3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli'ne start veriliyor!
Tamamlandığında dünyada bir ilk olacak 3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi’nde üç firmanın teklifi yeterli bulundu. Bakan Arslan, “Tünel günde 6.5 milyon yolcu taşıyacak” dedi.
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, tamamlandığında dünyada bir ilk olacak "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi"nin etüt proje ihalesinin ön yeterlilik, teknik ve mali tekliflerinin alındığını, 10 Ağustos'ta mali teklif zarflarının açılacağını açıkladı. Bakan Arslan, SABAH'a yaptığı açıklamada İstanbul'da Marmaray ve Avrasya tünelinden sonra üçüncü büyük proje olan "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli" çalışmalarının hızla sürdürüldüğünü söyledi.
3 FİRMA YETERLİ BULUNDU
Teknik tekliflerin değerlendirmesinin tamamlandığını hatırlatan Arslan, "Çalışmalar Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz tarafından titizlikle sürdürülüyor. 26 Temmuz 2016'da teknik açıdan yeterli bulunan 3 adet istekli, 10 Ağustos 2016'da mali tekliflerini açmak üzere davet edildi. Herhangi bir itiraz olmazsa mali teklifler açılacak. Sonrasında komisyon değerlendirmelerini tamamlayacak, teknik ve mali açıdan en yüksek puanı alan firma ihaleyi kazanmış olacak. İhaleyi kazanan firma, projenin deniz sondajları, harita alımları, güzergâh projeleri ile yap-işlet-devret ihale dosyalarını hazırlamak için sözleşme imzalamaya davet edilecek. İhale, Yüksek Planlama Kurulu (YPK) onayının ardından yapılacak" dedi.
DÜNYADA BİR İLK OLACAK
İstanbul Boğazı'nın iki yakasının bir kez daha dünyada ilk olarak 3 katlı tüp tünel ile birbirine bağlanacağını belirten Arslan, bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da dev projeleri hayata geçirmelerine kimsenin engel olamayacağını söyledi. Bakan Arslan şöyle dedi: "İnsanımıza önemli vakit ve yakıt tasarrufu sağlayacak, yer altından geçen bir proje olduğu için çevreye olumsuz hiçbir etkisi olmayacak. YİD modeli ile gerçekleştirileceğinden kamu kaynakları kullanılmayacak, yapım ve işletme aşamalarında önemli miktarda istihdam sağlayacak." Projenin hem karayolu hem de demiryolu hatlarını bünyesinde barındırdığını anlatan Arslan, raylı sistemin şu an mevcut olan ve yapımı planlanan 9 ayrı raylı sistem bağlantısıyla entegre olacağını söyledi.
6.5 MİLYON YOLCU YARARLANACAK
Bakan Arslan, tünelin 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edileceğini ifade ederek, "Projenin hizmete alınmasıyla, Avrupa Yakası'ndaki İncirli'den, Anadolu Yakası'ndaki Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'ndaki Çamlık Kavşağı'na 14.5 km'lik karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanacak. Hem karayolu hem de raylı sistemlerin omurgası olma özelliği ile İstanbullu'ya bir kıtadan diğerine giderken vakit planlamasını yapabilme imkânı sunacak" diye konuştu.
Barış ŞİMŞEK/Sabah
Haber Takvim gazetesinde şu şekilde yer aldı;
Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan, tamamlandığında dünyada bir ilk olacak "3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi"nin etüt proje ihalesinin ön yeterlilik, teknik ve mali tekliflerinin alındığını, 10 Ağustos'ta da mali teklif zarflarının açılacağını açıkladı. Arslan, "26 Temmuz 2016'da teknik açıdan yeterli bulunan 3 adet istekli, 10 Ağustos 2016'da mali tekliflerini açmak üzere davet edildi. Herhangi bir itiraz olmazsa 10 Ağustos'ta en yüksek puanı alan firma ihaleyi kazanmış olacak. İhaleyi kazanan firma, projenin deniz sondajları, harita alımları, güzergah projeleri ile yap-işlet-devret ihale dosyalarını hazırlamak için sözleşme imzalamaya davet edilecek. İhale, Yüksek Planlama Kurulu kararı sonrası yapılacak" dedi...
Takvim
Haber Güneş Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı ;
Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, tamamlandığında dünyada bir ilk olacak “3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli Projesi”nin etüt proje ihalesinin ön yeterlilik, teknik ve mali tekliflerinin alındığını, 10 Ağustos'ta mali teklif zarflarının açılacağını açıkladı. Bakan Arslan “3 Katlı Büyük İstanbul Tüneli” çalışmalarının hızla sürdürüldüğünü söyledi.
ÇALIŞMALAR SÜRÜYOR
Teknik tekliflerin değerlendirmesinin tamamlandığını hatırlatan Arslan, “Çalışmalar Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğümüz tarafından titizlikle sürdürülüyor. 26 Temmuz 2016'da teknik açıdan yeterli bulunan 3 adet istekli, 10 Ağustos 2016'da mali tekliflerini açmak üzere davet edildi. Herhangi bir itiraz olmazsa mali teklifler açılacak. Sonrasında komisyon değerlendirmelerini tamamlayacak” dedi.
İSTİHDAM SAĞLAYACAK
İstanbul Boğazı'nın iki yakasının bir kez daha dünyada ilk olarak 3 katlı tüp tünel ile birbirine bağlanacağını belirten Arslan, bugüne kadar olduğu gibi bugünden sonra da dev projeleri hayata geçirmelerine kimsenin engel olamayacağını söyledi. Bakan Arslan şöyle dedi: “ Yer altından geçen bir proje olduğu için çevreye olumsuz hiçbir etkisi olmayacak. Yapım ve işletme aşamalarında önemli miktarda istihdam sağlayacak.” Projenin hem karayolu hem de demiryolu hatlarını bünyesinde barındırdığını anlatan Arslan, sistemin şu an mevcut olan ve yapımı planlanan 9 ayrı raylı sistem entegre olacağını söyledi.
Günde 6.5 milyon yolcu taşınacak
Bakan Ahmet Arslan, tünelin 9 metro hattıyla, TEM Otoyolu, E-5 Karayolu ve Kuzey Marmara Otoyolu ile entegre edileceğini ifade ederek, “Projenin hizmete alınmasıyla, Avrupa Yakası'ndaki İncirli'den, Anadolu Yakası'ndaki Söğütlüçeşme'ye, 31 kilometre uzunluğunda 14 istasyondan oluşacak hızlı metroyla yaklaşık 40 dakikada ulaşılacak. Hasdal Kavşağı'ndan Anadolu Yakası'ndaki Çamlık Kavşağı'na 14.5 km'lik karayoluyla yaklaşık 14 dakikada geçilecek. Hattan günde 6.5 milyon yolcu yararlanacak” diye konuştu.
Güneş