Ulaşım

3. köprünün silüeti 5-10 gün içerisinde ortaya çıkacak!

Bakan Yıldırım, İstanbul Boğazı'na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ne zaman tamamlanacağının sorulması üzerine, köprünün tamamlanma aşamasına geldiğini, birleşmeye 150 metreye yakın mesafenin kaldığını bildirdi.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, PYD'nin terör örgütü olduğunu kanıtlayan olay ve belgelere rağmen ABD'nin bu tutumunu anlamakta zorlandıklarını belirtti. Yıldırım, Rusya ve Amerika'nın bölgede izledikleri politikalara ilişkin, "Rusya ve Amerika bölgede belli ki bazı konularda bir zımni anlaşma içerisine girmişler. Madem anlaşacaktınız 450 bin masum insanın ölmesine niye seyirci kaldınız. İnsanlık, dünya bunu soruyor" dedi.


Anadolu Ajansı (AA) Editör Masası'na konuk olan Yıldırım, gündemdeki konulara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.


Sur ve İdil'de terör örgütü PKK'nın şehir yapılanmasına yönelik operasyonlara ilişkin soru üzerine Yıldırım, İdil'de operasyonların tamamlandığını ve bir süredir operasyon sonrası ortaya çıkan tahribatın giderilmesi, çukur ve barikatları temizlenmesi, hayatın normale döndürülmesine yönelik ilgili birimlerin müşterek çalışma yürüttüklerini söyledi. Yıldırım, şöyle konuştu:


"Sur'da da büyük oranda operasyonlar tamamlandı diyebiliriz. Sur'un konumu itibarıyla operasyonlarda çok zorlanılıyor, otomobil dahi giremeyecek kadar dar sokaklar mevcut. Şu anda 4 bin konutun bulunduğu bir bölgede 140'tan daha az konutun bulunduğu kesimde temizlik harekatı sürüyor. Bu tamamlandıktan sonra bölgenin ihya edilmesi, tarihinin koruma altına alınması ama kuralsız, imarsız, sağlıksız yapılaşmanın önüne geçilmesine yönelik çalışmalar yapılacak.


Kuralsız, imarsız, sağlıksız yapılaşmalar eskiden beri terörü besleyecek şekilde 80'li, 90'lı yıllarda köylerin boşaltılmasıyla adeta potansiyel olarak terörün merkezi haline gelmiş. 4 bin konutu farklı yerlerde kentsel dönüşümle yeni konut alanları geliştirerek yapılacak ve orada mağdur olan vatandaşlar o bölgelere yerleştirilecek. Sur'da tarihi dokusuna yakışır şekilde tekrar ihya edilip Diyarbakır'ın kültür ve tarih zenginliğine dahil edilecek."


Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi güzergahını henüz belirlemediklerini ifade ederek, "Bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur" dedi.


Kanal İstanbul Projesine değinen Yıldırım, proje için küçük ölçekli bir yasal düzeleme yapılmasının planlandığını dile getirdi.


Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi'nin güzergahının belirlendiğine yönelik bazı spekülasyonların olduğuna dikkati çekerek, "Kanal İstanbul Projesi gerçekleştirilecek ama biz bugüne kadar projeyle ilgili bir güzergahı resmen tanımlamadık. Herkes fal bakıyor, istihareye yatıyor, 'kanal buradan geçecek' diye satış yapıyor. Bu spekülasyonların önüne geçmek istiyoruz derdimiz o" diye konuştu.


Yıldırım, projede 5 güzergahta çalışma yapıldığını belirterek, "Çalışma yapılanlardan bir tanesi karşılaştırmalı olarak gerekli incelemeler tamamlandığında güzergah olarak ortaya ön plana çıkmış olacak. Bunun için de zaman çok uzun değil, bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur" ifadesini kullandı.


Projenin nasıl ihale edileceğine ilişkin değerlendirmelerin sürdüğünü belirten Yıldırım, "Bir alternatif finansman temin ederek kendimizin yapması, diğeri ise kamu özel ortaklığı şeklinde olması. İkisi üzerinde de çalışıyoruz. Önemli olan çok hızlı şekilde finansman ve teknik sorunlar yaşamadan işi bitirmek. Başladığımız da 4 bilemediniz 5 yıl içerisinde bitirmeyi planlıyoruz. 2023 hedefleri arasında yer alan bir proje, inşallah her şey yolunda giderse daha önce de bitme ihtimali var" şeklinde konuştu.


- "Projelerde finansman sıkıntısı yaşanacağı kanaatinde değilim"

Çanakkale Boğazına yapılması planlanan köprüyle ilgili açıklamalarda bulunan Yıldırım, "Çanakkale geçilmez diye destanımız var ama o düşmana geçilmez, dost için Çanakkale geçilir. Çanakkale 1915 Köprüsü, ayaklar arasındaki açıklığı, bugüne kadar yapılmış dünyadaki en uzun köprü olacak. Çalışmalar devam ediyor, bu sene sonuna doğru şekillenmiş olur, ondan sonra da yapımı için harekete geçeceğiz" ifadelerini kullandı. 


Bakan Yıldırım, köprü yapıldığında Avrupa'dan, Ege'ye ve Akdeniz'e olan trafiğin İstanbul üzerinden değil, Edirne üzerinden Çanakkale, Balıkesir, İzmir, Aydın güzergahından sağlanmasının öngörüldüğünü kaydetti. Bu kapsamda sanayi ürünlerinin Avrupa'ya ihracatının daha kolay yapılabileceğini işaret eden Yıldırım, "Köprü üzerinde raylı sistemin olup olmaması konusunda çalışmalar sürüyor. Getirisi götürüsünü hesap edip sonra karar vereceğiz" değerlendirmesinde bulundu. 


Yıldırım, dünyada çok çeşitli sıcak para imkanlarının bulunduğunu belirterek, "Projelerde finansman sıkıntısı yaşanacağı kanaatinde değilim. Yeter ki biz, güzel, kapsamlı, çekici projeler üretelim. O yüzden finansman ile ilgili sıkıntı görmüyorum" diye konuştu. 


Türkiye'de son zamanlarda kaynağa erişimin gelişmiş ülkelere göre zorlaştığına işaret eden Yıldırım, dış finansmanda ise kamu özel ortaklığının cazip olmaya devam ettiği, bu sebeple mega projelerin olumsuz etkileneceğini düşünmediğini dile getirdi.


Yıldırım, İstanbul'da yapımı devam eden üçüncü köprünün tamamlanma aşamasına geldiğini belirterek, "Zannediyorum son 150 metresi kaldı birleşmeye. Önümüzdeki 5-10 gün içerisinde köprü tabliyesiyle, askı halatlarıyla köprü silüeti ortaya çıkacak. Köprünün tamamen bitmesi mayıs ayında. Ancak bağlantı yolları, kavşak çıkışları ile hepsini beraber açmak istiyoruz. Dolayısıyla bu yılın ağustosu gibi tamamen açılışa hazır hale gelecek üçüncü köprü ve yolları" dedi. 


Yıldırım, inşası devam eden üçüncü havalimanının dünyanın en büyüğü olacağını ve devlet-özel sektör işbirliğinde yapıldığını anımsattı.


Proje için tüm etapların tamamlanması halinde 10 milyar 247 milyon avroluk harcama yapacaklarını bildiren Yıldırım, havalimanının 90 milyon kapasitelik birinci bölümünün 2018'in Şubat ayında açılacağını söyledi. Açılışla birlikte Atatürk Havalimanında yaşanan sıkıntıların tamamen giderileceğini anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:


"Yeni havalimanını devreye aldığımızda artık Atatürk Havalimanında tarifeli taşımacılık olmayacak. Tamamen oraya kaydırılacak. Orayla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. Orası tarifeli sefer yapılan, bugünkü yoğunlukta bir havalimanı olmayacak, çeşitli fonksiyonlar yeni yere verilecek. Ona yönelik çalışmalarımız devam ediyor. 'City airport' dedikleri, küçük ölçekli, genel ölçekli uçuşlarda, eğitim uçuşlarında, havacılıkla ilgili etkinliklerde kullanılacak, şehrin nefes alacağı, akciğeri olacağı bir bölge haline dönüştürülecek ama orada günlük bazda yoğun bir havacılık faaliyeti olmayacak."


İstanbul'a inşa edilen yeni havalimanı tamamlandığında 165 köprüsü, yıllık 150 milyon yolcu kapasitesi, 6 pisti ve 12 taksi yolu bulunacağını dile getiren Yıldırım, tesisin aynı zamanda 500 uçak, 70 bin araçlık açık ve kapalı otoparkıyla başlı başına bir şehir olacağını vurguladı.


Binali Yıldırım, şöyle devam etti:

"Havacılıkta 2003'ten beri dünya istatistiklerini altüst eden bir gelişme yaşadık. Türkiye'nin dünya havacılığından aldığı pay yüzde 0,45'ti. Şu anda yüzde 2'ye yaklaştı. Türkiye'nin göstergeleri genellikle dünya büyüklüklerinin yüzde 1'inin altındadır. En fazla yüzde 1'dir her alanda. Ama Türkiye havacılıkta yüzde 2'ye yaklaştı. Dünyada bir havacılık başarı hikayesi yazdık. Hem havalimanlarını yeniledik, hem havacılıkta iç hatlarda, dış hatlarda sayıları çok arttırdık. Dünyada ortalama yüzde 5'lik büyüme olurken, Türkiye üst üste yüzde 10'un üzerinde, hatta yüzde 15'e varan bir büyüme sağladı. Örnek vermek gerekirse, 2003'te Türkiye'de havacılık sektöründe toplam 50-60 bin kişi civarında çalışan vardı, şu anda Atatürk Havalimanında o kadar var."


- "Hayalci diyenler bir kez daha yanıldılar"

Türkiye'nin havacılık sektöründe "sıçrama yaptığını" vurgulayan Bakan Yıldırım, havayolunun halkın yoluna dönüştürüldüğünü, yolcu sayısının artırıldığını, 243 noktayla dünyanın en fazla noktasına uçuş yapan havayolu şirketinin Türkiye'de bulunduğunu kaydetti.


Yıldırım, "Avrupa'da bu sene üçüncü oldu Atatürk Havalimanı. Londra, Paris, İstanbul. Halbuki bizim göreve başladığımızda Atatürk Havalimanı 14. sıradaydı. Transit merkezi oldu Türkiye'nin. Afrika'dan Uzak Doğu'ya, Avrupa'ya, kuzeyden güneye, batıdan doğuya, batıdan doğuya seyahat edenlerin durak yeri, değişim noktası İstanbul oldu. İstanbul havacılığın merkezi haline geliyor. Biz de bunu görünce 'tam zamanıdır, dünyanın en büyük havalimanını yapalım' dedik. İstihza edenler, 'hayalci' diyenler bir kez daha yanıldılar elhamdülillah. Havacılık bir ülkede gelişirse, o zaman ülke sınıf atlıyor, Süper Lig'e çıkıyor. Üçüncü ligde oynayan şehirle Süper Lig'de oynayan şehir aynı mı?" diye konuştu.


- "Bu maksatlı, arka tarafında azmettirenler var"

Havacılığın başka getirileri bulunduğuna da dikkat çeken Yıldırım, havacılığın zamanın etkin kullanımının yanı sıra ekonomik ve turistik faaliyetleri artırdığını, ülkenin sosyal olarak kaynaşmasına katkı sağladığını, "ömründe bir sefer uçağa binmeyi hayal eden insanlara bu imkanı sunarak vatandaşın öz güvenini arttırdığını" söyledi.


Uçak seyahatine erişilebilirliğin bir imtiyaz olmaktan çıktığını vurgulayan Yıldırım, "Büyük projeler herkesin dikkatini çektiği için, Gezi olaylarında hükümetten talepler koymuşlardı. Listenin başında 'havaalanı inşaatını durdurun'. Niye, size ne zararı var? Tabii, bu maksatlı, bunun arka tarafında azmettirenler var, onların fikri değil. Türkiye bu büyük projeyi gerçekleştirerek bir adım öne çıkmasın, hep arkadan takip etsin. Olay belli yani" değerlendirmelerinde bulundu.


- "5-10 gün içerisinde köprünün silueti ortaya çıkacak"

Bakan Yıldırım, İstanbul Boğazı'na inşa edilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ne zaman tamamlanacağının sorulması üzerine, köprünün tamamlanma aşamasına geldiğini, birleşmeye 150 metreye yakın mesafenin kaldığını bildirdi.


Yıldırım, "Önümüzdeki 5-10 gün içerisinde köprü tabliyesiyle, askı halatlarıyla köprü silüeti ortaya çıkacak. Köprünün tamamen bitmesi mayıs ayında... Her şeyi ile kaplaması ile ışıklandırması ile tamamlanmış olacak. Ancak bağlantı yolları, kavşak çıkışları ile hepsini beraber açmak istiyoruz. Dolayısıyla bu yılın ağustosu gibi tamamen açılışa hazır hale gelecek üçüncü köprü ve yolları. İlk etapta 95 kilometre ana aks, bütün kavşak giriş çıkışları ve kollarıyla beraber 215 metrelik bir yol ağından bahsediyoruz" diye konuştu.


Üçüncü köprünün 59 metrelik genişliğiyle dünyanın en geniş tabliyesine, 8'i karayolu, 2'si demiryolu olmak üzere 10 şeride sahip olduğunu belirten Yıldırım, "Kuleler arası açıklığı en fazla köprü olma özelliği var. Kulelerinin yüksekliği deniz seviyesinden 322 metreyle dünyada en uzun kule yüksekliğine sahip köprü olma özelliğine sahip. Dünyada en hızlı yapılan, en kısa sürede tamamlanan köprü" ifadelerini kullandı.


- "İstanbul'da kısmi rahatlama mutlaka görülecek ama yetmez"

Üçüncü köprünün Anadolu ve Avrupa yakalarında devamı olan Kuzey Marmara otoyollarından birinin 187 kilometre uzunluğunda olduğunu ve Paşaköy'den başlayarak TEM'e bağlandığını, TEM'den de Gebze-İzmit geçişiyle İzmir'e veya TEM'den Anadolu'ya gittiğini anlattı. Paşaköy'den Akyazı'ya kadar olan bölüm, Avrupa yakasında da havalimanının bittiği yer olan Odayeri'nden Kınalı'ya yaklaşık 150 kilometrelik yolun da YİD ile yapılması için çıkılan ihalelerin ertelendiğini anımsatan Yıldırım, bu ihalenin 4 Mayıs'ta tekrarlanacağını bildirdi. İhale sürecinin uzamasının nedenlerini anlatan Yıldırım, güzergahta kamulaştırma maliyetinin azaltılması, araziye zarar verilmemesi için ufak tefek değişiklikler yapıldığını, ilgilenenlerin hazırlık süresi istediğini aktardı.


Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün hizmete girmesinin trafik sorununa olumlu yönde etki edeceğine dikkat çeken Yıldırım, bir numaralı sorunu trafik olan İstanbul'da bugün bir noktadan bir noktaya 2 saati aşan bir seyahat süresi bulunduğunu, bu durumun eziyete dönüştüğünü söyledi. Köprünün hizmete açılmasıyla kamyon, otobüs ve tırların ikinci köprüyü kullanamayacağını anımsatan Yıldırım, şu anda gece saatlerinde kullanabildikleri ikinci köprüde gündüz saatlerinde kilometrelerce kuyruk oluşturarak bir şeridi kullanılamaz hale getirdiklerine dikkati çekti. Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:


"O da trafiği tıkıyor. Böylece hem bu gereksiz yol işgalleri, hem de köprü üzerindeki ağır vasıta trafiği alınmış olacak. Birinci köprü, ikinci köprü, Marmaray... Yıl sonuna doğru Avrasya Tüneli devreye girecek. Deniz taşımacılığı da var karşıdan karşıya. Otobüs taşımacılığı da var. Özel halk otobüsleri, minibüsler var. Kısmi rahatlama mutlaka görülecek ama yetmez. Önümüzdeki 10 yıl içerisinde İstanbul'da mutlaka ve mutlaka raylı sistem miktarını 600 kilometrenin üzerinde çıkarmak lazım."


İstanbul'daki trafiğin rahatlamasına yönelik bakanlığının da İstanbul Büyükşehir Belediyesinin de raylı sistem projelerinin bulunduğunu anlatan Yıldırım, "İstanbul'un trafik sorunu bizim sorunumuz değil, belediye halletsin" demediklerini ve maliyeti yüksek projeleri hayata geçirdiklerini anımsattı. Bunu sadece İstanbul'da değil, İzmir'de de yaptıklarını belirten Yıldırım, yerel yönetimlerin yetersiz kaldığı noktalarda devreye girdiklerini dile getirdi.


AA




Haber Yeni Şafak Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı...



Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi'yle ilgili bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorunun çözülmüş olacağını söyledi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi güzergahını henüz belirlemediklerini ifade ederek, "Bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur" dedi.

Kanal İstanbul Projesine ilişkin Yıldırım, proje için küçük ölçekli bir yasal düzeleme yapılmasının planlandığını dile getirdi.


Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi'nin güzergahının belirlendiğine yönelik bazı spekülasyonların olduğuna dikkati çekerek, "Kanal İstanbul Projesi gerçekleştirilecek ama biz bugüne kadar projeyle ilgili bir güzergahı resmen tanımlamadık. Herkes fal bakıyor, istihareye yatıyor, 'kanal buradan geçecek' diye satış yapıyor. Bu spekülasyonların önüne geçmek istiyoruz derdimiz o" diye konuştu.


Yıldırım, projede 5 güzergahta çalışma yapıldığını belirterek, "Çalışma yapılanlardan bir tanesi karşılaştırmalı olarak gerekli incelemeler tamamlandığında güzergah olarak ortaya ön plana çıkmış olacak. Bunun için de zaman çok uzun değil, bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur" ifadesini kullandı.

Projenin nasıl ihale edileceğine ilişkin değerlendirmelerin sürdüğünü belirten Yıldırım, "Bir alternatif finansman temin ederek kendimizin yapması, diğeri ise kamu özel ortaklığı şeklinde olması. İkisi üzerinde de çalışıyoruz. Önemli olan çok hızlı şekilde finansman ve teknik sorunlar yaşamadan işi bitirmek. Başladığımız da 4 bilemediniz 5 yıl içerisinde bitirmeyi planlıyoruz. 2023 hedefleri arasında yer alan bir proje, inşallah her şey yolunda giderse daha önce de bitme ihtimali var" şeklinde konuştu.


"Projelerde finansman sıkıntısı yaşanacağı kanaatinde değilim"


Çanakkale Boğazına yapılması planlanan köprüyle ilgili açıklamalarda bulunan Yıldırım, "Çanakkale geçilmez diye destanımız var ama o düşmana geçilmez, dost için Çanakkale geçilir. Çanakkale 1915 Köprüsü, ayaklar arasındaki açıklığı, bugüne kadar yapılmış dünyadaki en uzun köprü olacak. Çalışmalar devam ediyor, bu sene sonuna doğru şekillenmiş olur, ondan sonra da yapımı için harekete geçeceğiz" ifadelerini kullandı.

Bakan Yıldırım, köprü yapıldığında Avrupa'dan, Ege'ye ve Akdeniz'e olan trafiğin İstanbul üzerinden değil, Edirne üzerinden Çanakkale, Balıkesir, İzmir, Aydın güzergahından sağlanmasının öngörüldüğünü kaydetti. Bu kapsamda sanayi ürünlerinin Avrupa'ya ihracatının daha kolay yapılabileceğini işaret eden Yıldırım, "Köprü üzerinde raylı sistemin olup olmaması konusunda çalışmalar sürüyor. Getirisi götürüsünü hesap edip sonra karar vereceğiz" değerlendirmesinde bulundu.


Yıldırım, dünyada çok çeşitli sıcak para imkanlarının bulunduğunu belirterek, "Projelerde finansman sıkıntısı yaşanacağı kanaatinde değilim. Yeter ki biz, güzel, kapsamlı, çekici projeler üretelim. O yüzden finansman ile ilgili sıkıntı görmüyorum" diye konuştu.


Türkiye'de son zamanlarda kaynağa erişimin gelişmiş ülkelere göre zorlaştığına işaret eden Yıldırım, dış finansmanda ise kamu özel ortaklığının cazip olmaya devam ettiği, bu sebeple mega projelerin olumsuz etkileneceğini düşünmediğini dile getirdi.




Yeni Şafak




Haber Star Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


Bakan Binali Yıldırım, "Üçüncü köprü aşağı yukarı tamamlanma aşamasına geldi. Zannediyorum son 150 metresi kaldı birleşmeye." dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, soruları yanıtlayıp gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulundu.

 

Bakan Yıldırım, "Havacılıkta 2003'ten beri dünya istatistiklerini altüst eden bir gelişme yaşadık. Türkiye'nin dünya havacılığından aldığı pay yüzde 0,45'ti. Şu anda yüzde 2'ye yaklaştı. Dünyada bir havacılık başarı hikayesi yazdık" dedi.

 

İstanbul’da yapılacak 3'üncü havalimanı

 

İstanbul’da yapılacak 3'üncü havalimanı ile ilgili olarak Bakan Yıldırım, "Yaklaşık 10 milyar 247 milyon avroluk bir harcama yapılacak bütün etapları tamamlandığında. 2018’in Şubat ayında birinci bölümü, 90 milyon kapasitelik bölümü açılmış olacak. Böylece Atatürk Havalimanında yaşadığımız sıkıntılar tamamen giderilecek. Yeni havalimanını devreye aldığımızda artık Atatürk Havalimanında tarifeli taşımacılık olmayacak" açıklamasında bulundu.

 

Üçüncü köprü

 

Bakan Binali Yıldırım, Üçüncü köprü inşaatı ile ilgili de köprünün aşağı yukarı tamamlanma aşamasına geldiğini belirterek, "Zannediyorum son 150 metresi kaldı birleşmeye. Önümüzdeki 5-10 gün içerisinde köprü tabliyesiyle, askı halatlarıyla köprü silüeti ortaya çıkacak. Köprünün tamamen bitmesi mayıs ayında... Her şeyi ile kaplaması ile ışıklandırması ile tamamlanmış olacak. Ancak bağlantı yolları, kavşak çıkışları ile hepsini beraber açmak istiyoruz. Dolayısıyla bu yılın ağustosu gibi tamamen açılışa hazır hale gelecek üçüncü köprü ve yolları" şeklinde konuştu.


Star



Haber Vatan Gazetesi'nde şu şekilde yer aldı;


Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi’nin yeriyle ilgili herkesin fal baktığını belirterek, “Spekülasyonların önüne geçmek istiyoruz, 5 güzergah üzerinde çalışıyoruz” dedi.


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi güzergahını henüz belirlemediklerini belirterek, “Bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur” dedi. Kanal İstanbul Projesi’ne değinen Yıldırım, proje için küçük ölçekli bir yasal düzeleme yapılmasının planlandığını dile getirdi.

 

Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi’nin güzergahının belirlendiğine yönelik bazı spekülasyonların olduğuna dikkati çekerek, “Kanal İstanbul gerçekleştirilecek ama biz bugüne kadar projeyle ilgili bir güzergahı resmen tanımlamadık. Herkes fal bakıyor, istihareye yatıyor, ‘Kanal buradan geçecek’ diye satış yapıyor. Bu spekülasyonların önüne geçmek istiyoruz derdimiz o” diye konuştu.

 

Yıldırım, projede 5 güzergahta çalışma yapıldığını belirterek, şu bilgileri verdi: “Çalışma yapılanlardan bir tanesi karşılaştırmalı olarak gerekli incelemeler tamamlandığında güzergah olarak ortaya ön plana çıkmış olacak. Bunun için de zaman çok uzun değil, bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur.”

 

Kamu da yapabilir

 

Projenin nasıl ihale edileceğine ilişkin değerlendirmelerin sürdüğünü belirten Binali Yıldırım, “Bir alternatif finansman temin ederek kendimizin yapması, diğeri kamu özel ortaklığı şeklinde olması. İkisi üzerinde de çalışıyoruz. Önemli olan çok hızlı şekilde finansman ve teknik sorunlar yaşamadan işi bitirmek. Başladığımız da 4  bilemediniz 5 yıl içerisinde bitirmeyi planlıyoruz”  dedi.

 

Üçüncü köprü Ağustos’ta

 

Binali Yıldırım, İstanbul’da yapımı devam eden üçüncü köprünün (Yavuz Sultan Selim) tamamlanma aşamasına geldiğini belirterek, “Zannediyorum son 150 metresi kaldı birleşmeye. Önümüzdeki 5-10 gün içerisinde köprü tabliyesiyle, askı halatlarıyla köprü silüeti ortaya çıkacak. Köprünün tamamen bitmesi Mayıs ayında. Ancak bağlantı yolları, kavşak çıkışları ile hepsini beraber açmak istiyoruz. Dolayısıyla bu yılın Ağustos’u gibi tamamen açılışa hazır hale gelecek” diye konuştu.  


Vatan


Haber Akşam'da şu şekilde yer aldı,


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Anadolu Ajansı (AA) Editör Masası'nda, soruları yanıtlayıp gündeme ilişkin değerlendirmelerde bulunuyor.


Bakan Yıldırım, "Havacılıkta 2003'ten beri dünya istatistiklerini altüst eden bir gelişme yaşadık. Türkiye'nin dünya havacılığından aldığı pay yüzde 0,45'ti. Şu anda yüzde 2'ye yaklaştı. Dünyada bir havacılık başarı hikayesi yazdık" dedi.


İstanbul’da yapılacak 3'üncü havalimanı


İstanbul’da yapılacak 3'üncü havalimanı ile ilgili olarak Bakan Yıldırım, "Yaklaşık 10 milyar 247 milyon avroluk bir harcama yapılacak bütün etapları tamamlandığında. 2018’in Şubat ayında birinci bölümü, 90 milyon kapasitelik bölümü açılmış olacak. Böylece Atatürk Havalimanında yaşadığımız sıkıntılar tamamen giderilecek. Yeni havalimanını devreye aldığımızda artık Atatürk Havalimanında tarifeli taşımacılık olmayacak" açıklamasında bulundu.


Üçüncü köprü


Bakan Binali Yıldırım, Üçüncü köprü inşaatı ile ilgili de köprünün aşağı yukarı tamamlanma aşamasına geldiğini belirterek, "Zannediyorum son 150 metresi kaldı birleşmeye. Önümüzdeki 5-10 gün içerisinde köprü tabliyesiyle, askı halatlarıyla köprü silüeti ortaya çıkacak. Köprünün tamamen bitmesi mayıs ayında... Her şeyi ile kaplaması ile ışıklandırması ile tamamlanmış olacak. Ancak bağlantı yolları, kavşak çıkışları ile hepsini beraber açmak istiyoruz. Dolayısıyla bu yılın ağustosu gibi tamamen açılışa hazır hale gelecek üçüncü köprü ve yolları" şeklinde konuştu. 


Akşam


Haber Milliyet Gazetesi'nde şöyle yer aldı;


Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, Kanal İstanbul Projesi güzergahını henüz belirlemediklerini ifade  ederek, “Bu yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur” dedi.


 Editör Masası’na konuk olan Yıldırım, şunları söyledi:

KANAL İSTANBUL: Kanal İstanbul Projesi’yle ilgili bir güzergahı resmen tanımlamadık. Herkes fal bakıyor, istihareye yatıyor, ‘kanal buradan geçecek’ diye satış yapıyor. Bu spekülasyonların önüne geçmek istiyoruz.


GÜZERGAH: Projede 5 güzergahta çalışma yapıldı. Bir tanesi, karşılaştırmalı olarak gerekli incelemeler tamamlandığında güzergah olarak ortaya çıkacak. Yılın ikinci yarısından itibaren güzergahla ilgili her türlü sorun çözülmüş olur.


5 YILDA BİTECEK: Alternatif finansman temin ederek kendimizin yapması ya da kamu-özel ortaklığı formülleri üzerinde çalışıyoruz. Önemli olan çok hızlı şekilde finansman ve teknik sorunlar yaşamadan işi bitirmek. Başladığımız 4, bilemediniz 5 yıl içerisinde bitirmeyi planlıyoruz.


3. HAVALİMANI: Bütün etapları tamamlandığında yaklaşık 10 milyar 247 milyon euro’luk bir harcama yapılacak. 2018’in şubat ayında birinci bölümü, 90 milyon kapasitelik bölümü açılmış olacak. Yeni havalimanını devreye aldığımızda artık Atatürk Havalimanı’nda tarifeli taşımacılık olmayacak.

3. KÖPRÜ: Köprü aşağı yukarı tamamlanma aşamasına geldi. Son 150 metresi kaldı birleşmeye. 5-10 gün içerisinde köprü silüeti ortaya çıkacak. Köprünün tamamen bitmesi mayıs ayında... Bu yılın ağustosu gibi tamamen açılışa hazır hale gelecek.


ÇANAKKALE KÖPRÜSÜ: Çanakkale geçilmez diye destanımız var ama o düşmana geçilmez, dost için Çanakkale geçilir. Çanakkale 1915 Köprüsü, ayaklar arasındaki açıklığı, bugüne kadar yapılmış dünyadaki en uzun köprü olacak. Çalışmalar devam ediyor, sene sonunda şekillenir, ondan sonra da yapımı için harekete geçeceğiz.


FİNANSMAN: Dünyada çok çeşitli sıcak para imkanları bulunuyor. Projelerde finansman sıkıntısı yaşanacağı kanaatinde değilim. O yüzden finansman ile ilgili sıkıntı görmüyorum.


Milliyet