Sektörel

3’üncü havalimanı dünyadaki en akıllı proje!

THY Genel Müdürü Kotil, 2003 yılında nabzı düşük atan THY’yi çok hızlı büyüttüklerini belirterek, “2003’den beri ortalama yıllık kâr oranımız yüzde 22. Böyle bir şirket yok” dedi.

Türk Hava Yolları (THY) Genel Müdürü Temel Kotil, 2003’de nabzı düşük atan THY’yi, çıtayı hep yüksek tutarak çok hızlı büyüyen bir şirket haline getirdiklerini bildirdi. 

 

THY’nin uçak sayısını 65’ten 299’a, yolcu sayısını 10 milyondan 72 milyona çıkardığına işaret eden Kotil, “Şubat’ta 300’üncü uçak filoya katılacak” dedi.

 

Şimdi rahatım

Temel Kotil, hızlı büyüme sonucunda şirkete binlerce yeni personel katıldığını, 2005 ve 2008 yıllarında yıllık büyümenin yüzde 25’e çıktığını ve yine aynı oranda büyümeye devam ettiklerini belirterek, şöyle konuştu:

 

“Ekosistemimiz oluştu. Eğitim sistemimiz gelişti. Belirli kadrolar yetişti. Profesyonel ekip yetiştirdik, personelimiz görevinin  sorumluluğu ve bilinciyle hareket etmeye başladı. Şimdi rahatım. Bir havayolu şirketi olarak ne kadar üst seviyede alınması gereken tedbir varsa hepsini en titiz şekilde alıyoruz. Herkes ne tedbir alıyorsa biz bir fazlasını yapıyoruz. Bu yönüyle iddialıyız. Tevekkül ediyoruz, şüphesiz Allah koruyor.”  Menekşe örneğini veren Kotil, şöyle devam etti: “Ben köyde büyüdüm. Menekşeye bakmazsanız ilk önce çiçekleri solar ve düşer sonra yaprakları sonra da kökleri kurur. Allah’a şükür bu şirketin suyu var. Parası ve kaynakları var, oluşturuldu ve 2003 yılından bu yana ortalama kâr oranımız yıllık yüzde 22. Böyle bir şirket yok. İnşallah daha da iyi olur.”

 

İberya’nın büyüklüğünü bugün 4’e katladık 

Temel Kotil, THY’nin pilot açığını yabancı pilotlar alarak kapattığını ve İsviçreli, Alman, Fransız 800 civarında yabancı pilot çalıştırdıklarını aktardı. Kendisinin de uçak mühendisi olduğunu, sektöre yabancı olmadığını kaydeden Kotil, şunları kaydetti: “2003’de Amerika’da çalışıyordum ve orayı bıraktım, geldim. Devlet yatırım yapmıştı. Ama THY’de nabız düşük atıyordu. Bir ümitsizlik vardı. Bir ara yalan değil, bu ümitsizlik kısmi olarak beni de etkilemeye çalıştı ama yılmadık. ‘Avusturya Havayolu’nu yakalayacağız’ dedik, sonra çıtayı yükselttik, ‘İberya hayayolu şirketi kadar büyük olacağız’ dedik. Allah’a şükür bugün onların büyüklüğünü dörde katladık.”

 

3’üncü havalimanı meyvemiz 

Temel Kotil, İstanbul’a yapılan 3’üncü Havalimanı’nın dünyadaki en akıllı proje olduğunu dile getirirken de şunları söyledi:

 

“Bakın neden en akıllı proje biliyor musunuz? 2003 yılında havayolu yapılandırıldı. Biz özelleştirildik. Büyütüldük. 10 milyon yolcu, 72 milyona çıktı. Pegasus, Atlas büyüdüler. THY, çıtayı hep yüksek tutarak çok hızlı büyüyen bir şirket haline geldi ve artık meyvelerini vermeye başladı. Meyve ağacını büyütürsünüz, meyve vermesi gerekir. THY’nin meyvesi de işte bu havalimanı oluyor.”

 

Kotil, 3’üncü havalimanı ile THY’nin daha fazla büyüyeceğini belirterek, “Bu havalimanı, İstanbul’u dünyanın merkezi yapıyor. 2030 yılında İstanbul’a ne kadar talep geliyor diye bir model kurduk, çalışma yaptık. 2030’da 3’ncü havalimanıw na 260 milyon yolcu gelecek. Dünya’da böyle bir sayı yok. Dolayısıyla kuzey, güney, doğu, batı bağlantılarıyla bütün dünya buradan aktarma yapacak. Dünyaca ünlü büyük şirketlerin merkezleri buraya taşınacak” ifadesini kullandı.


Vatan