28 / 04 / 2024

3. havalimanının bagaj sisteminde sona gelindi!

3. havalimanının bagaj sisteminde sona gelindi!

3. havalimanının Taksim -Tuzla arası mesafeye denk gelen 42 kilometre uzunluğa sahip bagaj sisteminde sona gelindi.



İstanbul Yeni Havalimanı, tamamlandığında en büyük havalimanı ünvanını alacak. bagaj sisteminde sona gelinen mega projenin Taksim -Tuzla arası mesafeye denk gelen 42 kilometre uzunluğa sahip bagaj sisteminde son konveyörün montajı yapılarak açılışa hazır hale getirildi.  Sistem saatte 30 bin bagajı işleme kapasitesine sahip olacak.

 

3. havalimanının bagaj sisteminde sona gelindi!


Çalışmaları tam gaz devam eden İstanbul 3. havalimanında her geçen gün havalimanını oluşturan ana ekipmanlar da hazır hale geliyor. Hürriyet Gazetesi'nde yer alan habere göre, havalimanında kullanılacak teknolojilerle yolcuların bavul bekleme süreleri azalacak. 


"Bu kadar hızlı tamamlanması bizim için gurur verici"

 İGA Havalimanları İnşaatı CEO'su Yusuf Akçayoğlu, 3. havalimanına ilişkin açıklamalar yaptı. Bagaj sisteminin havalimanlarında kritik yeri olduğunu ifade eden Akçayoğlu, bagaj sisteminin ayrı bir öneme sahip olduğunu söyledi. Akçayoğlu, "Gerçekten çok önemli bir gün. Havalimanı terminalindeki en önemli disiplin bagaj taşıma disiplinidir. Bir havalimanını diğerlerinden ayıran en önemli şey bagaj taşıma sistemidir. Bagaj yolcu için vazgeçilmez. Yolcu koltuğuna rahat bir şekilde oturduğunda valizin de uçağın altında olmasını bekler. İndiğinde ise valizini zamanında, doğru bir şekilde teslim almayı ister. Buradaki sistem akıllı, böyle bir sistemin bu kadar hızlı ve bu büyüklükte yapıldığı dünyada ilk proje olması açısından bizim için gurur kaynağıdır" ifadelerini kullandı. 


"Avrupa'da Türkiye'de olabilecek en güvenilir bagaj sistemi burada yapıldı"

Akçayoğlu, sistemin Taksim’den Tuzla’ya kadar olan bir mesafeye denk geldiğinin altını çizerek, "42 kilometre uzunluğundaki konveyör bant; tasarlandı, imal edildi ve uygulaması yapıldı. Çok uzun bir yolculuk yani 42 kilometre Taksim’den Tuzla’ya kadar mesafeden bahsediyoruz. Bugün de son parçasını koyup, işi bitirmiş olduk. Şu an da bagaj sistemlerinde test ve devreye alma işlemlerimiz devam ediyor. Onları da başarıyla tamamladıktan sonra bizim bagaj ile ilgili en küçük şüphemiz kalmayacak. Avrupa’da ve Türkiye’de olabilecek en güvenilir bagaj sistemi şu an burada yapıldı" şeklinde açıklama yaptı. 


"Karoseller 1 saat içerisinde 60 tane E tipi uçağı ayrıştırabilecek kapasitede"

İstanbul Yeni Havalimanı'ndaki sistem 60 dakikada 30 bin bagajı ayırma kapasitesine sahip. Akçayoğlu, "13 check-in adamız var, bagajlar verildikten sonra 24 tane tomografi dediğimiz sistemden geçecek, şüpheli bagajlar ayrılacak ondan sonra ayrışma adalarına gelecek. Sistem 60 dakikada 30 bin bagajı ayırma kapasitesine sahip. Bu 1 saat içerisinde yaklaşık 60 tane E tipi uçağın bagajının ayrıştırılması demektir, çok ciddi bir kapasite. Bu bagajlar ayrıştıktan sonra 48 tane karoselimiz var. Buraya gelip hangi sefer, hangi uçaksa orada tanımlı oradan alınıp uçağa aktarılıyor. Gidiş böyle gelişte de uçak indiğinde geliş karoselinden alıyoruz bagajı içeride yolcu çıkarken, 28 adet karoselimiz mevcut yolcu bagajını alıp otoparkına yöneliyor." dedi. 


"Güvenilirlik bizim için en önemli kriter"

Yusuf Akçayoğlu, bagajların kayıp oranının nerdeyse sıfıra indiğini ifade etti. Akçayoğlu, "Siz check-in yaptığınızda bagajın barkodu burada hemen tanımlanıyor ve kutu içerisinde seyahatine başlıyor. Dolayısıyla bagaj kayıp oranımız hemen hemen sıfıra iniyor. Güvenilirlik bizim için en önemli kriter, yolcu konforu için de önemli" dedi.


"Biz bu havalimanını planlanan tarifte açacağız"

Akçayoğlu mega havalimanı projesinin planlandığı tarihte açılacağını belirtti. Akçayoğlu, "Biz bu havalimanını planlanan tarihte açacağız. Bunun için var gücümüzle çalışıyoruz. Bizim için önemli olan bu sistemler, hayata geçtikten sonra geriye fayans döşeme, cam kapatmak, çatı yapmak kalıyor. Bunu başarmanın mutluluğunu yaşıyoruz, bizim için çok önemli" dedi.


Geri Dön