26 / 11 / 2024

300 bin TL'lik bir dairenin tapu masrafı ne kadar?

300 bin TL'lik bir dairenin tapu masrafı ne kadar?

Tapuda daire satışının gerçekleşebilmesi için tapu dairesinde belli oranlarda harç ödemesi yapılıyor. Peki 300 bin TL'lik bir dairenin tapu masrafı ne kadar? diye merak ediyorsanız işte yanıtı...




Taşınmaz mal sahipleri, mülkiyet hakkını bir başkasına bedel karşılığında ya da bedelsiz olarak devredebiliyor. Tapu devri, taşınmaz malın bağlı olduğu müdürlükte yapılıyor. 

 

Bu süreçte alıcı ve satıcının anlaşma sağlamaları halinde, tapu dairesinden randevu alınması gerekiyor. Randevu alındıktan sonra gerekli evraklarla birlikte randevu saatinde tapu dairesine gidiliyor. Son olarakta tapu dairesinde o yıl için belirlenen tapu masrafı ödeniyor.

İlk adım: Tapu randevusu nasıl alınır? 

Tapu dairelerinde yapacağınız işlemleri için Alo 181 Tapu ve Kadastro hattını arayarak veya ( http://randevu.tkgm.gov.tr) adresinden online başvuru yaparak randevu alabilir, size gönderilecek kısa mesaj (SMS) doğrultusunda işleminizi belirlenen gün ve saatte yapabilirsiniz.
 
Kurallar 
-Bu sayfadan itibaren adım adım yapacağınız işlemlerle randevu sistemimizi kullanarak belirli bir gün ve saat aralığında başvuru yapmak için randevu alabilirsiniz. 

-Almış olduğunuz randevuları sorgulayabilir, güncelleyebilir ya da iptal edebilirsiniz. 

-Randevular seçilecek uygun tarihte ve saat aralığında, kimlik numarası ve müdürlük kontenjanına göre alınabilir. 

-Randevu, malik veya yetkili temsilcisi tarafından alınarak sadece bu kişilere ait Kimlik Numarası için kullanılabilecektir. 

-Yetki alanı dışı işlemler kapsamında randevu, taşınmazın kayıtlı olduğu tapu müdürlüğünden farklı bir müdürlükte alınabilir. 

-1 yıl içinde aynı Kimlik Numarası için alınan randevu 5 kere gerçekleşmez ise 1 yıl içinde yeni bir randevu verilememektedir. 

-Gerçek veya tüzel kişiler aynı gün için tek bir randevu alabilir. 

İkinci adım: Alıcı ve satıcının temin etmesi gereken evraklar neler?

Satıcıdan istenenler 
- Tapu aslı veya fotokopisi 
- 1 Resim - Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi 
- Vergi borcu yoktur yazısı  
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname    

Alıcıdan istenenler 
- 2 Resim 
- Nüfus Cüzdanı aslı ve 1 adet fotokopisi 
- Tapu işlemlerini emlakçı yapacaksa vekaletname 

Üçüncü adım : Tapuda 2018'de ödenmesi gereken tapu masrafı ne kadar?

 

2018 yılında tapu müdürlüğünde gerçekleştirilecek devir işlemleri için tarafların ödeyeceği harçlar belli oldu.Tapu masrafı 2018'de emlak vergisi değerinden az olmamak üzere, beyan edilen devir ve iktisap bedeli üzerinden binde 20 oranında hesaplanıyor. 

 

300 bin TL'lik bir dairenin tapu masrafı ne kadar?

Satış değeri 300 bin TL olan bir dairemiz olduğunu düşünelim ve 2018 yılındaki tapu masrafını hesaplayalım:

 

2018 Tapu harcı oranı: Binde 20
Ödenecek tapu harcı: 6 bin TL(alıcı) + 6 bin TL (satıcı)= 12 bin TL
Tapu döner sermaye bedeli: 103 lira 50 kuruş  

 

Tapu masrafları , satış işleminin yapıldığı yerin vergi dairesine ödeniyor. Maliye Bakanlığınca yetki verilen kuruluşlar tarafından da bu harç tahsil olunabiliyor. 

 

Ayrıca tapu müdürlüklerinde e-tahsilat uygulamasına geçilmiş olup; Bu uygulama ile tapu harçlarının farklı şehirdeki şubelerde dâhil olmak üzere banka şubeleri, ATM'ler ve Görüntülü İşlem Merkezlerinden tahakkuk, tahsil ve kontrolü elektronik ortamda gerçekleştirilebiliyor.


Özge ÖZDEMİR ÇOLAK/Emlakkulisi.com 

 


Geri Dön