3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde geri sayım başladı!
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nin ihalesi 2018 yılında yapılacak. İhale için geri sayımın başladığı tünel ile iki kıta arasındaki geçiş süresi 5 dakikaya inecek.
İstanbul boğazının altına yapılacak üçüncü projede sona gelindi. Proje ile 2 kıta arası geçiş 5 dakikaya düşecek. Yapım ihalesi 2018 yılında tamamlanacak.
Nereden geçecek?
2018 yılında YİD modeliyle yapım ihalesine çıkılacak 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinde otomobiller için 2 ayrı yol olurken, bir kat da raylı sisteme ayrılacak. İncirli'den yeraltına girecek raylı sistem, Mecidiyeköy'den, Zincirlikuyu'dan denizin altından geçecek, Söğütlüçeşme'den girip Kadıköy-Kartal'a, Marmaray'a bağlanmış olacak. 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli ile günde 6.5 milyon yolcu taşınacak.
Projede değişiklik oldu
3 katlı tünel projesinde bazı değişiklikler yapıldı. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan değişikliği şu şekilde anlattı; "Çalışmalar son aşamaya geldi ancak teknik olarak şöyle bir sonuç çıkıyor, daha önceki projede orta katta bulunan raylı sistemin teknik çalışmalar sonucunda en alta alınması uygun görünüyor. Tünelin üst ve orta katları ise otomobil gidişgelişi için kullanılacak. Bunun da sebebi, her iki yakada da yüzeye çıktıktan sonra hatlar birbirinden ayrılacak. Avrupa yakasında güneye doğru İncirli'ye gitmek üzere raylı sistem, kuzeye doğru TEM'e gitmek üzere üstte ve altta otomobiller için yaptığımız katlar olacaktı ancak bunların birbirinden ayrılması biraz daha zor. Halbuki üstte iki kat otomobiller için olursa üst kuzeye ayrılırken, güneye doğru da raylı sistem ayrılacak. Teknik çalışmalar sonucu, raylı sistemde kullanılan araçların daha ağır olması nedeniyle alt katın raylı sistem için kullanılması daha uygun gibi gözüküyor. Yakında netleşecek."