Genel

3 point ile artık her site bir Residence

Siteler, iş ve alışveriş merkezleri gibi yoğunluğun fazla ve hizmet talebinin en üst noktada olduğu yapılanmalar, 3 Point Site Yönetim Danışmanlığı (SYP)’nın entegre hizmet modeli ile “ sorunsuz ve kaliteli yönetim” şansın

 3 Point Site Yönetim Danışmanlığı tarafından geliştirilen bina yönetim modeli, aidat toplanması, temizlik ve güvenlik gibi temel konularda sitelerde ve alışveriş merkezlerinde hizmet çıtası yukarıya çekiyor.

Binada oturum başlamasıyla birlikte ortaya çıkabilecek tüm sorunların “Beyaz Masa” takip sisteminde kayıt altına alınarak çözümünü sağlayacak ve tüm alt ve üst yapı ile birlikte muhasebe sistemini de kontrol edebilecek olan SYP ile tüm hizmetler entegre bir yazılımla aynı çatı altına toplanıyor.

İstanbul’da 2 bin’e yakın site yöneticisi ve pek çok site sakiniyle yapılan yüz yüze görüşmeler sonucunda oluşturulan SYP, belirlenen ihtiyaçlar doğrultusunda yazılmış, Türkiye’nin ilk site yönetim yazılımını oluşturuyor. Konut sitelerinin yanında, plaza, apartman, uydu kent, alış veriş merkezleri, sanayi siteleri ve marina yönetimlerine , hız, kolaylık ve şeffaflık getiren SYP, personel modülüyle de insan kaynakları uygulamalarında da yaşanan sorunlara pratik çözümler bulan entegre bir  yazılım olma özelliğini taşıyor.

Kat Mülkiyeti Kanunu ve Tek Düzen Muhasebe Hesap Planı ile uyumlu olarak geliştirilen yazılımla, başta finans ve muhasebe olmak üzere özel residence yönetimi, güvenlik, temizlik hizmetlerini de kaliteli ve kayıtlı bir şekilde sunarak, hem site yöneticilerine, hem de site sakinlerine hızlı, şeffaf bir yönetim imkanını entegre ve tek elden veriyor.

Halihazırda 100’den fazla sitede hizmet veren 3 Point Site Yönetim Danışmanlığı’nın referansları arasında, Ağaoğlu ve DAP Yapı’nın tüm projeleri, Yeşil İnşaat’ın Innovia projesi, Albayrak İnşaat’ın tüm Projeleri, Hektaş, Regnum İnşaat’ın tüm projeleri, Maya Residence, Esenkent Toplu Yapı Yönetimi de yer alıyor.

3 POINT Site Yönetim Programı Neden Geliştirildi

Sitelerde toplanan aidatların ve yapılan tüm harcamaların Kat Mülkiyeti Kanuna göre muhasebeleştirilerek, değişen site yöneticilerine rağmen değişmeyen kurumsal yapıyı kurmak….Çünkü siteler kurumsal olmayan bir yapı ile yönetiliyor. Fakat bir KOBİ kadar büyük parasal işlemlerin yapıldığı tüzel kişilikler olmasına rağmen her yıl değişen yönetimlerden dolmayı kurumsal ve şeffaf bir duruş sergileyememektedir…

Bu amaçla başta konut siteleri, olmak üzere sanayi siteleri, alışveriş merkezleri ve apartmanların da yönetimini kapsayacak şekilde aidat toplayan ve yönetim yapan tüm birimlere yönelik olarak geliştirilen 3 Point yazılımının,  2000 yılında fizibilite çalışmaları yapılarak, 2001 yılının başlarında da yazılıma başlandı. Başlangıcından ve ilerleyen dönemlerinde yaklaşık 2 bin site yönetimi ile konuşularak, tüm sorunlar ve olması gerekenler araştırıldı.

Yazılım, 2003 yılı ortalarında kısmen tamamlandı ve pazarlama çalışmalarına başlandı. Yazılım, 2005 sonu itibariyle küçük eklemeler dışında tamamlandı. Bugün yazılım, TOKİ, Ağaoğlu, Albayrak, DAP Yapı, Regnum, Hektaş, Ekşioğlu İnşaat’ın tüm projelerinde başarıyla kullanılmaktadır. Yazılım, halen 100’ün üzerinde sitede kurulu bulunmakta ve aktif olarak kullanılmaktadır.

Mevcut kurulumlarla birlikte 3 Point Site Yönetim Programı aracılığıyla sitelerde yaklaşık 45 bin daireye, hizmet vermekteyiz.

3 Point Site Yönetim Programının araştırmalarımız sonucunda hedef kitlesi İstanbul da 10 bin site Türkiye genelinde yaklaşık 35 bin site bulunmaktadır. 2000 yılından bugüne kadar böyle bir programa ihtiyaç olduğunu düşünen şirketimiz, büyük inşaat şirketlerine satış yaparak bunu kanıtlamıştır.

Projenin ikinci ayağı olan apartman yönetim programı, 2008 yılının altıncı ayında tamamlandı. Pazarlama çalışmalarına başlandı. Hedefimiz 100 bin apartmandır.

Projeye, 2008 sonu itibariyle yaklaşık 1.5 milyon USD tutarında, öz kaynaklarımızdan yatırım yapılmıştır. Programın tüm yazılım ve lisans hakları firmamıza aittir.

3 Point Site Yönetim Programı Nasıl Çalışır

Program 5 farklı paketten oluşmaktadır. Sitelerin büyüklükleri ve çalışma biçimlerine göre 4 ayrı paket bulunmaktadır. Beşinci paket apartman yönetimlerine hitap etmektedir.

Site Yönetimlerine özel olarak geliştirilen paketlerde, sitelerin en büyük gelir kalemi olan aidatların toplanması hedef alınmıştır. Program, sitelerin büyüklüklerine ve yöneticilerinin isteklerine göre, tek düzen hesap planında muhasebe kayıtları ile birlikte insan kaynakları ve bordro, site sakini özlük bilgileri, şikayet yönetimi modülleri ve muhasebe ile birlikte tüm sitenin yönetimini de sağlayabilecek şekilde dizayn edilmiştir.

Bunun yanında, ikinci bir bilgi girişi olmadan, birinci sınıf defterlerle birlikte kanunen zorunlu olan işletme defterini de dökmektedir. Genelde sitelerde, aidatların toplanması, muhasebenin tutulması, süzme sayaç takipleri, insan kaynakları, şikayet yönetimi (beyaz masa) için farklı programlar kullanılmaktadır. Bunun yanında, ekstre ve yazışmalar içinde Word, Excel gibi programları kullanılmaktadır. Fakat, 3 Point Site Yönetim Programı, tüm bu kalemlerin tamamını bir çatı altında toplayarak, lüzumsuz bilgi girişlerini ve aynı bilgilerin birden fazla girilmesini ortadan kaldırarak, güvenli bir takip sağlamaktadır.

Bununla birlikte bordro temelli insan kaynakları, şikayet yönetimi (beyaz masa), ikinci el emlak yönetimi gibi site yönetiminin bütünlüğünü ilgilendiren alt yapı çalışmaları da kurulmuş olacaktır.