3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde mali teklifler 3 Mayıs'ta alınacak!
İstanbul'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde mali teklifler 3 Mayıs'ta alınacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali tekliflerin alınması için firmalar davet edildi. Söz konusu ihale için firmalar, 3 Mayıs'ta mali tekliflerini sunacak.
Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor.
İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.
İnci̇rli̇’den Söğütlüçeşme'ye
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı, Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakası'nda TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
14 daki̇kada geçi̇lecek
Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşlet-Devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den, Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı'na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6,5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
15 soruda 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli!
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli projesinin etüdü için 35 milyon lira ayrıldı!
AA
Haber Habertürk'te şöyle yer aldı
3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali tekliflerin alınması için firmalar davet edildi
Boğaz’ın iki yakasını denizin altından 3’üncü kez birleştirecek olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli için ihale süreci mayısta başlıyor.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü’nce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde ilk adım olarak 23 Aralık 2015’te yapılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali tekliflerin alınması için firmalar davet edildi. Söz konusu ihale için firmalar, 3 Mayıs’ta mali tekliflerini sunacak.
BU YIL 7.5 MİLYON TL
Proje bedeli 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt, proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak, zemin verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı’nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nde, tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünele, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak.
14 İSTASYONDAN OLUŞACAK
Tünel, 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-işlet- devret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa yakasında İncirli’den, Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak.
Avrupa yakasında Hasdal Kavşağı’ndan Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı’na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
Asya ile Avupa’yı Marmaray ve Avrasya Tüneli’nin ardından 3’üncü kez deniz altından bağlayacak olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli’nin tünel kesiminin çapı 16.80 metre, deniz yüzeyinden derinliği 60-65 metre, uzunluğu ise 6.5 kilometre olacak.
Kamerelar ile izlenecek tünelde, güvenlik önlemleri kapsamında arıza yapan araçların emniyetle beklemeleri için her 500 metrede duraklama alanı olacak. Her 240 metrede bir acil durumda katlar arasında güvenli alana geçiş imkânı sağlayan geçit ve merdivenler bulunacak.
İLK ETAP İNCİRLİ-SÖĞÜTLÜÇEŞME
Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı Avrupa yakasında E-5 aksında İncirli’den başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu yakasında Söğütlüçeşme’ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa yakasında TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı’ndan başlayan ve İstanbul Boğazı’ndan geçerek Anadolu yakasında Çamlık Kavşağı’na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak.
İstanbul’un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan Marmaray ve Avrasya’nın ardından denizin altından iki yakayı 3’üncü kez birleştirecek olan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde etüt, proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde mali teklifler 3 Mayıs’ta alınacak. 9 metro hattı, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek olan tünelin, yap-işletdevret modeliyle 5 yıl içinde tamamlanması hedefleniyor
Habertürk
Haber Ticari Hayat'ta şöyle yer aldı;
İSTANBUL'un trafiğini rahatlatmak amacıyla hazırlanan 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi nde etüt. proje ve mühendislik hizmetleri ihalesinde mali teklifler 3 Mayıs'ta alınacak. Ulaştırma. Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı AJtyapı Yatırımları Genel Müdürlüğünce 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi'nde ilk adım olarak geçen yıl yapılan etüt proje ve mühendislik hizmetleri ihalesi kapsamında mali tekliflerin alınması için firmalar davet edildi.
Söz konusu ihale için firmalar. 3 Mayıs ta mali tekliflerini sunacak. Proje bedeb 35 milyon lira olarak belirlenen ve bu yıl için 7 milyon 500 bin lira ödenek ayrılan etüt. proje ve mühendislik hizmetleri kapsamında, karada ve denizde derin sondaj çalışmaları yapılarak. zem:n verileri belirlenecek. İhale sürecinin ardından 1 yıl içinde mühendislik projelerinin tamamlanması planlanıyor. İstanbul Boğazı'nın altından geçecek 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'nde. tek tüpte hem karayolu hem de demiryolu bulunacak. Tünel, ortadan geliş ve gidiş olmak üzere demiryolu, üst ve altta da lastik tekerli araç geçişine uygun iki şeritli yol yapılacak. İncirli'den Söğütlüçeşme'ye Tünelin büyüklüğü ve kapsamıyla dünyada ilk olacak projenin bir ayağı. Avrupa Yakası'nda E-5 aksında İncirli'den başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye kadar uzanan yüksek kapasiteli ve hızlı metro sisteminden, ikinci ayağı ise Avrupa Yakasında TEM Otoyolu aksında Hasdal Kavşağı'ndan başlayan ve İstanbul Boğazı'ndan geçerek Anadolu Yakasında Çamlık Kavşağı'na bağlanan 2x2 şeritli karayolu sisteminden oluşacak. 14 dakikada geçilecek Tünel. 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu. E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edilecek. Yap-İşletDevret modeliyle yapımına başlanmasının ardından 5 yıl içinde tamamlanması hedeflenen tünelin kullanıma geçmesiyle Avrupa Yakası'nda İncirli'den. Anadolu Yakası'nda Söğütlüçeşme'ye. 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Avrupa Yakası'nda Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'nda Çamlık Kavşağı na karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcunun yararlanması bekleniyor.
Ticari Hayat