2b arazisi başvurusu nereye yapılır?
2b araziler, kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış, bir daha geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyen arazilere deniyor. Arazilerin satışı için ilk olarak başvuru yapılması gerekiyor. Peki, 2b arazisi başvurusu nereye yapılır?
2b arazisi başvurusu nereye yapılır?
2b araziler, kadastro marifetiyle orman alanları dışına çıkartılmış, bir daha geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyen arazilere deniyor. 2b araziler genellikle rantı yüksek yerlerde bulunuyor.
2b arazilerin inceleme çalışmaları kadastro tarafından belirleniyor. Kadastro bölgesindeki her köy ile belediye sınırları içinde bulunan mahallelerin her biri, kadastro çalışma alanını teşkil ediyor. Kadastro müdürü, kadastrosuna başlanacak mahalleyi veya köyü, en az 15 gün önce bölge merkezi ile çalışma alam ve komşu köy, mahalle ve belediyelerde alışılmış vasıtalarla duyuruyor.
2b arazisi satın almak için süresi içerisinde idareye başvuran ve idarece tespit edilen satış bedelini itiraz ve dava konusu etmeksizin kabul edenler de hak sahibi sayılıyor.
Hak sahipleri de güncelleme listelerinin tescil edildiği veya kadastro tutanaklarının kesinleştiği tarihten itibaren sekiz ay içinde idareye başvurarak, bu taşınmazların bedeli karşılığında kendilerine doğrudan satılmasını istenebiliyor.
2b arazisi başvurusu nereye yapılır?
2b arazi satış işlemleri için deftarlıklara ya da il müdürlüklerine başvuru yapılması gerekiyor. Başvuru sahiplerinden satış bedellerine mahsup edilmek üzere; belediye ve mücavir alan sınırları içinde olan yerler için iki bin Türk Lirası, dışında olan yerler için bin Türk Lirası başvuru bedeli alınacak, ilgilileri adına emanet hesabına kaydediliyor.
2b arazi parası nereye yatıyor?
Öznur Yaslı/Emlakkulisi.com