3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ihalesine yoğun ilgi!
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 23 Aralık'ta yapılacak ihalesi için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı...
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi 23 Aralık'taki yapılacak. İhale için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı.
AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, AK Parti'nin seçim beyannamesinde yer alan dev projelere ilişkin vaatlerden olan projenin hayata geçirilmesi konusunda gelecek hafta ilk adım atılacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 23 Aralık'ta ihale yapılacak. Yabancı firmaların da yoğun ilgi gösterdiği ihaleye katılmak için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı. İhale için 23 Aralık'a kadar şartname temin edilebilecek.
Tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek.
Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
AA
Haber Habertürk Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...
Trafiği rahatlatmak amacıyla hayata geçirilmeye hazırlanılan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi için 16 firma şartname aldı.
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi 23 Aralık'taki yapılacak. İhale için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı.
AK Parti'nin seçim beyannamesinde yer alan dev projelere ilişkin vaatlerden olan projenin hayata geçirilmesi konusunda gelecek hafta ilk adım atılacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 23 Aralık'ta ihale yapılacak. Yabancı firmaların da yoğun ilgi gösterdiği ihaleye katılmak için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı. İhale için 23 Aralık'a kadar şartname temin edilebilecek.
Söz konusu iş kapsamında karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
İŞTE DEV PROJENİN AYRINTILARI
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
Tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek.
Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
Haberürk
Haber Milliyet'te şöyle yer aldı:
3 katlı dip tünele yoğun ilgi var
İstanbul trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi 23 Aralık’taki yapılacak.
AA’nın haberine göre ihale için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için haftaya yapılacak ihale için 23 Aralık’a kadar şartname temin edilebilecek.
Söz konusu iş kapsamında karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
Dünyada ‘ilk’ olacak
İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası’nda E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası’nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
Tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası’nda İncirli’den, Anadolu Yakası’nda Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Avrupa Yakası’nda Hasdal Kavşağı’ndan Anadolu Yakası’nda Çamlık Kavşağı’na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
Milliyet
Haber Sabah gazetesinde şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından ihalesi yapılacak 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi için 16 firma şartname aldı. Projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 23 Aralık'ta ihale yapılacak. İhaleden sonraki 1 yıllık dönemde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
Sabah
Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İstanbul’un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi 23 Aralık’taki yapılacak.
İhale için bugüne kadar 16 şirket şartname satın aldı. İş kapsamında karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli araç geçişine uygun olacak. Projenin bir ayağı, İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve Boğazı geçerek Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
Vatan
Haber Akşam Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
AK Parti'nin seçim beyannamesinde yer alan 3 Katlı Büyük İstanbul Projesi için ilk adım bu çarşamba atılacak. Ulaştırma Bakanlığı tarafından projenin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri için 23 Aralık'ta ihale yapılacak. İhale için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı. İhale için 23 Aralık'a kadar şartname temin edilebilecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek tünel, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
14 dakika içinde geçilecek
Tünel, 9 metro hattıyla TEM, E-5 ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanacak. İncirli'den, Söğütlüçeşme'ye hızlı metroyla 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal’dan Çamlık Kavşağı'na karayoluyla ise yaklaşık 14 dakikada geçilecek.
Akşam
Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
Türkiye'nin vizyon projelerinden 3 Katlı İstanbul Tüneli için 23 Aralık'ta düzenlenecek ihaleye katılmak üzere yerli ve yabancı 16 şirket şartname aldı.
Marmaray, Avrasya Tüneli, 3. Köprü, 3. Havalimanı gibi projelerle ulaşım sektöründe, gelişmekte olan ülkelere rol model olan Türkiye, bir mega projenin daha ihalesini gerçekleştiriyor. Türkiye'nin en kalabalık nüfusuna sahip olan İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nin etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi 23 Aralık'taki yapılacak. İhale için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı.
Avrupa ve Asya birleşiyor
Boğazın altından geçecek tünelde, iki karayolu ve metro yolu yapılacak. Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, E-5 aksında İncirli'den başlayan ve boğazdan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan metro sisteminden, ikinci ayağı ise TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve denizden geçerek Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
5 yıl içinde hizmete girecek
3. Havalimanı gibi Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Tünelin açılmasının ardından Anadolu Yakası'ndaki birçok ilçede emlak fiyatları tavan yapacak.
Günde 6.5 milyon yolcu taşıyacak
Tünelin tamamlanmasıyla Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan, Anadolu Yakası'ndaki Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor. 5 yıl sonra açılacak proje Avrasya Tüneli ve Marmaray'ın ardından kıtaları 3.kez denizaltından birleştirecek. Öte yandan Kanal İstanbul Projesi içinde çalışmalar hızlanacak. Mega projeler Türkiye'ye ilgiyi artıracak.
Güneş
Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;
İhale için bugüne kadar 16 firma şartname satın aldı. AK Parti'nin seçim beyannamesinde yer alan dev projelere ilişkin vaatlerden olan projenin hayata geçirilmesi konusunda gelecek hafta ilk adım atılacak.
MÜHENDİSLİK PROJELERİ 1 YIL İÇİNDE TAMAMLANACAK
Söz konusu iş kapsamında karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolunun olduğu, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da iki şeritli lastik tekerli araç geçişine uygun olarak yapılacak.
9 RAYLI SİSTEME ENTEGRE
Tünel, 9 metro hattıyla TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek.
Yeni Şafak