27 / 11 / 2024

3. köprü Yavuz Sultan Selim'in inşaatı hız kazandı!

3. köprü Yavuz Sultan Selim'in inşaatı hız kazandı!

İki kıtada ayakların boyu 80 metreye ulaşırken, yapımda görevli 1500 kişi, köprüyü 2015 yılına yetiştirmek için geceli gündüzlü çalışıyor. Birçok ülkeden mühendislerin yer aldığı şantiye 'Birleşmiş Milletler'i aratmıyor...





Asya ve Avrupa kıtasını birleştirecek 3. köprü Yavuz Sultan Selim'in inşaatında çalışan işçiler adeta ölüme meydan okuyor. İki kıtada ayakların boyu 80 metreye ulaşırken, yapımda görevli 1500 kişi, köprüyü 2015 yılına yetiştirmek için geceli gündüzlü çalışıyor. Birçok ülkeden mühendislerin yer aldığı şantiye 'Birleşmiş Milletler'i aratmıyor.


Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak 3. köprü Yavuz Sultan Selim'in inşaatı hız kazandı. İnşaatında yaklaşık 1500 kişinin görev aldığı dev köprü şantiyesi adeta Birleşmiş Milletler gibi... Güney Kore, İtalya, Danimarka ve Türkiye'den mühendislerin yeraldığı inşaatta işçisinden, mühendisine kadar her kademedeki görevliler, çalışmalarda büyük özveri gösteriyor. Köprünün Asya ve Avrupa Kıtası'nda yer alan ayakları ise 80 metreye ulaştı.


Yavuz Sultan Selim Köprüsü Proje Müdür Yardımcısı Oktay Rauf Basa, 'Bir yanda köprünün kendi ayakları içinde ilerleme varken, diğer taraftan yaklaşım yolları üzerindeki köprülerin çalışmaları yapılıyor. Taşıyıcı halatların bağlanacağı blokların montajı başladı. Beton dökümleri yapılacak' dedi.


BURADA ÇALIŞMAK ÇOK BÜYÜK KEYİF


Çalışmaların tahmin edilen hızda devam ettiğini söyleyen Rauf Basa, dünyanın konuştuğu bir projede görev almanın keyif verdiğini anlattı. Ekip olarak bu gururu yaşadıklarını söyleyen Basa, 'Bütün arkadaşlarımız ile aynı gururu paylaşıyoruz. Bu bir ekip işi. Dünyada üzerinden tren geçen en açık köprüye sahibiz. Toplam 1500 civarında personelimiz var' diye konuştu. Çevrede oturan vatandaşlar da köprünün ekonomik olarak bölgeye canlılık kazandıracağını söyledi. İÇTAŞ ile Astaldi ortaklığının inşaatını üstlendiği projede, en büyük rolü ise Ulaştırma ve Haberleşme Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü oynuyor. Projenin tamamlanacağı 3 yıl sonunda 1400 hektarlık alan ağaçlandırılacak. Projenin 2015 yılında tamamlanması hedefleniyor.


58,5 metre genişliğindeki Yavuz Sultan Selim Köprüsü, 1408 metrelik orta açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü, 321 metre yüksekliğiyle de dünyanın en yüksek kuleye sahip asma köprüsü olacak.


Hedef sıfır kaza


Ayak boylarının 80 metreye ulaştığı Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün şantiyesinde en yüksek seviyede güvenlik önlemleri alınıyor. Sıfır iş kazası hedefiyle yürütülen çalışmalarda her sabah işçilerin yapması gerekenler, görevliler tarafından hatırlatılıyor. Zaman zaman zor görevleri başarıyla yerine getiren işçiler, adeta ölüme meydan okuyor.


Yeni Şafak Gazetesi 


Geri Dön