3.Köprü'nün güzergahı ihaleye çıkarken açıklanacak!
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, 3. Köprünün güzergahı ile ortada dolaşan bilgilerin gerçeği yanıstmadığını söyledi
Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. Köprü'nün güzergahının ihaleye çıkarken açıklanacağını söyledi. Köprü güzergahını sır gibi saklayan Bakan Yıldırım şunları söyledi;
“Çıkan güzergah haberleri gerçeği yansıtmıyor. Önümüzdeki birkaç ay içinde ihaleye çıkarken güzergahı da açıklayacağız. Güzergahın seçiminde İstanbul Büyükşehir Belediyesi, bakanlık ve sivil toplum kuruluşlarının görüşleri alınacak. İstanbul'un yeşil alanları hiçbir şekilde zarar görmeyecek. Üçüncü köprüyü mutlaka yapacağız. Köprü için talip çok ama daha görücüye çıkmadık. Sağlam projelere her zaman para bulunur.”
Yatırımcıya trafik garantisi var
İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprünün yatırımcısına köprüden geçecek araç sayısına ilişkin garanti verilecek. Garanti edilen sayının altında araç geçmesi durumunda aradaki farkın firmaya ödeneceğini söyleyen Yıldırım, “Köprüyü yine Yap- İşlet- Devret modeliyle yapacağız. İhaleye giren firmalara önerecekleri bitirme süresine göre karar vereceğiz. Trafik garantisi verip gelir az olursa tamamlayıp, çok olursa paylaşacağız. Böyle maddelerle her şeyi belirliyoruz” dedi.
Türkiye'nin krizde ilk sınavını İzmit Körfez Geçişi'yle verdiğini söyleyen Yıldırım, ikinci sınavın ise 3.Köprü olduğunu söyledi.
Boğaziçi'nden günde 175 bin araç geçiyor
Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinden 2008 yılında çift yönlü toplam 146 milyon 8 bin 994 araç geçiş yaptı. Bu yılın ilk 3 ayında günde ortalama 175 bin, toplamda ise 5 milyon 677 bin araç Boğaziçi Köprüsü'nden geçti. Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, İstanbul'a yapılacak üçüncü köprüde otoyolun yanısıra raylı sistem de yer alacak. Böylelikle yeni köprüyü isteyen trenle, isteyen araçla geçecek.
Raylı köprüyü 2. Abdülhamit yaptırmak istemişti
Boğaziçi üzerinde ilk ciddi köprü yapılması projesi Sultan 2. Abdülhamid'e ait. 1900 yılına, Anadoluhisarı ile Rumelihisarı arasında bir köprü inşa edilmesi için “Bosphorus Railroad Company” ile görüşüldü. Bu köprü üzerinde bir raylı sistem de planlandı. Böylece Avrupa ile Asya ve Orta Doğu demiryollarının birleştirilmesi hedeflendi. Ancak Abdülhamid'in tahttan indirilmesiyle proje de rafa kaldırıldı.
Gazete Habertürk
Konuyla ilgili basında yer alan diğer haberler
İstanbul Boğazı'na yapılacak 3. Köprü için 350 kilometrelik otoyol projesi hazırlandı. 5 milyar dolarlık Kuzey Anadolu Otoyolu ihalesinin yıl sonuna kadar yapılması bekleniyor
İstanbul Boğazı'na inşa edilecek üçüncü köprü, dev bir otoyol projesiyle taçlandırılacak. Üçüncü köprü üzerinden 350 kilometre uzunluğundaki yeni otoyol, Adapazarı ile Tekirdağ-Kınalı'yı birbirine bağlayacak. Ulaştırma Bakanlığı, 'İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyolu' ihalesindeki başarının ardından, milyarlarca dolarlık yeni altyapı projelerinde çıtayı yükseltti. Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım'ın, bu yıl içinde ihalesine çıkılacağını açıkladığı, Boğaz'a inşa edilecek üçüncü köprü, otoyol projesiyle bütünleştirilecek.
Ulaştırma Bakanlığı yetkililerinden alınan bilgiye göre, Adapazarı'nı, İstanbul'a inşa edilecek üçüncü köprü üzerinden Tekirdağ-Kınalı'ya bağlayacak 350 kilometre uzunluğundaki otoyol projesinin yaklaşık yatırım maliyeti 5 milyar dolar. Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, SABAH'ın sorusu üzerine, "Kuzey Marmara Otoyolu için çalışmalar önemli aşamaya geldi. Bu yıl sonuna kadar ihaleyi yetiştireceğiz" dedi. Ulaştırma Bakanlığı, Kuzey Marmara Otoyolu Projesini de yap-işlet-devret yöntemiyle hayata geçirmeyi düşünüyor.
Olcay AYDİLEK/Sabah