3. köprüde önce karayolu sonra demiryolu açılacak!
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nde sona hızla yaklaşılıyor. Gelecek yıl tamamlanması öngörülen 3. köprüde, otoyol ve raylı sistem eş zamanlı tamamlanacak. Önce karayolu ardından demiryolu açılacak.
3. Boğaz Köprüsünün inşaatı tüm hızıyla sürüyor. Köprüde önce karayolu, sonra demiryolu trafiğe açılacak. Demiryolunun, 3. Havaalanı, Halkalı, Köseköy Sabiha Gökçen güzergahından köprüye bağlanması planlanıyor. Gelecek yıl tamamlanması beklenen Yavuz Sultan Selim Köprüsii'ndeki çalışmalar havadan ve denizden görüntüledi. 600 kişinin görev aldığı şantiyede 24 saat çalışılıyor. Bir Türk kızıyla evlenmek istediğini dile getiren yüklenici firma Hyundai'nin Şantiye Mühendisi Teddy Hvvang, "Dünyadaki en iyi köprüyü inşa ediyoruz, en geniş asma köprüyü yapıyoruz" dedi.
4.5 milyar liralık dev 3. köprü projesi
Transit geçen ağır taşıtların şehir içi trafiğini ağırlaştırmasını önleyerek İstanbul trafiğine çözüm olması planlanan 4.5 milyar liralık dev 3. köprü projesinde ekim ayı itibariyle her iki yakadaki kulelerde, betonarme imalatlar tamamlandı. Betonarme tahliyede, betonarme imalatlar tamamlanırken, geçici iskelelerin söküm işleri devam ediyor. Betonarme tahliyede walkway (yaya yolu) yapımı da sürüyor. İki yakayı birleştirecek olan bin 408 m uzunluklu ana açıklık çelik tahliyenin 873 m'sinin imalatı tamamlanırken, kablo bilezikleri ve askı halatı üretimleri halen devam ediyor. Kuzey hatta 113 adet, güney hatta 113 adet halatın çekimi tamamlandı.Proje kapsamında inşa edilecek olan 35 viyadükten 19'u tamamlandı.Yavuz Sultan Selim Köprüsü üzerinden 8 şeritli karayolu ile 2 şeritli tren yolu aynı seviyede geçecek.
Önce karayolu trafiğe açılacak
Köprü üzerindeki raylı sistem çalışmaları sözleşmede öngörüldüğü şekilde karayoluyle eş zamanlı olarak bitirilecek. Ancak köprü önce karayolu sonra demiryolu trafiğine açılacak. Raylı sistemin, Avrupa Yakasında 3. Havaalanı ve Halkalıya, Anadolu Yakasında da Köseköy Sabiha Gökçen güzergahından köprüye bağlanacak. Raylı sistem, Edirne'den İzmit'e kadar yolcu taşıyacak. Marmaray ve İstanbul Metrosu ile entegre edilecek raylı sistemle Atatürk Havalimanı, Sabiha Gökçen Havalimanı ve yeni yapılacak 3. Havalimanı da birbirine bağlanacak.
En uzun asma köprü
IC İçtaş-Astaldi JV tarafından yapımı devam eden proje, taşımacılığın ve ticaretin geleceği olarak görülüyor, ilklerin köprüsü olacak 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, bin 408 metrelik ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın en uzun asma köprüsü olması planlanıyor. 2013 yılında yapımına başlanan 3. Boğaz Köprüsü, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy kesiminde yer alacak.
Ulaştırma Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü, 3. Boğaz köprüsü işini 8 Mart 2011 tarihinde ilan etmişti. Daha önce yap-işlet-devret modeli ile 23 Ağustos 2011 tarihinde yapılacağı açıklanan ihalenin, şartnameyi satın alan şirketlerin erteleme talebinde bulunmaları üzerine 10 Ocak 2012'de yapılmasına karar verilmişti.
Köprü ve otoyol geçiş ücretleri
Köprüyü kullanacak otomobiller için 3 dolar+KDV alınacak. Büyük araçlarda geçiş ücreti değişecek. Büyük araçların geçiş ücretleri belirlenirken, dingil sayıları dikkate alınacak.
Dingil sayısı belli bir katsayı ile çarpılacak ve geçiş ücretleri belirlenecek.
Otoyolu kullanacak otomobillerden de geçiş ücreti olarak kilometre başına 0.08 sent (dolar) tahsil edilecek.
Geçiş ücretleri, her yıl enfl asyon oranında eskale edilecek.
200 TÜRK, 400 GÜNEY KORELİ ÇALIŞIYOR
200 Türk, 400 Güney Koreli personelin çalıştığı köprü şantiyesinde personel arasındaki İlişkiler ise dostluğa dönüşmüş durumda. İki yakayı birleştirecek olan 408 metre uzunluktu ana açıklıktaki tahliyenin 969 metresinin yapımı tamamlanırken, geriye 439 metre kaldı.
Yeni Söz Gazetesi