeni teşkilat kanunuyla tapu ve kadastro, tüm bünyesiyle birlikte bir
 kariyer kuruluşuna dönüyor. Bunlarla ilgili çalışmalar devam ediyor. Tüm sicil
 müdürlüklerine norm kadro kapsamında bin 400"e yakın yeni eleman alacağız.
 Yurtdışındaki vatandaşlar Türkiye"ye gelmeden büyükelçiliklerde veya
 konsolosluklarda bizim tarafımızdan yetkilendirilen kişilerce doğrudan
 işlemlerini yapabilecekler. Bu sistem üzerinde çalışıyoruz.'

                -TAPU İşžLEMLERİNDE şžEFFAFLIK-

                Tapu dairelerinde geçmişte yaşanan rüşvet operasyonları ile 'rüşvet ve
 bahşiş' algılaması ve nitelenmesine ilişkin soru üzerine de Bakan Demir, 'Zaman
 zaman ifade ediliyor ama bu doğru değil. Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü
 birimleri kurumlar içerisinden en şeffaf, en verimli çalışan kurumların başında
 geliyor. Tapu müdürlüklerine gidin oradaki kameralarla çekin. Hizmetler son
 derece şeffaf ve son derece niteliklidir' dedi.

                İşlemlerde randevu sistemine geçildiğini, Alo Tapu Hattı ile
 vatandaşların tüm taleplerinin değerlendirildiğini ifade eden Demir, şunları
 söyledi:
                'Tapudaki olumsuzlukları tarihe gömdük. Kurduğumuz sistemler
 olumsuzlukları tamamen ortadan kaldırmaya yönelik. Bu çerçevede tüm sicil
 müdürlüklerinde randevu sistemini 2011 yılında tamamlayacağız. Alo Tapu Hattı"nda
 tüm iş ve işlemlerle alakalı şikayetleri kayda alıyoruz. Her kayıt, eleştiri,
 varsa talep de çok sıkı şekilde takip ediliyor. Alo Tapu Hattı"na çok az sayıda
 şikayet geliyor. Vatandaşın memnuniyetinin yüzde 94"ün üzerinde bir seviyeye
 ulaştığını görüyoruz. Bu oran bundan iki yıl önce yüzde 84 idi. Randevu sistemi
 ve TAKBİS sisteminin tüm sicil müdürlüklerine yaygınlaşmasıyla birlikte, hemen
 hemen her hizmetin, aynı eşit kalitede ve aynı nitelikte verilir hale getirilmesi
 sağlanacak. Dolayısıyla kişisel inisiyatifler ortadan kalkmış oluyor. Kalkınca
 tamamen şeffaf hizmet noktasında büyük bir mesafe katedilmiş oluyor.'
AA


Geri Dön