3 Katlı İstanbul Metro Projesi 1/5000 ölçekli planlara işleniyor!
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, 3 Katlı İstanbul Metro ve Karayolu Boğaz Geçişi Projesi'nin güzergahının 1/5000 ölçekli planlara işlenmesini oy çokluğuyla onayladı. Projenin ihalesi Haziran'da yapılacak.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi, Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından açıklanan "3 Katlı İstanbul Metro ve Karayolu Boğaz Geçişi Projesi"nin güzergahının 1/5000 ölçekli planlara işlenmesini oy çokluğuyla onayladı.
İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi'nin mart ayı toplantısının üçüncü birleşimi, Saraçhane'deki yerleşkede yapıldı.
Toplantıda, "3 Katlı İstanbul Metro ve Karayolu Boğaz Geçişi Projesi"nin güzergahının planlara işlenmesini içeren rapor görüşüldü.
AK Parti Grup Başkanvekili Abubekir Taşyürek, İstanbul ve ülke için önemli proje üzerinde aylardır ciddi şekilde çalışıldığını anlattı.
Söğütlüçeşme-İncirli arasında 31,5 kilometrelik raylı sistem olarak tasarlanan projenin, 16,5 kilometresinin 3 katlı tünel olacağını ifade eden Taşyürek, bu tünelin 6,5 kilometresinin de Küçüksu-Gayrettepe arasında Boğaz'ın altından geçeceğini söyledi.
Taşyürek, 3,5 milyar dolara mal olması planlanan yatırımın yap-işlet-devret modeliyle yapılacağını belirterek, haziranda ihaleye çıkacak projenin 5 yılda hizmete alınmasının hedeflendiğini kaydetti.
Projenin, Türkiye'nin dünyadaki saygın konumunu pekiştireceğini vurgulayan Taşyürek, İstanbul'a yapılan yatırımların Türkiye ve dünya için de çok önemli olduğunu ve takip edildiğini ifade etti.
Proje için 6 ayrı güzergahtan en uygun olanının seçildiğini dile getiren Taşyürek, şu bilgileri verdi:
"Yasal hiçbir sıkıntısı olmayan projenin maliyet hesapları da çok iyi yapıldı. Yap-işlet-devret şeklinde yapılacak projede devletimizin kasasından bir kuruş harcanmayacak ve vatandaşlarımıza hiçbir ek yük getirilmeyecektir. Metrolarla ve Marmaray ile entegre olacak proje, TEM'in trafik yükünü hafifletecek ve İstanbul'un ulaşım sorununa ciddi rahatlık sunacaktır. Proje çevre dostu ve akaryakıt tüketiminde tasarruf yapacak bir projedir. Kamulaştırma söz konusu olmayacak. Görüntü ve siluet kirliliği oluşturmayacak. Şu anda ana arterleri hatları birbiriyle buluşturacak bir proje."
CHP Grup Başkanvekili Ertuğrul Gülsever, planın ilgili kurumlarda enine ve boyuna tartışılması gerektiğini belirterek, raporun komisyona iade edilmesini istedi.
Toplantıda tartışmaların ardından "3 Katlı İstanbul Metro ve Karayolu Boğaz Geçişi Projesi"nin güzergahının 1/5000 ölçekli nazım imar planlarına işlenmesine oy çokluğuyla karar verildi.