22 / 12 / 2024

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli güzergahı netleşti! Tüm detaylar!

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli güzergahı netleşti! Tüm detaylar!

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi için bugün resmen start verildi. Bugün resmi başvurunun yapıldığı 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinde güzergah da netleşti. İşte 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinin tüm detayları...



3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli güzergahı netleşti! Tüm detaylar!


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülen 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi 3 milyar 500 milyon dolar yani 9 milyar 450 milyon TL'ye mal olacak.



Hangi semtlerden geçecek?


3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi güzergahı Bakırköy, Zeytinburnu, Fatih, Beyoğlu, Şişli, Kağıthane, Beşiktaş, Üsküdar, Kadıköy İlçelerinden geçecek. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi, İncirli ve Söğütlüçeşme arasında metro toplam 31 kilometre uzunluğunda ve 14 istasyondan oluşan metro ve karayoluna entegre olarak planlandı.


3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesine bakanlıktan onay geldi!

3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli güzergahı netleşti! Tüm detaylar!


3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesi, İncirli - Söğütlüçeşme Metro Güzergahı ulaşım sistemi, toplam 31 kilometre uzunluğunda 3 segmentten oluşuyor. İncirli-Söğütlüçeşme metro hattına entegre karayolu ulaşım hattı ise; TEM Otoyola Hasdal Kavşağı ile Ümraniye Çamlık Kavşağı arasında toplam 16.150 metre uzunluğunda 5 segmentten oluşuyor.



Metro Güzergahı;


1- Segment; 15 km. uzunluğunda İncirli den tek katlı metro tüneli olarak (çift tüp) başlayarak kuzeye doğru Zeytinburnu, Cevizlibağ, Vatan, Edirne, Sütlüce, Perpa, Çağlayan, Mecidiyeköy, Gayrettepe istasyonuna kadar olan metro hattı,


2- Segment; 6,5 km. uzunluğunda Gayrettepe den karayolu entegreli metro tüneli olarak çapı 16,80 m., deniz yüzeyinden 110 m. Derinliğinde 3 katlı tünel, Küçüksu İstasyonuna kadar olan karayolu+metro hattı,


3- Segment; 9,5 km. uzunluğunda Küçüksudan tek katlı metro tüneli olarak (çift tüp) başlayarak güneye doğru Altunizade, Ünalan İstasyonlarından geçerek, Söğütlüçeşme’de son bulan metro hattı.



Karayolu Güzergahı;


1- Segment; Hasdal Kavşağı-Seyrantepe arası 2250 m uzunluğunda tek katlı (çift tüp)

karayolu 2x2 tüneli,


2- Segment; Seyrantepe-Armutlu arası 3350 m uzunluğunda çift katlı karayolu 2x2 tüneli,


3- Segment; Gayrettepe-Küçüksu arası 6500 m. Uzunluğunda 3 katlı karayolu+metro tüneli,


4- Segment; Küçüksudan itibaren 1300 m uzunluğunda çift katlı karayolu 2x2 tüneli,


5- Segment; Çamlık Kavşağına Kadar olan 2750 m. Uzunluğunda tek katlı (çift tüp)

karayolu 2x2 tüneli.


Avrupa Yakasında 15.000 metre, 3 katlı tünel uzunluğu toplam 6500 metre ve Asya yakasında 9.500 metre uzunluğunda olmak üzere toplam 31.000 metre. İncirli Söğütlü arası raylı sistem yapılacak. Bu raylı sistem ile entegre 16.150 metre uzunluğunda karayolu geçişi olarak planlandı.


Karayolu kesimi Fatih Sultan Mehmet Köprüsünün kapasitesini arttırıken, yeni bir arazi kullanımı olmayacak. Proje yerleşim alanlarıyla kesişmeden TEM aksını destekleyecek.


Planlanan 14 adet istasyon sahası, inşaat aşamasında şantiye alanlarının kurulacağı alanlar olarak öngörülecek. Bu sahalar üzerinde yapılacak değerlendirmeler sonucu uygun olanları şantiye alanı olarak kullanılacaktır. Avrupa ve Anadolu yakasında birer tane olmak üzere iki adet Ana Şantiye Sahası olacak.



3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinin 5 yılda tamamlanması hedefleniyor.  Marmaray  tüp geçişi benzeri bir "hızlı metro geçiş tüneli" ile TEM otoyolu aksında Fatih Sultan Mehmet Köprüsü üzerindeki yoğunluğu azaltacak Avrasya Tüneli benzeri 2x2 şeritli bir "karayolu geçiş tüneli" projelerinin hayata geçirilmesi gerekiyor.


Günde 6,5 milyon yolcunun yararlandığı 9 farklı şehriçi raylı sistem, hızlı metro ile entegre ana arterleri birbirine bağlanması amaçlanıyor.


İstanbul'un Asya ve Avrupa yakaları arasındaki yolculuk süresini kısaltacak proje sayesinde, İncirli'den Söğütlüçeşme'ye hızlı metro ile 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal Kavşağı'ndan Ümraniye Çamlık Kavşağı'na ise araçla 14 dakikada geçilecek. Günde 6,5 milyon yolcunun yararlandığı 9 farklı şehir içi raylı sistem, hızlı metro ile entegre olacak ve kıtalar arası yolculuk kolaylaşacak. 



3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinin entegre olacağı raylı sistemler;


1- Başakşehir-Bağcılar-Bakırköy Metrosu, 

2- Yenikapı-Aksaray-Havalimanı Metrosu, 

3- Kabataş-Bağcılar Tramvayı, 

4- Topkapı-Sultançifliği Hafif Metrosu, 

5- Mahmutbey-Mecidiyeköy Metrosu, 

6- Yenikapı-Hacıosman Metrosu (Taksim Metrosu), 

7- Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy-Sancaktepe Metrosu, 

8- Kadıköy-Kartal Metrosu, 

9- Marmaray ve Banliyö bağlantılarıyla entegre olacak.


Karayolunda ise 3. Havalimanı ve Yavuz Sultan Selim Köprü bağlantısı Kuzey Marmara Otoyolu, TEM Otoyolu ve D100 (E-5) Karayolu bağlantıları bulunacak. Çevre yollarına bağlantısıyla diğer şehir içi yollara daha kolay ve daha hızlı erişim sağlanacak. Tüm ana arterler birbirine bağlanmış olacak.


Projenin karayolu kesimi ise TEM Otoyolu Hasdal Kavşağı-Ümraniye Çamlık Kavşağı arasını kapsayacak ve toplam uzunluk 16 bin 150 metre olacak. Avrupa yakasında 3 katlı tünel öncesi bölüm 5 bin 600 metre, 3 katlı tünel 6 bin 500 metre, Anadolu yakasında 3 katlı tünel sonrası bölüm ise 4 bin 50 metre uzunlukta olacak. Hasdal-Çamlık Kavşağı arası seyahat 14 dakika gerçekleştirilecek. Otomobil ve minibüsler tarafından kullanılacak karayolu kesiminin günde 120 bin araç kapasitesi bulunuyor. Şerit sayısı da "2x2" şeklinde olacak.



Tünelin yeri:Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri arasında

Deniz yüzeyinden derinliği : 110 m

Tünelin Çapı : 16,80 m

Geçtiği bölgede boğaz su derinliği : 60-65 m

3 katlı tünelin uzunluğu (metro + karayolu) : 6,5 km



Üç katlı tünel kesiminin çapı 16,8 metre, deniz yüzeyinden derinliği 110 metre, geçtiği bölgede boğaz su derinliği 60-65 metre olacak. Metro ve karayolunun birlikteolduğu üç katlı kesimin uzunluğu ise 6,5 kilometre olacak.



Metro


Yeri : İncirli-Söğütlüçeşme arası

Uzunluk : 31 km

İstasyon sayısı : 14

İncirli-Söğütlüçeşme yolculuk süresi : 40 dakika

Kapasite : Günde 1,5 milyon yolcu (saatte tek yönde 75.000 yolcu)

Entegre olduğu raylı sistem sayısı : 9

Entegre olduğu raylı sistemleri kullanacak günlük yolcu sayısı :  6,5 milyon



Karayolu


Yeri : TEM Otoyolu Hasdal kavşağı- Çamlık kavşağı arası

Toplam proje uzunluğu : 16.150 m

Hasdal – Çamlık kavşağı arası seyahat süresi : 14 dakika

Avrupa yakasında, 3 katlı tünel öncesi bölüm : 5.600 m

Anadolu yakasında 3 katlı tünel sonrası bölüm : 4.050 m

Kapasite : Günde 120.000 araç

Kullanacak araçlar : Otomobil, minibüs

Şerit Sayısı : 2x2



15 soruda Büyük İstanbul Tüneli!


Gülcihan YELKENCİ/Emlakkulisi.com


Geri Dön