28 / 04 / 2024

3. Boğaz Köprüsü'nde iki gişe arası 50 kilometre olacak!

3. Boğaz Köprüsü'nde iki gişe arası 50 kilometre olacak!

3. Boğaz Köprüsü'nün gişe yerleri ve ücret üst limiti belirlendi. Anadolu yakasında giriş noktasından yaklaşık 50 Km. sonra Avrupa'dan yıkılabilecek



KÖPRÜ GEçİşž ÜCRETİ: Otomobiller için üçüncü köprü geçiş ücreti, 3 dolar     (4.6 TL) + KDV olarak belirlendi. Kamyon ve otobüsler için 3.99 dolar (5.6 TL) + KDV, motosikletler içinse 2.10 dolar + KDV olacak. çift dingilli çekicileriyle birlikte kamyon 7.41 dolar + KDV ödeyecek. İki ve daha çok dingilli yarı römork çeken iki dingilli çekici katar ve üç dingilli araç çeken kurtarıcılar 18.81 dolar + KDV ödeyecek. Treyler çekicisi 6-7-8 aksı olanlar köprü geçişi için 23.40 dolar + KDV verecek.

OTOYOL ÜCRETİ: Proje kapsamında Kuzey Marmara Otoyolu da inşa edilecek. Otoyolda geçiş ücreti, her kilometre başına (KDV hariç) 0.06 dolar.

'TAVAN FİYATI BELİRLEDİK': Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, yüklenicinin tahsil edebileceği tavan fiyatı belirlediklerini kaydederek, 'Yüklenici, bu fiyatın üzerine çıkamayacak. Ama gerek köprü, gerekse otoyol geçişinde bu fiyatların altıda fiyat belirleyebilir' dedi.

İKİ GİşžENİN YERİ BELLİ OLDU

Üçüncü köprü ve otoyol için biri Anadolu, diğeri de Avrupa yakasına iki gişe konulacak. Gişenin Anadolu yakasında Paşaköy'ün doğusunda, Avrupa yakasında ise Odayeri'nin batısında, İkitelli'nin kuzeyinde bir noktada olması planlandı.

İKİ KATA RÜZGR PANELİ: Köprünün, projede yer alacak demiryolu geçişi için iki katlı olması da tartışıldı. Ulaştırma Bakanlığı kaynakları, Boğaz'daki rüzgr akımının iki katlı proje için bazı sıkıntıları gündeme getirebileceğini söyledi. Ancak yatırımcılar, yine de proje teklifinde serbest bırakılacak.

DEMİRYOLU KESİNLEşžTİ: Proje, gidiş geliş 5 şerit olarak planlandı. Karayolu taşıtları için 4x2 şerit, demiryolu için çift şerit öngörülüyor.

KARAYOLLARI ORTAK DEĞİL: Ulaştırma Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü'nün, projede inşaat ve işletmede yüzde 10 ortak olarak yer almasının fayda - maliyet analizini yaptı. Karayollarının ortaklığı 'uygun' bulunmadı.
Habertürk/Olcay AYDİLEK


Geri Dön