3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli etüt ihalesinde sona gelindi!
İstanbul Boğazı'nın altından geçerek tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun bulunacağı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüdü için yapılan ihale, 2017'nin ilk çeyreğinde sonuçlandırılacak.
İstanbul Boğazı'nın altından geçerek tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun bulunacağı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin etüdü için yapılan ihale, 2017'nin ilk çeyreğinde sonuçlandırılacak. Mega projenin etüt ihalesinde ön yeterlilik alan 6 firma, 15 Şubat'ta mali ve teknik tekliflerini sunacak. Projenin karada ve denizde derin sondaj çalışmaları bu yıl tamamlanıp zemin verileri belirlenecek. 1 yıl içinde de mühendislik projeleri tamamlanacak.
30 Kasım 2013'te hizmete giren demiryolu hattı Marmaray ve geçtiğimiz yıl 20 Aralık'ta araç trafiğine açılan Avrasya Tüneli'nin ardından Asya ve Avrupa kıtalarını üçüncü kez denizin altından birleştirecek olan Büyük İstanbul Tüneli projesinin etüt ihalesinde son aşamaya gelindi.
DÜNYADA İLK OLACAK
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü'nce 3 katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ön yeterlilik alan 6 firma, 15 Şubat'ta mali ve teknik tekliflerini sunacak. 2017 yılında tamamlanması planlanan projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nm altından geçecek söz konusu tünelde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünelde, orta katta geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve alt katta da lastik tekerli araç geçişine uygun 2 şeritli yol yer alacak. Büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin birinci ayağı Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağından başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. Tünel; TEM Otoyolu, E-5 Karayolu, Kuzey Marmara Otoyolu ve 9 metro hattıyla entegre edilecek.
14 DAKİKADA GEÇİLECEK
Yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle, Avrupa yakasında İncirli'den Anadolu yakasında Söğütlüçeşme'ye,
31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa yakasında Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Güzergâhı günde 6.5 milyon yolcunun kullanması bekleniyor.
3. HAVALİMANI METRO HATTINDA İLK AŞAMA
"3. Havalimanı Raylı Sistem Hattı Etüd-Proje" işi kapsamında 34 kilometre uzunluğunda Gayrettepe-Yeni Havalimanı ile 31 kilometre uzunluğunda Halkalı-Yeni Havalimanı olmak üzere toplam 65 kilometre olarak planlanan raylı sistem hattının, birinci aşaması olarak belirlenen Gayrettepe-Yeni Havalimanı kesimine ilişkin projenin ihalesi sonuçlandırıldı.
Yaklaşık 4 milyar 816 milyon 744 bin 896 TL yatırım bedelli Gayrettepe-Yeni Havalimanı raylı sistem hat kesimi inşaat ve elektro mekanik işlerini, Şenbay-Kolin İş Ortaklığı aldı.
Habertürk